اپراتورها

تلفن همراه

February 3, 2016
14:57 چهارشنبه، 14ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76010

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان خبر داد: استفاده 94 درصد مردم خوزستان از تلفن همراه اول

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: در استان خوزستان یک‌میلیون و 200 هزار نفر مشترک تلفن ثابت، 6 میلیون مشترک همراه اول، ایرانسل و رایتل هستند که از این تعداد 4 میلیون و 600 سیم‌کارت فعال است.
 علیرضا ملکی‌جهان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پروژه‌های سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان به‌مناسبت دهه مبارک فجر روز دوشنبه 19 بهمن با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان خوزستان به بهره‌برداری خواهند رسید.
 
وی تصریح کرد: روز دوشنبه 19 بهمن‌ماه سال جاری با حضور مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستای سدین یک، دو و سه از توابع شهرستان شیبان پنج پروژه با اعتبار 673 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در زمینه ارتباطات سیار، همراه اول، ایرانسل و رایتل افتتاح می‌شود.
 
وی اضافه کرد: با افتتاح این پروژه‌ها به یک‌هزار و 717 روستای بالای 20 خانوار اینترنت پرسرعت واگذار می‌شود و 2 هزار و 400 روستا مابقی استان تا پایان نیمه 95 اینترنت آن‌ها پوشش داده می‌شود.
 
ملکی‌جهان با بیان اینکه این سه روستای سدین به‌صورت متمرکز دارای 100خانوار هستند بیان کرد: در قالب افتتاح این پروژه‌ها پروژه پزشکی از راه دور به منظور ارائه خدمات پزشکی از راه دور همچنین آموزش از راه دور برای کسانی که فرصت آموزش از طریق فضای مجازی را دارند افتتاح می‌شود.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان خاطرنشان کرد: در استان خوزستان یک میلیون و 200 هزار نفر مشترک تلفن ثابت، شش میلیون مشترک همراه اول، ایرانسل و رایتل داریم که از این تعداد 4 میلیون و 600 سیم‌کارت فعال است.
 
این مسئول با اشاره به ظرفیت نفوذ 46 درصدی تلفن همراه اول و 42 درصدی ایرانسل در استان خوزستان تصریح کرد: در استان خوزستان به ازای هر 100 نفر 42 نفر از تلفن همراه اول بهره می‌برند یعنی به طور میانگین 96 درصد مردم استان از تلفن همراه اول بهره می‌برند.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان با بیان اینکه صدور پروانه خدمات پیشخوان از شهریورماه امسال توسط استان صورت گرفت خاطرنشان کرد: تمام پرونده‌های غیر کنوانسیون در خلیج‌فارس و اروند، در راستای تمرکززدایی و ارجاع فعالیت‌ها به مناطق، توسط این سازمان انجام شد.
 
ملکی‌جهان اظهار داشت: در حال حاضر هفت شرکت از شرکت‌های FCP در زمینه ارائه خدمات اینترنتی، تلفن ثابت و همراه اول در استان خوزستان فعال شده است.
 
وی هدف از فعال شدن شرکت‌های FCP کاهش شکاف‌دهی دیجیتالی بین مناطق روستایی و شهری است و افزود: از ابتدای سال جدید هر مشترک می‌تواند به منظور افزایش آنتن‌دهی و از طریق سرویس مجازی از یک شبکه به شبکه دیگر منتقل شود.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان در ادامه به خدمات عام اجباری تحت عنوان USO اشاره کرد و تاکید کرد: دولت موظف است به تمام مناطق محروم خدمات مخابراتی ارائه دهد.
 
این مسئول تصریح کرد: در قالب خدمات عام اجباری به تمام روستای زیر 10 خانوار در استان می‌بایست یک تلفن عمومی و بالای 10 خانوار سرویس تلفن خانگی و برای روستاهای بالای 20 خانوار اینترنت پرسرعت با حداقل 512 گیگابایت بر ثانیه داده شود.
 
ملکی‌جهان تاکید کرد: آخرین فناوری خدمات اینترنتی 4G در بحث وای‌فای و موبایل برای یک درصد از مشترکین هزینه‌ای معادل 500 میلیارد ریال برای دولت در بر دارد.
 
وی بابیان اینکه پوشش سیگنال در شبکه همراه اول بسیار مهم است اظهار داشت: شبکه همراه اول به ازای هر کیلومتر که نتواند موبایل را پوشش دهد 500 میلیون تومان جریمه خواهد شد.
 
ملکی‌جهان در پایان یادآور شد: از آنجایی که یکی از اهداف دولت الکترونیک چابک‌سازی و کوچک‌سازی همچنین واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی است حمایت جدی از بخش خصوصی و توسعه زیرساخت‌های شبکه از اهداف مهم ما است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.