February 21, 2016
21:46 یکشنبه، 2ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76271

با MWC2016: گلکسی اس 7 و اس 7 اج رسما معرفی شدند؛ زیبا اما قابل پیش بینی

مدت هاست که شایعات زیادی در مورد پرچمداران جدید سامسونگ مطرح می شود و از ابعاد نمایشگر گرفته تا نوع چیپست تا دوربین و مشخصه های دیگری چون بدنه ضد آب گلکسی اس 7 و اس 7 اج، دست مایه خبرنگاران و بعضا کاربرانی می شود که در مورد کهکشانی های سامسونگ کنجکاوند و بی صبرانه انتظار معرفی آنها را می کشند.

امروز بالاخره انتظارها به سر آمد سامسونگ دو پرچمدار جدیدش را معرفی کرد. ظاهرا شایعات قبلی در مورد این دو محصول درست بوده اند و مدل استاندارد پرچمدار جدید یک نمایشگر Quad HD AMOLED با ابعاد 5.1 اینچ دارد و از چیپست قدرتمند کوالکام یعنی اسنپدراگون 820 بهره می برد.

دوربین 12 مگاپیکسلی این دستگاه نیز کاملا جدید است و امکانات و قابلیت های خوبی برای تصویری برداری در نور کم را در خود جای داده. خبر خوشحال کننده دیگر که البته تازگی چندانی هم ندارد این است که درگاه کارت حافظه میکرو اس دی به پرچمدار جدید سامسونگ باز گشته است و می تواند تا 200 گیگابایت را پشتیبانی کند.

خوشبختانه این پرچمدار همراه با باتری پرتوان 3000 میلی آمپر ساعتی عرضه شده تا کاربران آن از بابت کم شدن شارژ و مسائلی از این دست نگرانی نداشته باشند.

طراحی دستگاه نیز اگر آن را با گلکسی اس 6 مقایسه کنیم، تفاوت چندانی با قبل ندارد و هر دو نسخه تقریبا شبیه به هم هستند اما اگر نگاه نزدیک تر و دقیق تری به مدل ارائه شده امسال بیاندازید در خواهید یافت که بدنه دستگاه با چه ظرافتی به سمت لبه های آن خم شده است تا دست گرفتنش راحت تر باشد.

البته امکانات پرچمدار امسال و سال قبل کاملا هم شبیه به هم نیستند و سامسونگ برای آنکه کاربران را به خرید مدل جدید ترغیب نماید ویژگی ها و خصوصیات تازه ای را برای آنها در نظر گرفته است: به عنوان نمونه، کهکشانی های امسال در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند.

در این جا توجه شما را به لیستی کامل از امکانات در نظر گرفته شده برای گلسی اس 7 جلب می کنیم.


دوربین

دوربین 12مگاپیکسلی جدید در نظر گرفته شده برای مدل استاندارد نیز همراه با برخی امکانات تازه است که فقط و فقط با یک هدف برای آن درنظر گرفته شده اند: عکس ها و تصاویر بهتر در نور کم.

حالا وقت آن رسیده که سامسونگ پای را از محدوده مگاپیکسل فراتر بگذارد: بله تعداد مگاپیکسل های دوربین در پرچمدار جدید به رقم 12 تنزل یافته با این همه تک تک پیکسل های آن حالا بزرگ تر شده اند و این یعنی، دوربین عملکرد بهتری را از خود در نور کم به نمایش می گذارد چراکه این پیکسل ها نور بیشتری را دریافت خواهند کرد.

لنز این دوربین نیز وایدتر شده و گشودگی دهانه آن به رقم f/1.7 رسیده (رقمی که تا به امروز در هیچ موبایلی شاهدش نبوده ایم) و این مساله نیز به جذب بیشتر نور کمک خواهد کرد. این دو ویژگی به گلکسی اس 7 کمک خواهند کرد که 95 درصد در قیاس با گلکسی اس 6 نور بیشتری را از طریق دوربین خود جذب نمایند. در پایان لازم است اضافه نماییم که این دوربین در برگیرنده سیستم لرزشگیر اپتیکال یا OIS هم است که به آن کمک خواهد کرد با سرعت بیشتری عکس بگیرد و در نتیجه حاصل کار آن تاری کمتری داشته باشد.

پشتیبانی از Dual Pixels نیز ویژگی دیگری است که به دوربین این موبایل اضافه شده است؛ مشخصه ای که در دنیای موبایل اولین است. اما Dual Pixels نوعی فناوری است که از دوربین ها قرض گرفته شده و به دستگاه امکان خواهد داد تا فوکوس سریع تری روی سوژه هایش داشته باشد و برای این منظور نیز اطلاعات را از دو پیکسل مختلف موجود در حسگر دریافت کرده و باهم ترکیب می کند.

