تلفن همراه

گوشی

February 11, 2016
13:59 پنجشنبه، 22ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76143

ارزان‌ترین اسمارت فون‌های بازار با قابلیت پشتیبانی از شبکه 4G

3g-vs-4gبا ارایه نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی و دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت پرسرعت همراه، لزوم داشتن گوشی که از این شبکه مخابراتی پشتیبانی کند زیاد شده است و اکثر کاربران نیز داشتن این قابلیت را یکی از مهم‌ترین نکات خرید گوشی می‌دانند. حال در این مطلب قصد داریم به معرفی ارزان‌ترین گوشی‌هایی که دارای این قابلیت هستند، بپردازیم.
 
 
Samsung Galaxy J1 4G
این محصول سامسونگ در رده ارزان قیمت J این کمپانی قرار گرفته و نقطه قوت اصلی آن به پشتیبانی از شبکه 4G باز می‌گردد. J1 مجهز به پردازنده‌ای 4 هسته‌ای و رم 768 مگابایتی است و از یک نمایشگر 4.3 اینچی سود می‌برد. اندروید 4.4، دوربین پشتی 5 مگاپیکسلی، دوربین جلویی 2 مگاپیکسلی و باتری 1850 میلی‌آمپری از دیگر ویژگی‌های مهم این دستگاه به شمار می‌روند.
 
حدود قیمت: 340 هزار تومان
 
 چرا بخریم؟
پشتیبانی از شبکه 4G
دوربین 5 مگاپیکسلی با فلاش LED
رابط کاربری تاچ‌ویز
طراحی مستحکم
 
چرا نخریم؟
میزان رم کم
 
Lenovo A2010
لنوو در بخش موبایل مانند سایر بخش‌ها فعال نیست اما در بین محصولات ارزان قیمت، کالاهای بسیار خوبی دارد که یکی از باارزش‌ترین آن‌ها، A2010 است. این گوشی 4.5 اینچی به لطف پردازنده 64 بیتی مدیاتک MT6735M قادر به پردازش برنامه‌ها است که در این راه از 1 گیگابایت رم نیز بهره می‌گیرد. از دیگر مشخصات مهم این محصول می‌شود به دوربین پشتی 5 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی  اشاره کرد. از دیگر نکات قابل توجه درباره این کالای لنوو، تجهیز آن به اندروید نسخه ۵.۱ و پشتیبانی از 4G است.
 
حدود قیمت: 340 هزار تومان
 
چرا بخریم؟
پشتیبانی از شبکه 4G
تجهیز به اندروید نسخه ۵.۱
پشتیبانی هم‌زمان از دو سیم‌کارت
استفاده از پردازنده ۶۴ بیتی مدیاتک
باتری نسبتا خوب
 
چرا نخریم؟
دوربین ضعیف
 
Nokia Lumia 635
لومیا 635  از معدود اسمارت‌فون‌های نوکیا است که همچنان به‌خوبی در بازار به فروش می‌رود. این گوشی، از خوش‌قیمت‌های بازار ویندوزفون بوده و از نمایشگر 4.5 اینچی، دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی، چیپست اسنپدراگون 400 و باتری 1830 میلی‌آمپری سود می‌برد.
 
قیمت: حدود 370 هزار تومان
 
 چرا بخریم؟
طراحی خوب و رنگ بندی متنوع
پشتیبانی از شبکه 4G
امکانات خوب نسبت به قیمت
کیفیت مناسب هر دو دوربین
 
چرا نخریم؟
محدودیت در فیلم‌برداری
باتری نسبتا ضعیف
 
Huawei Ascend Y550
در این رده قیمتی، هواوی محصولات متنوع و ارزشمندی دارد که Y550 یکی از ارزشمندترین آن‌هاست؛ محصولی که دارای نمایشگر 4.5 اینچی بوده و در کنار آن از دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت، دوربین جلویی 2 مگاپیکسلی، اسنپدراگون 410 با 4 هسته پردازشی، اندروید 4.4.2 و باتری دو هزار میلی‌آمپری بهره می‌برد. پشتیبانی از شبکه 4G اصلی‌ترین برتری این محصول نسبت به سایر محصولات این رنج است.
 
حدود قیمت: 350 هزار تومان
 
چرا بخریم؟
نمایشگر قابل قبول
پشتیبانی از شبکه 4G
باتری با شارژدهی مناسب
سخت‌افزار قابل قبول
 
چرا نخریم؟
دوربین‌های نسبتا ضعیف
 
Huawei Y635
سری Y هواوی همیشه دارای مشخصات خوب و قدرت مناسب در برابر قیمت‌شان هستند و Y635 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی خوش استایل ایسوس، دارای نمایشگر 5 اینچی‌ بوده و یک پردازنده چهار هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی  قلب تپنده این دستگاه است؛ 1 گیگابایت رم نیز به پردازش‌های دستگاه کمک می‌کند و  دوربین 5 مگاپیکسلی این مدل نیز می‌تواند تصاویر با کیفیتی را شکار کند. باتری دو هزار میلی‌آمپری، اندروید 4.4.2 و پشتیبانی از 4G از مشخصات دیگر این دستگاه به شمار می‌روند.
 
قیمت: حدود 360 هزار تومان
 
چرا بخریم؟
طراحی خوب
پشتیبانی از شبکه 4G
امکانات خوب نسبت به قیمت
کیفیت دوربین مناسب و توانایی فیلم‌برداری فول اچ‌دی
قدرت سخت‌افزاری خوب با رم 1 گیگابایتی
 
چرا نخریم؟
نمایشگر با زاویه دید ضعیف
حاشیه دور نمایشگر زیاد است
 
Huawei Ascend G620s
محصول دیگر هواوی است که از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند و دارای نمایشگری 5 اینچی با رزولوشن اچ‌دی و تکنولوژی محبوب IPS استفاده می‌کند. در بخش دوربین نیز هواوی از سنسور 8 مگاپیکسلی در پشت و یک نمونه 2 مگاپیکسلی  درجلو استفاده کرده است. چیپست 64 بیتی اسنپ‌دراگون 410 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز، رم 1 گیگابایتی، حافظه داخلی 8 گیگابایتی، اندروید 4.4.2، باتری 2000 میلی‌آمپر ساعتی و فناوری NFC از دیگر قابلیت‌های این مدل محبوب است.
 
قیمت: حدود 390 هزار تومان
 
چرا بخریم؟
طراحی خوب
پشتیبانی از شبکه 4G
امکانات خوب نسبت به قیمت
مجهز به NFC
کیفیت دوربین مناسب و توانایی فیلم‌برداری فول اچ‌دی
قدرت سخت‌افزاری خوب با رم 1 گیگابایتی
 
چرا نخریم؟
حاشیه دور نمایشگر زیاد است
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.