فناوری اطلاعات

February 20, 2016
20:05 شنبه، 1ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76257

سهم فناوری اطلاعات در بهره‌وری به ۴ درصد رسید

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اهمیت استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی در اشتغال آفرینی، تولید ثروت و افزایش تولید ناخالص ملی، از سهم ۴ درصدی فناوری اطلاعات در بهره‌وری، خبر داد.
 
در نشستی با حضور مرتضی براری معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بررسی عملکرد سال گذشته، الزامات برنامه‌های سال ۹۵ به بحث و گفتگو گذاشته شد.
 
در این نشست که از طریق سیستم ویدئو کنفرانس و با حضور تمام مدیران استانی وزارت ارتباطات برگزار شد، معاون وزیر ارتباطات عمده فعالیت‌های انجام شده طی سال ۹۴ را در ۴ محور برنامه‌ای توسعه زیرساخت‌های بخش ICT و دسترسی به خدمات در استان‌ها، توسعه فضای کسب و کارهای بخش، توسعه خدمات و تولید محتوا با استفاده حداکثری از زیرساخت‌های ایجاد شده، مثبت ارزیابی کرد و خواستار تداوم رویه موجود شد.
 
براری با بیان اینکه IT پیشران توسعه است، خاطر نشان کرد: هر چند محور کارها توسعه زیرساخت‌ها است، اما باید خدمات همراه این توسعه، به عنوان هدف اصلی دنبال شود.
 
وی با اشاره به دریافت مجوز توسط ۸ شرکت FCP و ۶ اپراتور MVNO ، خواستار استفاده از ظرفیت آنها در استان‌ها در بحث توسعه زیرساخت‌ها در سطح دسترسی شد و گفت: خوشبختانه برخی استان‌ها با مذاکره با FCPها، برای توسعه شبکه پهن‌باند در استان‌ها و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی به توافق نیز دست یافتند.
 
معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات، با تاکید بر اهمیت توسعه کسب و کار، گفت: ایجاد مرکز توانمندسازی در استان‌ها با هدف آموزش به فارغ التحصیلان، جهت آشنایی با کسب و کارهای کوچک کارگشا بوده و چند استان هم در این خصوص اقدام کرده‌اند.
 
وی خواستار بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود شد و افزود: می‌توان از ظرفیت مرکز توانمندسازی تسهیل‌گری کسب و کار سازمان فناوری اطلاعات برای توسعه کسب و کارهای جدید‌ بهره برد.
 
براری در خصوص تولید محتوا نیز با اشاره به آمار امیدوار کننده شرکت‌های فعال در این حوزه گفت: با وجودی که ورود به این بحث اشتغال بالایی می‌آفریند اما در استان‌ها شاهد حضور کم رنگ این شرکت ها هستیم و امیدواریم با تلاش استان‌ها بتوانند سهم خود را از این بازار بگیرند.
 
معاون وزیر ارتباطات توسعه خدمات و سرویس‌ها را گام بعدی پس از توسعه زیرساخت‌ها برشمرد و ادامه داد: مجوزهای خوبی در زمینه شرکت‌های Servco،mvno و مراکز تماس (Call Center) صادر شده که باید استان‌ها بر اساس مزیت های منطقه‌ای، زیرساختی و جمعیتی، برای حضور این شرکت‌ها در استان خود بکوشند.
 
براری با تاکید بر اهمیت استفاده از زیرساخت‌ها در اشتغال آفرینی، تولید ثروت و افزایش GDP افزود: سهم IT در بهره‌وری، بالای ۴ درصد است که باید از آن برای افزایش بهره‌وری و رونق استان به ویژه در بحث آموزش، سلامت و کشاورزی بهره ‌برد.
 
معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت، برنامه سال ۱۳۹۵ را فعالیت بر اساس شاخص‌های برنامه ششم توسعه بر شمرد و در ادامه اظهار امیدواری کرد: با شناساندن ظرفیت‌های ایجاد شده در سطح کشور و ایجاد زمینه استفاده دیگر بخش‌ها و حوزه‌‌ها از زیرساخت‌های ایجاد شده، شاهد ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.