رگولاتوری

February 4, 2016
15:07 پنجشنبه، 15ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76035

شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت اتصالات افغانستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

توسعه روابط شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت اتصالات افغانستان در امضای تفاهم نامه دوجانبه مورد تاکید قرار گرفت.
ایران و افغانستان؛ در راستای توسعه روابط دوجانبه تفاهم نامه ای امضا کردند که طی آن ارتباطات فیبر نوری دو طرف توسعه یافته و شرکت اتصالات افغانستان اقدام به خرید سرویسهای مختلف مخابراتی از شرکت ارتباطات زیرساخت خواهد کرد.
 
در این تفاهم نامه که با حضور «دکتر صلاح زرق الراس» به عنوان مدیرعامل  اتصالات افغانستان و مهندس آذری جهرمی عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت همراه بود، دکتر صلاح با ارائه معرفی کوتاهی از فعالیتهای اتصالات در افغانستان؛ از ایران به عنوان مسیری امن و مطمئن جهت ترانزیت ترافیک مخابراتی افغانستان یاد کرد.
 
وی گفت: علاوه بر این نگاه که ایران بستری مناسب جهت هدایت ترافیک مخابراتی افغانستان به سمت جنوب است، ما بر این باوریم که از شبکه مخابراتی و ارتباطی ایران برای ترانزیت ترافیک خود به سمت آسیای مرکزی و پس از آن به اروپا نیز بهره مند شویم.
 
وی همچنین با اشاره به اشتراکات زبانی دو کشور اضافه کرد: با توجه به اینکه سه کشور ایران، افغانستان و تاجیکستان هر سه بستر زبانی مشترک دارند ما بنا داریم تا برنامه هایی برای مدیریت محتوای فارسی اینترنت نیز داشته باشیم و در برنامه های توسعه شبکه ارتباطی اتصالات در افغانستان، نیم نگاهی نیز به اتصال به چین داریم.
 
مهندس آذری جهرمی عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت نیز با اشاره به مزیتهای انتقال دیتا از مسیرهای زمینی، ایران را سرویس دهنده معتبری دانست که مسیرهای زمینی مخابراتی آن، در مقایسه با مسیرهای دریائی جایگزین، از تاخیر کمتر و کیفیت بهتر در انتقال داده ها برخوردار است.
 
وی با تاکید بر موقعیت جغرافیایی ویژه ایران که شرق و غرب را به یکدیگر متصل می کند گفت: موقعیت جغرافیایی ویژه ایران  در برنامه های پنج ساله توسعه مخابرات مدنظر قرار گرفته است تا ایران بتواند به هاب بزرگ منطقه خاورمیانه تبدیل شود. در همین راستا سرمایه گذاریهایی نیز توسط شرکت ارتباطات زیرساخت برای ارتقاء توان داخلی شبکه صورت پذیرفته است.
 
آذری جهرمی با اشاره به توافقات اخیر و برجسته ایران با شرکتهای بزرگی چون تلکام ایتالیا، از ایجاد Pop تهران به عنوان نقطه عطفی در رشد مخابرات و ارتباطات ایران در عرصه بین الملل یاد کرد و گفت: در حال حاضر چندین شرکت برتر بین‌المللی مخابراتی با شرکت ارتباطات زیرساخت در حال مذاکره و تبادل نظر هستند تا سرویس IP و CDN (content delivery network)  خود در Pop تهران را مستقر نمایند که این امکان، علاوه بر اینکه کیفیت سرویس اینترنت کشور را بهبود قابل ملاحظه ای می بخشد، کیفیت سرویسهای مطرح ایرانی، همچون آپارات، بازار و کانالهای رادیو و تلویزیونی را در عرصه بین المللی نیز چندین برابر ارتقاء می دهد.
 
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به ارتقاء سطح روابط مخابراتی شرکت ارتباطات زیرساخت با شرکتهای برجسته بین المللی اضافه کرد:شرایط جدید پساتحریم، موقعیت ممتازی نیز برای کشورهای همسایه فراهم کرده است و توسعه Pop  تهران به عنوان یک مرکز بین المللی مخابراتی ،گام مهمی در این راستا محسوب می شود.
 
گفتنی است شرکت اتصالات از ده سال پیش فعالیت مخابراتی و ارتباطی خود در افغانستان را به عنوان اپراتور چهارم شروع کرده و توانسته  است پس از گذشت نه سال و در سال 2015 موقعیت خود را به مقام اپراتور دوم مخابراتی افغانستان برساندو در دو سال اخیر با اجرای پروژه های افزایش ظرفیت شبکه ،حجم دیتای ارایه شده به مشتریان خود را تا 16برابر ارتقا دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.