سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 13, 2016
15:10 شنبه، 24ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76164

سیری و کورتانا نحوه تکلم کاربران را تغییر می دهند

برخی بررسی ها نشان می دهد نحوه تکلم کاربرانی که به طور مداوم از دستیارهای صوتی سیری و کورتانا بر روی گوشی های خود استفاده می کنند تغییر کرده است.
 
این برنامه ها که برای جستجوی صوتی، یادآوری امور، پاسخ به سوالات و … به کار می روند ماهیتی رباتیک دارند و کاربرد طولانی مدت آنها موجب می شود کاربرانشان هم مثل یک ربات صحبت کنند.
 
کتابی شدن نحوه صحبت، ایجاد فاصله بیش از حد عادی میان لغات، استفاده از لغات بیش از حد معمول برای بیان مقصود از جمله تغییراتی است که در شیوه صحبت کردن افراد بعد از کاربرد مداوم کورتانا و سیری به وجود می آید.
 
کارشناسان می گویند تاثیرگذاری ماشین ها و سیستم های الکترونیک بر نحوه تکلم افراد در سال های آینده بیشتر و بیشتر خواهد شد، زیرا اگر فعلا تنها کورتانا و سیری برای این کار مورد استفاده قرار می گیرند، در سال های آینده انسان ها با خودروهای برقی و هوشمند، لوازم خانگی و … هم صحبت می کنند و فرامین صوتی خود را خطاب به آنها صادر خواهند کرد.
 
به بیان دیگر دنیای آینده دنیایی خواهد بود که کنترل بسیاری از امور در آن از طریق گفتگو با اشیا و لوازم مختلف صورت می گیرد و ظاهرا این ماشین ها و دستگاه ها هستند که با شیوه حرف زدن رباتیک خود نحوه گفتگوی انسان ها را متاثر خواهند کرد.
 
در حال حاضر علیرغم همه تلاش ها زبان دستگاه های الکترونیک با زبان طبیعی که انسان ها به ان گفتگو می کند تفاوت محسوسی دارد و اگر این تفاوت کاهش نیابد احتمالا این انسان خواهد بود که از دیگر دستگاه های مبتنی بر فناوری تاثیر می پذیرد. برخی کارشناسان در تایید این نکته می گویند زبان محاوره ای انسان ها پیچیدگی های زیادی دارد و به همین علت نمی توان این زبان را که مبتنی بر اختصار، سادگی و عبارات عامیانه است به راحتی برای سیستم ها و دستگاه های غیرانسانی قابل درک کرد. زیرا این دستگاه ها برای ارائه پاسخ دقیق نیاز به دریافت اطلاعات کامل و جزیی دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.