اپلیکیشن

تلفن همراه

February 8, 2016
18:15 دوشنبه، 19ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76103

شش نکته و ترفند جالب در استفاده از WhatsApp (اندروید و آیفون)

اکنون واتس اپ با در اختیار داشتن بیش زا 1 میلیارد کاربر در سراسر جهان تبدیل به محبوب ترین پیام رسان شده است و توانمندی های این نرم افزار نیز به مرور در حال توسعه و ترقی است. هرچند هنوز در بسیاری از ابزارها از رقبایی نظیر تلگرام بسیار عقب تر است.
 
اخیرا این نرم افزار پشتیبانی از برخی امکانات نظیر پیش نمایش لینک ها و ستاره دار کردن پیام ها و چندی ایموجی از نوه Unicode را پوشش داده است که البته همه اینها هنوز در مرحله آزمایشی هستند و برای داشتن آنها باید به وب سایت اصلی واتس اپ و دانلود نسخه بتای این نرم افزار مراجعه کنید.
 
این همه به معنی آن است که تعداد کاربران بیشتری در حال ورود به پلتفرم این نرم افزار هستند و در نتیجه دانستن برخی نکات در مورد استفاده از آن میتواند برای کاربران مفید باشد. ما در فهرست زیر اقدام به معرفی چند ترفند و نکته پایه ای و حرفه ای در مورد واتس اپ کرده ایم.
 
1 – توقف دانلود مدیا بر روی اینترنت سیم کارت:
 
در اندروید به تنظیمات بروید، در قسمت تنظیمات Chat گزینه Media Auto Download را غیر فعال کنید.
 
در آیفون نیز به همین ترتیب عمل میشود.
 
2 – غیر فعال کردن تیک های Last Seen و Read:
 
این گزینه ها میتواند در سه حالت تنظیم شود: «Everyone» یا همه مخاطبان، «My Contacts» یا فقط مخاطبانی که در فهرست مخاطبان شما هستند و «Nobody» یا هیچ کس. برای تنظیم این مورد باید به بخش تنظیمات به قسمت Account> Privacy مراجعه کنید. فرایند در آیفون نیز به همین ترتیب است.
 
3 – ارسال یک پیام گروهی برای مخاطبان:
 
در اندروید بر روی منو کلیک کنید و گزینه New Broadcast را انتخاب کرده و سپس مخاطبان خود را انتخاب کنید.
 
در آیفون بر روی دکمه Broadcast Lists ضربه زده و گزینه New List را انتخاب کنید و مخاطبان خود را به لیست جدید اضافه نمایید و در نهایت بر روی دکمه Create ضربه بزنید.
 
4 – فهمیدن اینکه چه کسی در یک گروه پیام شما را خوانده است:
 
در اندروید بر روی پیامی که در گروه ارسال کرده اید ضربه زده و نگه دارید تا آیکون i در داخل یک دایره نمایش داده شود. بر روی این آیکون کلیک کنید تا اطلاعاتی در مورد این که این پیام توسط چه کسانی دریافت شده است، به شما نشان داده شود.
 
در آیفون گروه یا چت مورد نظر را باز کنید و بر روی پیام ارسال شده از سوی خود از چپ به راست بکشید. در اینجا میتوانید اعلان های Delivery و Read را ببینید.
 
5 – تهیه نسخه پشتیبان یا Backup از پام ها
 
به تنظیمات بروید و در قسمت Chat Settings گزینه Backup Conversations را انتخاب کنید.
 
در آیفون به تنظیمات رفته و در قسمت تنظیمات Chat گزینه Chat Backup را انتخاب کنید.
 
6 – تغییر شماره تلفن حساب کاربری
 
در اندروید بر روی منو کلیک کنید و به تنظیمات رفته در قسمت Accounts> Change Number شماره خود را تغییر دهید.
 
در آیفون به تنظیمات رفته و در قسمت تنظیمات Account گزینه Change Number را انتخاب کنید
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.