اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 2, 2016
14:58 سه شنبه، 13ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76001

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات: ۲۵ هزار روستا به اینترنت نسل چهارم مجهز می‌شوند

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خدمات دهی به مناطق روستایی کشور را با اینترنت نسل چهارم (۴G)، از استان سیستان و بلوچستان آغاز کرد.
 
وزارت ارتباطات ورود اینترنت 4G به 25 هزار روستای کشور را با عملیات تجهیز بیش از 1280 روستای سیستان و بلوچستان آغاز کرد و قرار است در ایام دهه فجر، در فازهای بعدی این پروژه، 16 هزار روستا در سراسر کشور تحت پوشش اینترنت پرسرعت 4G قرار گیرند.
 
تجهیز 25 هزار روستای کشور به اینترنت 4G به عنوان جدیدترین نسل از تکنولوژی‌های مخابراتی برای ارسال و دریافت اطلاعات از طریق شبکه‌های موبایل، در خلال سفر استانی وزیر ارتباطات به استان سیستان و بلوچستان به شرکت «های وب» در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید و سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و تحقق عدالت اجتماعی و خدمات دهی به مناطق روستایی کشور سپرده شد.
 
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه ورود اینترنت 4G به روستاهای استان سیستان و بلوچستان در زاهدان با بیان اینکه در فاز اول این پروژه 1287 روستای محروم سیستان و بلوچستان تحت پوشش آخرین نسل از اینترنت همراه در دنیا قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: تا اردیبهشت ماه سال 1395 تعداد روستاهای تحت پوشش اینترنت 4G در استان سیستان و بلوچستان به 3162 روستا خواهد رسید.
 
در این راستا در تست‌های اولیه صورت گرفته از برخی نقاط روستایی استان سیستان و بلوچستان، نرخ دسترسی به اینترنت 4G بیش از 90 مگابیت برثانیه برآورد شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.