تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

February 3, 2016
19:00 چهارشنبه، 14ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76021

یک‌سوم میکروفون‌های دنیا را اپل می‌خرد

محبوبیت آیفون 6s اپل و دیگر محصولات این شرکت باعث شده است بازار میکروفون‌های میکروالکترومکانیکی (MEMS) رونق یابد و بر همین اساس کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند بین سال‌های 2015 تا 2019 میلادی ارزش این بازار با میانگین سالانه 13 درصد رشد می‌کند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ارزش بازار میکروفون‌های میکروالکترومکانیکی در سل 2019 میلادی به بیش از 1.3 میلیارد دلار می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود و در آن سال بیش از 6 میلیارد دستگاه از این میکروفون‌ها فروخته شود.

اپل در گوشی هوشمند آیفون 6 از سه دستگاه میکروفون MEMS استفاده کرده بود که تعداد آنها در گوشی هوشمند آیفون 6s به چهار عدد رسید. مرکز تحقیقاتی IHS پیش‌بینی کرده است که اپل در سال 2016 میلادی برای ساخت گوشی‌های هوشمند آیفون بیش از یک میلیارد دستگاه میکروفون MEMS خریداری می‌کند.

این طور که پیش‌بینی شده است، تعداد میکروفون‌های خریداری شده توسط اپل طی سال 2016 میلادی از مجموع میکروفون‌های خریداری شده توسط شرکت‌های سامسونگ، شیائومی، هوواوی، Oppo و ال‌جی بیشتر است.

شرکت اپل برای تجهیز رایانه لوحی آیپد، ساعت هوشمند Apple Watch و نوت‌بوک‌های مک‌بوک در سال 2015 میلادی یک‌سوم میکروفون‌های MEMS در جهان را خریداری کرد.

وابستگی هرچه بیشتر کاربران به سیستم‌های دستیار دیجیتالی و ابزارهایی مانند Siri، Google Now و Cortana باعث شده است میزان استفاده از میکروفون‌های هوشمند در دستگاه‌های الکترونیکی افزایش یابد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.