رگولاتوری

February 16, 2016
20:58 سه شنبه، 27ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76220

یک کارشناس حوزه آفریقا: ایران می تواند تامین کننده بخشی از نیازهای کشور غنا در زمینه‌هایی مانند آموزش، پزشکی و های تک باشد

یک کارشناس حوزه آفریقا، درمصاحبه با برنامه  «بدون خط خوردگی» رادیو گفت وگو، با اشاره به سفر رییس جمهور غنا به تهران و دیدار وی با تعدادی از مقامات عالی رتبه کشورمان از جمله رییس جمهور و مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایران و غنا می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله زمینه‌های آموزشی، پزشکی و صنایع پیشرفته با یکدیگر همکاری داشته باشند. 
 
علی اکبر رضایی در برنامه  «بدون خط خوردگی»، با بیان اینکه قرن بیست و یکم توسط کارشناسان آفریقا به عنوان قرن آفریقا نامگذاری شده چرا که این قاره سرشار از فرصت‌ها و ظرفیت های گوناگون اقتصادی و تجاری است، گفت: با توجه به این پتانسیل‌ها ،کشورهای مختلف در چند دهه اخیر تلاش کرده‌اند حضور خود در قاره آفریقا را افزایش دهند و از فرصت‌های این قاره به نحو احسن استفاده کنند چرا که در حال حاضر غیر از کشورهای غربی و اروپایی، کشورهایی نظیر ترکیه، چین و برزیل نیز حضوری فعالانه در قاره آفریقا دارند. 
 
وی با بیان اینکه من معتقدم برخلاف آنچه که برخی تصور می‌کنند روابط ما با غرب باعث فراموشی ارتباط با قاره آفریقا نمی‌شود و حتی ممکن است به این ارتباط کمک نیز کند، تصریح کرد: بسیاری از زیرساخت‌های پولی، بانکی و حمل و نقلی در قاره آفریقا در چارچوبِ ساز و کارهای اروپایی تعریف شده است و ما زمانی که با کشورهای غربی روابط خوبی داشته باشیم این موضوع، فرصت را برای بهبود روابط با آفریقا و همچنین زمینه را برای گسترش و توسعه روابط خارجی با این قاره بیش از گذشته فراهم خواهد کرد. 
 
این کارشناس قاره آفریقا با بیان اینکه ایران با توجه به ظرفیتش می‌تواند تامین کننده بخشی از نیازهای بازار قاره یک میلیارد نفری آفریقا باشد، تصریح کرد:‌ اغلب کشورهای آفریقایی در مسیر توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی قرار دارند و در همین راستا به تکنولوژی‌های پیشرفته نیازمند هستند و ایران می تواند با قیمتی پایین‌تر از دیگر رقبا به ویژه رقبای اروپایی نیازهای قاره آفریقا در این زمینه را تامین کند چرا که قیمت  تمام شده محصولات در کشورهای اروپایی بالاتر از کشور ماست وکشورهای آفریقایی با قدرت خرید پایین خود، ترجیح می دهند که از کشورهایی مثل ایران خرید کنند. 
 
اکبری به نیاز ایران به مواد خام به خصوص در عرصه کشاورزی اشاره کرد و گفت: قاره آفریقا می تواند بخشی از نیازهای ایران در این ارتباط را تامین کند. 
 
وی در مورد روابط ایران با غنا نیز گفت: بخشی از جامعه غنا مسلمان هستند و این می تواند زمینه همکاری ایران با این کشور را فراهم کند. این کشور در زمینه‌هایی مانند آموزش، پزشکی و های تک دارای نیازهایی است و ایران می تواند این نیازها را برطرف کند و روابط دو کشور به نحوی تعریف شود که دو طرف از این موضوع سود ببرند. ما یک سری تکنولوژی و امکانات داریم که می توانیم به آن‌ها بدهیم و آن‌ها نیز در عوض می توانند یک سری خدمات در عرصه‌های مختلف به ایران عرضه کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.