سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 15, 2016
12:36 دوشنبه، 26ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76185

سه “باید” و سه “نباید” مهم در هنگام خرید لپتاپ

دانستن این که بهترین لپتاپ موجود در بازار مطابق با نیازهای شما کدام است، همیشه یک چالش بزرگ برای خریداران لپتاپ بوده است. در نتیجه بهترین راهنمایی برای خرید لپتاپ نیازمند آن است که ابتدا ضروریات کار شما با لپتاپ مشخص شده و بر اساس برخی فاکتورهای دیگر از جمله بودجه شما، بهترین گزینه یا گزینه ها پیشنهاد شود.
 
دانستن این که بهترین لپتاپ موجود در بازار مطابق با نیازهای شما کدام است، همیشه یک چالش بزرگ برای خریداران لپتاپ بوده است. در نتیجه بهترین راهنمایی برای خرید لپتاپ نیازمند آن است که ابتدا ضروریات کار شما با لپتاپ مشخص شده و بر اساس برخی فاکتورهای دیگر از جمله بودجه شما، بهترین گزینه یا گزینه ها پیشنهاد شود.
اما صرف نظر از این موضوع، و صرف نظر از نمونه های جزئی موجود در بازار، برخی کلیات در مورد خرید لپتاپ وجود دارد که برای هر مشتری جدید صادق است و دانستن آن کمک زیادی به خرید یا حداقل محدود کردن گزینه های انتخابی میکند. پس این سه "باید" و سه "نباید" در خرید لپتاپ را مد نظر داشته باشید!
 
سه "باید" برای خرید لپتاپ
 
تعیین دقیق بودجه: با وجود ده ها مدل مختلف از هر برند در بازار اولین قدم برای محدود کردن انتخاب تعیین دقیق یک میزان از بودجه برای خرید و پایبند بودن به آن است. با خارج کردن هر دستگاهی که بالاتر یا پایین تر از دامنه تعیین شده بودجه توسط شما است، انتخاب سریع تر و بهتر صورت میگیرد.
 
فهم و درک پلتفرم: وقتی خرید یک لپتاپ را در نظر دارید، باید دقت داشته باشید که بهترین پلتفرم و سیستم عامل مورد نیاز خود را انتخاب کنید. قاعدتا لپتاپ های ویندوزی معمولا بهترین تطابق پذیری را با نیازها کاربران دارند و حجم انبوه نرم افزارها بر روی این پلتفرم مخصوصا برای کسانی که نیاز به انجام امور تخصصی تر دارند، کار را ساده میکند. همچنین لپتاپ های مکینتاش اپل نیز بسیار ساده هستند مخصوصا اگر با دستگاه دیگری از لپ همچون آیفون قبلا کار کرده باشید. کروم بوک ها نیز که اخیرا در حال نفوذ سریع به بازار هستند از سیستم عامل Chrome OS گوگل بهره میبرند که تقریبا ساده ترین سیستم عامل موجود برای لپتاپ ها است.
 
ضرورت صفحه نمایش لمسی: یکی از مسائلی که اخیرا در حوزه لپتاپ تبدیل به یک روند شده است وجود و شمول صفحه نمایش لمسی است. وجود این نوع صفحه نمایش در برخی از دستگاه ها منجر به آن شده است که بتوان از آنها در حالتی مابین لپتاپ و تبلت استفاده کرد. حتی برخی از این دستگاه ها قابلیت جداسازی صفحه نمایش از صفحه کلید را ارائه میکنند که دقیقا لپتاپ شما را تبدیل به تبلت میکند. اما اگر واقعا وجود صفحه نمایش لمسی برای کار شما ضرورت آنچنانی ندارد، پیشنهاد ما این است که بودجه خود را برای سخت افزارهای بهتر هزینه کنید.
 
سه "نباید" در هنگام خرید لپتاپ
 
افراط در امکانات و مشخصات: در حالی که انتخاب و خرید لپتاپ با بهترین و قدرتمندترین پردازشگر و کارت گرافیکی همراه با رم فراوان و آخرین تکنولوژی ها در بازار وسوسه انگیز است، قطعا خرید یک چنین دستگاهی نیازمند بودجه فراوان است. قبل از خرید حتما فکر کنید که کار شما با لپتاپ چیست و دقیقا برای انجام این کار به چه مشخصات فنی نیاز دارید. در نتیجه ممکن است به این نتیجه برسید که اساسا نیازی به یک Intel Core i5 یا بالاتر ندارید و یک نمونه Core i3 نیز کار شما را راه می اندازد. گیمرها و علاقمندان به بازی قطعا به آخرین تکنولوژی و سخت افزار نیاز دارند اما یک وب گردی ساده در اینترنت و نهایتا انجام پژوهش و تایپ در Word نیازی به 16 گیگابایت رم ندارد!
 
صفحه کلید کوچک، دستان بزرگ: حتما قبل از اقدام به خرید لپتاپ خود صفحه کلید آن را آزمایش کنید تا از این امر مطمئن شوید که به دستان شما به خوبی بر روی کلید های آن قرار میگیرد. دستگاه های کوچک معمولا صفحه کلید های کوچکی دارند که گاهی تایپ کردن بر روی آنها را با مشکل مواجه میکند.
 
خرید برندهای ناشناخته: قطعا یکی از بهترین توصیه ها برای خرید لپتاپ، این است که حتما از برندهای شناخته شده و معتبر خرید کنید زیرا در این حالت شانس و اقبال شما برای خرید یک دستگاه قابل اطمینان افزایش میابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.