تلفن همراه

گوشی

February 2, 2016
14:46 سه شنبه، 13ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75998

آیفون ۶S موجب رشد سریع بازار هاب‌های حسگر شده است

به گفته IHS با توجه به آنکه روند پردازش حسگرها شبانه‌روزی است و فناوری باتری درحال حاضر محدود است، در سال ۲۰۱۵ در همه بازارها هاب‌های حسگر بیش از یک میلیارد فروش داشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۱۸ نزدیک به دو میلیارد فروش داشته باشند.
 
سامسونگ، اپل و موتورولا چندین سال است که در گوشی‌های هوشمند خود از هاب‌های حسگر استفاده می‌کنند. اپل، موتورولا و مایکروسافت به صراحت اعلام کرده‌اند از هاب‌های حسگر یا هسته‌های حسگر در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده‌اند.
 
مروان بوستانی، تحلیلگر ارشد فناوری IHS، گفته است: بازار هاب حسگر، فوق‌العاده پویا و در طول دو سال گذشته در بخش آیفون‌‌های اپل به سرعت درحال تغییر بوده است.
 
وی افزود: هنگامی که اپل از یک میکروکنترلر گسسته به یک نرم‌افزار پردازنده یکپارچه برای خط آیفون S6 در سال ۲۰۱۵ تبدیل شد، به دیگر تولیدکنندگان نشان داد که این رویکرد امتحانش را پس داده است.
 
باتوجه به IHS MEMS و حسگرهای مصرف‌کننده و سرویس اطلاعات تلفن همراه، هاب‌های حسگر برای گوشی‌های هوشمند به سرعت در حال تغییر از میکروکنترلرهای گسسته (MCUs) مورد استفاده در آیفون ۶، سامسونگ گلکسی ۶S، و دیگر گوشی‌های هوشمند، به هاب‌های حسگر که پردازنده کاربردی (AP) یکپارچه دارند، تغییر یافته است که آیفون ۶S و هواوی Mate S نمونهای از این گوشی‌های هوشمند هستند.
 
به گفته بوستانی، در چند سال آینده هاب‌های حسگر با پردازنده کاربردی (AP) به طور فزاینده بر گوشی‌های هوشمند تسلط خواهند یافت.
 
وی افزود: سامسونگ نیز درحال آزمایش روی روش‌های جایگزین برای هاب‌های حسگر با استفاده از یک هاب حسگر سیستم یکپارچه ناوبری ماهواره‌ای است که در گوشی‌های هوشمند ۴Note و ۶S این ارزیابی صورت گرفته است. ما همچنین منتظریم هاب‌های حسگر را در پکیج حسگر یکپارچه در گوشی‌های هوشمند ببینیم.
 
همان طور که استفاده از هاب‌های حسگر AP درحال افزایش است، سهم بازار برای MCU و دیگر هاب‌های حسگر گسسته درحال کاهش خواهد بود. به دلیل نیاز دستگاه‌های پوشیدنی به باتری با طول عمر بالا در یک پکیج کوچک، اعتماد به میکروکنترلرهای گسسته و آرایه‌های گیت قابل برنامه‌ریزی (FPGAs) ادامه خواهد یافت. با افزایش تعداد ساعت‌های هوشمند وارد شده به بازار، Qualcomm’s Snapdragon 400 و دیگر هاب‌های حسگر AP نیز شروع به نفوذ در بازار فناوری‌های پوشیدنی خواهند کرد.
 
بوستانی می‌گوید: اپل در نسل اول ساعت هوشمندش استفاده از یک MCU را انتخاب کرده است، اما این شرکت ممکن است استراتژی گوشی خود را دنبال و هاب حسگر یکپارچه را در پردازنده‌های کاربردی معمول خود را در نسل بعد به کار ببرد.
 
وی افزود: ساعت‌های هوشمند به احتمال زیاد روند گوشی‌های هوشمند را دنبال خواهند کرد اما باتوجه به نیاز ساعت‌های هوشمند به صرفه‌جویی در مصرف باتری، امکان بکارگیری MCU در ساعت‌های هوشمند بیشتر از بکارگیری این فناوری در گوشی‌های هوشمند است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.