اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 6, 2016
14:31 شنبه، 17ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76058

واعظی در جمع خبرنگاران: همه روستاهای استان اصفهان به اینترنت پرسرعت متصل می شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در اصفهان 879 روستا به اینترنت پرسرعت مجهز خواهند شد، گفت: امروز 383 روستا دارای اینترنت پرسرعت می‌شوند و بقیه روستاها از سوم شعبان تا نیمه شعبان سال آینده به اینترنت پرسرعت مجهز خواهند شد.
 
محمود واعظی صبح امروز (شنبه) پس از افتتاح پروژه اینترنت پرسرعت روستایی استان اصفهان در روستای هفتشویه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پس از پیروزی دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل امروز مقدمات خوبی فراهم شده تا تحریم‌ها برداشته شود و روابط کشور در منطقه و جهان به سرعت رو به گسترش باشد که امیدواریم در ادامه با همتی که این دولت دارد بتوانیم مشکلات معیشتی مردم را حل کنیم.
 
وی با بیان اینکه امیدوارم سال 95 سال شکوفایی و رونق اقتصادی باشد، افزود: بسیاری از مسائل کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت حل شد همانگونه که مسائل هسته‌ای حل شد و امیدوارم بتوانیم مسائل داخل کشور را نیز رفع کنیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انتخابات هفت اسفند ماه، تصریح کرد: امیدوارم با حضور پرشکوه مردم در انتخابات با فضایی خوب به استقبال سال جدید برویم. از سیاست‌های دولت تدبیر و امید این است که شکاف اقتصادی بین مناطق مختلف داخل کشور را کم کند تا مردمی که در روستاها زندگی می‌کنند از امکاناتی برخوردار شوند که مردم در شهر از آن استفاده می‌کنند.
 
واعظی با بیان اینکه این امر از سیاست‌های مهم دولت تدبیر و امید است، گفت: اقدامات جدی شروع شده است و اگر شش روستای دیگر به دو تلفن خانگی و چهار سیم کارت متصل شوند، می‌توان اذعان کرد که تمام روستاهای استان اصفهان به ارتباطات تلفنی متصل می‌شوند که خوشبختانه استان اصفهان در این مسأله از پیشتازها است.
 
وی با بیان اینکه عده‌ای مخالف وجود اینترنت پرسرعت در روستاها بودند، اضافه کرد: اعتقاد دولت تدبیر و امید این است که اگر خواهان دولت الکترونیک و در فکر برگزاری کنکور از فضای مجازی هستیم نمی‌توانیم اینترنت را تنها در شهرها داشته باشیم، بلکه در روستاها نیز این امکان باید فراهم باشد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تا امروز 900 میلیارد تومان هزینه برای روستاها در دو سال و نیم اخیر کنار گذاشته‌ایم که 600 میلیارد تومان آن هزینه شده است.
 
واعظی با بیان اینکه در اصفهان 879 روستا به اینترنت پرسرعت مجهز خواهند شد، گفت: 383 روستا همزمان با افتتاح این پروژه دارای اینترنت پرسرعت می‌شوند و بقیه روستاها از سوم شعبان تا نیمه شعبان سال آینده به اینترنت پرسرعت مجهز خواهند شد.
 
وی با بیان اینکه تا پایان این دولت همه روستاهای استان اصفهان به اینترنت پرسرعت متصل می‌شود، افزود: هدف انجام یک کار فانتزی نیست، بلکه هدف گذاری این است که همراه با اینترنت، خدمات هم وارد روستاها شود تا بتوان آموزش به کشاورزان، دانش آموزان و … را به صورت پیشرفته تر داشته باشیم و اگر پزشک متخصصی در روستایی وجود ندارد، بیمار بتواند با اینترنت با پزشک ارتباط برقرار کند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: هر زمانی که به اصفهان سفر می‌کنم پروژه‌ها یکی پس از دیگری در حال اجرا است و امیدوارم با گشایش در عرصه بین الملل و با نگاهی که جهانیان به ایران و اصفهان دارند، بتوان شاهد توسعه این استان بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.