اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 8, 2016
16:11 دوشنبه، 19ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76085

اولویت خدمات طرح جویشگر بومی اعلام شد

کارگروه فنی طرح جویشگر بومی، ارائه شاخص‌های ارزیابی خدمات این طرح، اولویتهای مدنظر برای ارائه خدمات جویشگر بومی را اعلام کرد.
نشست کارگروه فنی طرح جویشگر بومی با موضوع «تعیین شاخص‌های ارزیابی خدمات طرح و سناریوی ارزیابی» در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
 
در این نشست، مجری طرح جویشگر بومی معیارهای ارزیابی خدمات اولویت نخست طرح جویشگر بومی را در قالب خدمات طرح «جویشگر، سرویس خبر، ترجمه ماشینی، جویشگر نقشه و ایمیل» برای حاضران بیان کرد.
 
علیرضا یاری با تقسیم‌بندی ارزیابی خدمات طرح به سه دسته شاخص‌های کارکردی، شاخص‌های غیرکارکردی و شاخص‌های کسب‌و‌کار، ویژگی‌های هر یک از این شاخص‌ها را برای اعضای کارگروه تشریح کرد.
 
وی با بیان اینکه ارزیابی پروژه‌ها با مدل مسابقه صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در این مدل، سهم خروجی پروژه پژوهشی ۲۰ درصد (خروجی‌های هر فاز از قرارداد)، ارزیابی دقت و کیفیت محصول ۳۰ درصد (براساس شاخص‌های کمی خدمات و محصول‌ها)، ارزیابی رضایت کاربران ۲۰ درصد (براساس نظرسنجی) و ارزیابی بازار و گردش مالی ۳۰ درصد (براساس شاخص‌های کمی مدل کسب‌وکار) پیش‌بینی شده است.
 
در ادامه این نشست، حاضران پیرامون موارد مطرح شده به تبادل نظر پرداختند.
 
 کارگروه فنی طرح جویشگر بومی متشکل از مسئولان طرح، کارشناسان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کارشناسان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیران شرکت‌های خصوصی فعال در این زمینه و برخی از خبرگان این بخش است که خروجی نشست‌های این کارگروه برای ارائه و نهایی شدن به شورای راهبری طرح جویشگر بومی فرستاده می‌شود.
 
دسترسی به تمام اطلاعات مربوط به طرح جویشگر بومی در پایگاه اینترنتی این طرح به نشانی www.didras.ir  فراهم است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.