اپلیکیشن

تلفن همراه

February 13, 2016
20:32 شنبه، 24ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76176

اسپم ناگهانی برخی کاربران تلگرام در روزهای اخیر

آپدیت جدید نسخه وب تلگرام که اخیرا ارائه شده، اکانت برخی کاربران این شبکه پیام‌رسان موبایلی را اسپم کرده است که برای رفع آن باید دست به کیبورد شوید.
 
اخیرا برخی کاربران نسخه وب تلگرام با آپدیت به نسخه 0.5.3 دچار مشکل اسپم شده‌اند و از طریق موبایل هم قادر به وارد شدن اکانت نیستند.
 
تلگرام در بخش سوالات رایج سایتش به مواردی اشاره کرده که کاربران در صورت بی‌توجهی به آنها، دچار اسپم (محدودیت در برقراری ارتباط) می‌شوند و تنها قادر به ارسال پیام به افرادی خواهند بود که شماره تماس‌شان در گوشی ثبت شده باشد.
 
تلگرام صراحتا در بخش مقررات خود گفته که اگر گزارش تخلفی در ارتباط با فعالیت یک اکانت مخابره شود، اکانت گزارش شده را محدود می‌کند. بنابراین اگر جزو آن دسته افرادی هستید که پیام‌های مختلف و متعددی را برای اکانت‌های ناشناس بسیاری ارسال می‌کنید، انتظار نداشته باشید که اسپم نشوید.
 
البته گفته شده اگر از جمله افراد اسپمر نیستید و پیامی برای افراد ناشناس ارسال نمی‌کنید اما فعالیت شما محدود شده است، نگران نباشید زیرا بعضی اوقات مشکل سیستمی به وجود می‌آید و الگوریتم‌ها از کارایی می‌افتد.
 
تلگرام خطاب به کسانیکه برای اولین بار دچار اسپم می‌شوند، گفته است که جای نگرانی نیست و حداقل باید یک هفته در این حالت بمانید تا تشویش خاطر شاکیان از شما کمتر شود.
 
اما اگر رفتار اسپمرها تغییر نکند و بار دیگر بعد از رفع محدودیت اقدام به انتشار پیام‌ برای افراد ناشناس کنند، مدت زمان محرومیت آنها برای بار دوم بیشتر خواهد بود و در نهایت هم اگر بار دیگر مرتکب این خطا شوند به کل از لیست تلگرام حذف می‌شوند.
 
کاربرانی که گمان می‌کنند اشتباهی در لیست اسپم‌ تلگرام قرار گرفته‌اند باید نامه‌ای به ایمیل spam@telegram.org با عنوان Spam بنویسند تا در نوبت بررسی قرار گیرد.
 
در چنین حالتی ممکن است مشکل آنها ظرف کمتر از یک روز حل شود اما اگر به درستی اسپم شده باشید چاره‌ای ندارید جز اینکه صبر کنید و طعم مدت محرومیت را بچشید.
 
ممکن است جزو آن دست از افرادی باشید که تازه اکانت تلگرام ساخته‌اید و با توجه به اینکه تازه وارد آن شدید و هیچ پیامی نفرستادید، دچار محدودیت باشید؛ در این حالت ابتدا تلگرام گفته ممکن است مشکل سیستمی باشد و از این بابت پبشاپیش عذرخواهی کرده است.
 
در گام بعدی گفته، ممکن است که مشکل از سمت دارندگان قبلی شماره تلفن بوده یا افرادی که از شماره مذکور به شکل مجازی استفاده می‌کرده‌اند؛ در چنین شرایطی شماره در لیست سیاه قرار گرفته و برای رفع مشکل باید نامه‌ای به همان ایمیل با عنوان VOIP نوشته شود.
 
در بخش پشتیبانی تلگرام (telegram.org/support)، قالب نامه‌ای در نظر گرفته شده که درخواست شما را با ایمیل و شماره تلفن‌تان سریعا به پشتیبانی این شرکت ارجاع می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.