اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 22, 2016
11:15 دوشنبه، 3ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76279

نسخه تحت وب تلگرام از دسترس خارج و مجددا رفع فیلتر شد

روز شنبه صبح نسخه تحت وب تلگرام ساعاتی کانکت نمیشد.
 
ازآنجایی‌که خبری از تأیید مشکل فنی در سرور تحت وب تلگرام گزارش نشده است، لذا کارشناسان حدس می‌زنند که نسخه وب روی آدرس https://web.telegram.org مسدود شده است.
 
با پینگ روی سرور تحت وب به آی پی فیلترینگ بر می‌گردیم(عکس زیر) که نشان از مسدود شدن این نسخه دارد.
 
 
بر این اساس کاربران با کلمه connecting  مواجه شده که بدون اتصال به سرور اصلی همچنان قطع می‌ماند.
 
تنها ساعاتی پس از فیلتر شدن نسخه تحت وب اپلیکیشن تلگرام، این برنامه به همان دلیلی که فیلتر شده بود! رفع فیلتر شد.
صبح روز شنبه به دلایل نامعلوم، نسخه تحت وب تلگرام روی آدرس https://web.telegram.org فیلتر شده بود و کاربران با آی پی صفحه پیوند ها https://10.10.34.36 روبرو می شدند.
 
اما این فیلتر در ساعت انتشار این خبر (یک و 40 دقیقه بعدازظهر) رفع شده و کاربران نسخه وب می توانند به روال سابق از برنامه خود بهره ببرند.
 
هنوز دلیل فیلتر و سپس رفع فیلتر مشخص نشده است.
 
پرینت اسکرین زیر فیلتر و رفع فیلتر شدن تلگرام را نشان می دهد:
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.