رگولاتوری

February 5, 2016
19:24 جمعه، 16ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76039

معاون رگولاتوری خبر داد: آغاز مذاکرات رگولاتوری با مخابرات برای استفاده بهینه از باند ۹۰۰

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری گفت: مذاکرات‌مان با شرکت مخابرات ایران برای استفاده بهینه از منابع فرکانسی این شرکت از جمله باند فرکانسی ۹۰۰ مگاهرتز آغاز شد.
 
صادق عباسی شاهکوه در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه کلیه باندهای فرکانسی مناسب و مورد نیاز اپراتورهای موبایل را جهت بهره‌برداری از خدمات 3G و 4G در اختیار آنها قرار داده‌ایم، اظهار کرد: در حال حاضر هر سه اپراتور موبایل کشور باندهای 1800، 2100 و 2600 مگاهرتز را در اختیار دارند اما درخواست‌شان برای اختیار کردن تکه باندهای بیشتری از رنج‌های مذکور و حتی فرکانس‌های پایین‌تر است.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی باندها مانند 900 مگاهرتز تالیا براساس پروانه در اختیار شرکت مخابرات ایران قرار دارد که به عقیده ما باید اصلاحاتی روی آن صورت گیرد، گفت: شرکت مخابرات ایران از منظر پروانه‌ای عملا دارنده این فرکانس است و با توجه به اینکه پروانه آن شامل ثابت و سیار می‌شود، می‌تواند آن را در گروه خود استفاده کند.
 
معاون رگولاتوری در پاسخ به این سوال که چطور می‌شود باند فرکانسی که براساس پروانه در اختیار مخابرات قرار دارد را اصلاح کنید و آیا مجوز چنین کاری وجود دارد؟، گفت: فرکانس جزو منابع ملی است و براساس نیاز اپراتورها در اختیار آنها قرار می‌دهیم. ثانیا در الحاقیه پروانه شرکت مخابرات ایران و سایر اپراتورها استفاده بهینه از منابع فرکانسی تصریح شده است.
 
عباسی شاهکوه تصریح کرد: البته ما در چارچوب پروانه این شرکت با آن مذاکره می‌کنیم تا استفاده بهینه‌ای از باندهای فرکانسی حاصل شود.
 
وی با بیان اینکه جلسات ما تقریبا از اوایل دی ماه شروع شده و هنوز به جای خاصی نرسیده است، گفت: اینکه بخواهم بگویم قرار است تکه باندهایی از این شرکت اخذ شود و در اختیار اپراتورهای دیگر قرار گیرد، کار ساده‌ای نیست زیرا این شرکت یک الحاقیه دارد و ما هم به عنوان رگولاتوری یکسری قانون داریم که در راستای آنها باید با هم مذاکره کنیم تا به نتیجه برسیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.