اپراتورها

تلفن همراه

February 6, 2016
14:38 شنبه، 17ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76060

سیم‌کارت هر اپراتور با چند کشور رومینگ دارد؟

در داخل کشور اپراتورهای تلفن همراه ملزم به ارائه خدمات رومینگ ملی شده‌اند، اما در خصوص رومینگ بین‌الملل تعداد کشورهایی که هر اپراتور پوشش می‌دهد بسته به نوع سیم‌کارت مشترک متفاوت است.
 
اپراتور اول ارتباطی کشور یا همان همراه اول تا پایان شهریورماه سال جاری در خصوص سیم‌کارت‌های دائمی خود به ارائه‌ی خدمات رومینگ با 114 کشور دنیا پرداخته است، با این وجود رومینگ سیم‌کارت‌های اعتباری این اپراتور با 30 کشور دنیا برقرار است.
 
از نظر تعداد اپراتور‌های خارجی همراه اول در سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری خود به ترتیب با 272 و 51 اپراتور خارجی رومینگ دارد.
 
طبق آخرین آمارهای ارائه شده اپراتور دوم یا ایرانسل نیز در زمینه‌ی سیم‌کارت‌های دائمی با 163 کشور برای سیم‌کارت‌های اعتباری با 80 کشور و در بخش سیم‌کارت‌های دیتا با 124 کشور دنیا خدمات رومینگ برقرار کرده است.
 
از نظر تعداد اپراتورهای خارجی نیز سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل با 418 اپراتور دنیا، سیم‌کارت‌های اعتباری با 138 اپراتور و سیم‌کارت‌های دیتا با 315 اپراتور رومینگ دارد.
 
اما اپراتور سوم ارتباطی یا رایتل که چند سالی از آغاز فعالیت آن می‌گذرد، تاکنون در خصوص رومینگ با کشورهای دیگر در سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری به برقراری این خدمات با پنج کشور و شش اپراتور پرداخته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.