سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 23, 2016
13:13 سه شنبه، 4ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76318

ادوبی امکان عکاسی با فرمت خام را به نسخه اندروید اپلیکیشن Lightroom اضافه کرد

اگر از علاقه مندان به عکاسی با ابزارهای موبایل هستید، لازم است بدانید که شرکت ادوبی با ارائه یک بروزرسانی، قابلیت های جدیدی مثل split toning و haze removal که مدتی پیش به نسخه iOS اپلیکیشن Lightroom اضافه کرده بود را اکنون به پلتفرم اندروید نیز آورده است. ادوبی البته علاوه بر این، امکان عکاسی با فرمت RAW یا به طور دقیق تر DNG را نیز به این نسخه اضافه کرده است که در پلتفرم پیشین وجود ندارد.
 
البته لازم است بدانید که این قابلیت به محصولات جدیدتر محدود است و الزاماً همه ابزارهای اندرویدی را شامل نمی شود، چرا که گوگل از نسخه پیشین اندروید یا همان آب نبات چوبی، تصویر برداری با فرمت خام را در این پلتفرم امکان پذیر ساخت.
 
این در حالی است که در پلتفرم iOS اجازه ذخیره تصاویر با فرمت RAW برای اپلیکیشن ها وجود ندارد و به همین دلیل است که Lightroom نمی تواند این قابلیت را در پلتفرم اپل ارائه نماید.
 
عکاسی با فرمت خام از این جهت اهمیت دارد که آزادی عمل بسیار بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد و ویرایش دقیق تر تصاویر را امکان پذیر می کند، چرا که تصاویر ثبت شده با این فرمت کمپرس شده نیستند و تمام داده های منعکس شده روی سنسور دوربین را شامل می گردند.
 
البته از سوی دیگر همین خصوصیت موجب شده تصاویر ثبت شده با فرمت RAW حجم بسیار بیشتری نسبت به JPEG داشته باشند، در نتیجه می توان گفت هرچند وجود این قابلیت بسیار سودمند است، اما توصیه می کنیم استفاده از آن را به موارد خاص محدود کرده و در حالت روزمره هنگام عکاسی، از تنظیمات خودکار ابزار موبایل خود بهره گیرید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.