صفحه نمایش همیشه روشن

یکی دیگر از ترفندهای جالبی که سامسونگ در صفحه نمایش گلکسی S7 به کار برده، روشن بودن همیشگی آن است. به مدد این قابلیت، دیگر نیازی نیست که برای چک کردن اطلاعاتی همچون زمان، تقویم یا نوتیفیکیشن ها صفحه نمایش موبایل تان را از حالت قفل درآورید.

از آنجایی که مدل S7 اج از یک نمایشگر AMOLED بهره می برد، تنها چند عدد پیکسل برای نمایش این اطلاعات روشن می شوند، بنابراین مصرف باتری در این حالت بسیار ناچیز خواهد بود. مضاف بر این، وقتی که اسمارت فون را در جیبتان قرار می دهید این قابلیت غیر فعال می گردد.

اسنپدراگون 820

گلکسی اس 7 در آمریکا با پردازنده اسنپدراگون 820 به فروش می رسد؛ آخرین و قدرتمندترین چیپ کمپانی کوالکام. این پردازنده قدرت پردازشی سی پی یو و جی پی یو را به ترتیب 30 و 60 درصد افزایش خواهد داد.


گلکسی اس 7 اج

نوبت به مدل اج می رسد که در واقع تفاوت های قابل توجهی با نسخه استاندارد ندارد. این دستگاه به لحاظ فیزیکی بزرگ تر است و به یک نمایشگر 5.7 اینچی Super AMOLED با لبه های خمیده مجهز گردیده است. این محصول نیز همچون مدل استاندارد دارای مد نمایشگر همیشه روشن است و به همین جهت می توانید زمان و نوتیفیکیشن های خود را بدون نیاز به روشن کردن صفحه نمایش و قفل گشایی دستگاه مشاهده نمایید.

سامسونگ با در نظر گرفتن یک نمایشگر بزرگ تر برای مدل اج در واقع تلاش دارد تا آن را به واسطه نمایشگر خمیده اش از مدل استاندارد جدا نماید. اما وجود بدنه بزرگ تر برای این موبایل به آن معناست که باتری آن نیز ظرفیت بیشتری در قیاس با نسخه استاندارد خواهد داشت.

باتری این موبایل از نوع 3600 میلی آمپر ساعتی است در حالی که در مدل استاندارد از یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی بهره گرفته شده بود.

این محصول همچنین به لحاظ نرم افزاری نیز امتیازاتی نسبت به نسخه استاندارد دارد. حتما خاطرتان هست که در نسخه گلکسی اس 6 اج، نوعی دراور یا مکانیزم کشویی در لبه نمایشگر خمیده آن قرار داشت. سامسونگ در نسخه جدید این موبایل تصمیم گرفته که آن بخش را به دو برابر ابعاد و اندازه قبلی اش برساند و در نتیجه کاربران دستگاه می توانند شورتکات های مربوط به 10 فرد، اپلیکیشن یا تسک را در آن قرار دهند. این بخش در واقع به شما امکان می دهند که کارهای ویژه ای نظیر گرفتن سلفی را تنها با یک اشاره انگشت انجام دهید.

خبر خوب دیگر اینکه در مدل اج امسال، پشتیبانی از اپلیکیشن های شخص ثالث ارائه شده برای لبه های اج، بهتر از گذشته شده است. برای نمونه اخبار مربوط به رویدادهای ورزشی، قیمت سهام و خبرهای یاهو در این بخش پشتیبانی می شوند اما سامسونگ در نظر دارد که یک کیت توسعه نرم افزاری را هم برای آن ارائه دهد که به توسعه دهندگان امکان خواهد داد بهترین بهره را از لبه های خمیده اج ببرند.

قیمت و تاریخ عرضه

همانطور که از قبل هم انتظار می رفت، پیش فروش گلکسی اس 7 سامسونگ از تاریخ 23 فوریه (سه شنبه 4 اسفند) آغاز می گردد، و دستگاه به طور رسمی در تاریخ 11 مارس (21 اسفند) وارد بازار جهانی خواهد شد.

اگر در بازه زمانی 23 فوریه تا 18 مارس اقدام به پیش خرید این اسمارت فون کنید، سامسونگ برای این کار یک هدست واقعیت مجازی Gear VR به ارزش صد دلار و 6 بازی واقعیت مجازی به ارزش تقریبی 50 دلار نیز به شما هدیه می دهد.

گلکسی اس 7 برای اپراتورهای بزرگ ایالات متحده همچون AT&T و T-Mobile در دسترس خواهد بود و ضمنا فروشگاه های Samsung Experience در Best Buy در تاریخ 24 فوریه، اسمارت فون مذکور را برای بازدید عموم به نمایش خواهند گذاشت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.