فناوری اطلاعات

February 13, 2016
18:57 شنبه، 24ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76170

اعزام هیئتی از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به مولداوی برای شناسایی فرصت‌های تجاری فاوا

اردیبهشت‌ماه هیئتی از شرکت‌های عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای بازدید از امکانات و فرصت‌های تجاری کشور مولداوی به این کشور سفر خواهند کرد.
 
اتخاذ این تصمیم از نتایج برگزاری نشستی است که با حضور ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، باقر بحری عضو شورای مرکزی و رئیس کمیسیون بین‌الملل سازمان نصر کشور و کانو رئیس انجمن شرکت‌های IT کشور مولداوی برگزار شد. نحوه همکاری، شناسایی فرصت‌ها و امکانات سرمایه‌گذاری و حضور شرکت‌های علاقه‌مند از کشور مولداوی در ایران موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.
 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ضمن ابراز علاقه‌مندی در خصوص برقراری روابط تجاری میان دو کشور درزمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت: این روش فرصت تجاری مناسبی را برای شرکت‌های هر دو کشور فراهم می‌کند، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز هماهنگی‌های لازم برای اعزام تیمی منسجم از شرکت‌های علاقه‌مند انجام می‌دهد تا با برقراری تعامل دوجانبه مسیر تجارت میان دو کشور ایجاد و البته تسهیل شود.
 
سعادت با اشاره به وضعیت مناسب کشور در زمینه پروانه‌ها و صدور مجوزهای فعالیت در حوزه فاوا در کشور، گفت: دولت در چند سال اخیر با افزایش چند برابری پهنای باند و اتخاذ سیاست‌های جدید در زمینه صدور پروانه‌های جدید  FCPدر حوزه ارتباطات ثابت و همین‌طور با ایجاد فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری در بخش دیتاسنترها برای تولید سرویس‌های متنوع شرایط مناسبی را برای فعالیت در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور ایجاد کرده است.
 
او در ادامه با اشاره به سابقه طولانی فعالیت در حوزه نرم‌افزار در کشور، افزود: در حوزه نرم‌افزار نیز شرکت‌های ایرانی در زمینه تولید راهکارهای بومی به‌خصوص در زمینه امنیت اطلاعات و فناوری اطلاعات که از حساسیت بالایی برخوردار است، فعالیت می‌کنند. 
 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این نشست قوانین و روندهای سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را برای رئیس انجمن شرکت‌های IT کشور مولداوی توضیح داد و او را از وجود قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری (FIPPA) مطلع ساخت.    
 
رئیس انجمن شرکت‌های IT کشور مولداوی نیز با اشاره به امکانات کشورش، افزود: کشور مولداوی ازنظر وسعت و جمعیت کوچک است و همین مزیتی را ایجاد می‌کند تا بسیاری از طرح‌های بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا ابتدا به‌صورت پایلوت در کشور مولداوی اجرا شود و همین مسئله‌ای است تا این کشور در این حوزه رشد و پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای را تجربه کند.
 
کانو بابیان اینکه انجمن شرکت‌های IT کشور مولداوی از سال 2008 تاسیس شده است به اهداف و برنامه‌های این انجمن اشاره کرد و افزود: هدف انجمن ما توسعه صادرات، برقراری تعاملات بین‌المللی، ارتقا شرایط تجاری، بهبود وضعیت اقتصادی و تامین منافع در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور مولداوی است و این هدف‌ها را بازارهای جهانی دنبال می‌کنیم.
 
او با اشاره به شرایط مساعد همکاری میان دو کشور گفت: فرصت‌های مناسبی برای تعامل و برقراری ارتباط دوجانبه میان دو کشور ایران و مولداوی وجود دارد که باید با برقراری تعامل بیشتر شناسایی و سپس تقویت شوند.
 
در ادامه این نشست قرار بر این شد تا ضمن انجام هماهنگی‌های لازم هیئتی از شرکت‌های عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای بازدید از امکانات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری کشور مولداوی در اردیبهشت‌ماه اعزام شود تا مسیرهای تجارت میان دو کشور برقرار شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.