تلفن همراه

گوشی

February 16, 2016
13:09 سه شنبه، 27ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76211

تولید نخستین محلول نانویی ضد عفونی کننده تلفن همراه در کشور

محققان یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید نخستین محلول پاک کننده گیاهی بدون الکل ویژه ضد عفونی کردن صفحه نمایش و بدنه تلفن همراه شدند.
 
مهرتاش هدایتی منش، کارشناس شیمی و مدیر عامل شرکت دانش بنیان کیمیا شیمی سهند با اعلام این مطلب اظهار داشت: شوینده گیاهی تولیدی که اولین پاک کننده گیاهی فاقد الکل با فناوری نانو است به دلیل خواص آنتی باکتریالی قوی که به تایید آزمایشگاه انستیتو پاستور رسیده قادر است ضمن پاک کردن سطوح مختلف فلزی، پلاستیکی، شیشه‌ای، چرمی و .. میکروارگانیسم‌های موجود در آنها را نیز نابود کند.
 
وی خاطرنشان کرد: از آنجا که این نانوشوینده طبیعی برخلاف شوینده‌های موجود که اسیدی یا قلیایی هستند از لحاظ شیمیایی خنثی بوده و در ساخت آن از الکل استفاده نشده، هیچ گونه اثر سویی بر سلامت مصرف کننده، محیط زیست و همچنین کیفیت سطوح ندارد.
 
هدایتی منش درباره اهمیت ضد عفونی کردن گوشی‌های تلفن همراه گفت: گوشی تلفن همراه محیط مناسبی برای رشد باکتری‌هاست. عطسه و سرفه، خوردن غذا هنگام استفاده از تلفن همراه و تماس مکرر با دست، گوشی و صورت از عوامل آلودگی تلفن‌های همراه هستند.
 
آزمایش‌های دانشمندان میزان باکتری‌های موجود در گوشی‌های تلفن همراه را تا 500 برابر سطوح سرویس‌های بهداشتی نشان می‌دهد که با توجه به تماس و حمل مداوم آنها به مکان‌های مختلف بیش از هر وسیله‌ای در انتشار میکروب‌ها نقش دارد.
 
هدایتی منش تصریح کرد: محلول پاک کننده و ضد عفونی کننده گیاهی مهرتاش علاوه بر گوشی‌های تلفن همراه در تمیز و ضد عفونی کردن نمایشگرهای ال‌سی‌دی تلویزیون، تبلت‌ها و رایانه‌ها که از دیگر کانون‌های رشد و انتقال باکتری‌های خطرناک هستند کاربرد دارد.
 
وی با اشاره به ثبت اختراع و تاییدیه‌های نانومقیاس و بهداشتی نانوامولسیون غیر الکلی پایه محلول گیاهی ابداعی شست و شو و ضد عفونی تلفن همراه گفت: ویژگی قابل توجه پاک کننده طبیعی ابداعی این است که به دلیل داشتن خواص آنتی استاتیک، بسیار دیرتر از محصولات مشابه گرد و خاک را جذب می می کند و به دلیل استفاده از مواد گیاهی و غیر سمی به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.