اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 24, 2016
9:42 چهارشنبه، 5ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76340

معاون وزیر ارتباطات: پهنای باند کشور تا سال دیگر ۸۰۰۰ مگابیت می‌شود

معاون وزیر ارتباطات گفت: بنا داریم پهنای باند کشور را تا پایان سال ۹۵ به هشت هزار مگابیت بر ثانیه برسانیم و در انتهای برنامه ششم شاهد تحقق ظرفیت ۲۰ ترابیتی خواهیم بود.
 
علی اصغر عمیدیان در مراسم آئین رونمایی از پروژه ملی سامانه نمایش درخواستی "سند" با بیان اینکه در زمان تحویل دولت تنها 75 درصد از برنامه پنجم توسعه محقق شده بود, اظهار کرد: ظرفیت مذکور حتی جوابگوی نیاز یکی از سرویس هایی که امروز رونمایی می شود نیز نبود لذا با سرمایه های دولتی و خصوصی به سمت توسعه زیرساخت ها رفتیم.
 
معاون وزیر ارتباطات اشاره ای به ظرفیت پهنای باند کشور داشت و گفت: در ابتدای کار دولت 624 مگابیت بر ثانیه بود که اکنون به چهار هزار مگابیت بر ثانیه رسیده است.
 
وی افزود: بنا داریم این ظرفیت را تا پایان سال 95 به هشت هزار مگابیت بر ثانیه برسانیم و در انتهای برنامه ششم شاهد تحقق ظرفیت 20 ترابیتی خواهیم بود.
 
او با بیان اینکه نمودار مراکز تحقیقاتی نشان می دهد که 70 درصد پهنای باند موبایل اروپا و آمریکا صرف مشاهده ویدئو می شود, ابراز کرد: پیش بینی شده این میزان تا سه سال آینده به 80 درصد برسد که قطعا ایران هم به سیل این تقاضاها خواهد پیوست.
 
عمیدیان درباره بازیگران VOD گفت: تأمین کنندگان شبکه, سرویس و محتوا بازیگران اصلی این حوزه هستند که مجوزهای امروز در قالب تأمین کنندگان سرویس اعطاء می شود.
 
او افزود: با پروانه های جدید ارتباطات که در زمینه های ثابت و موبایل واگذار کردیم و پهنای باند لازم که با سرمایه های بخش دولتی و خصوصی ایجاد شد, برای خدمات در این عرصه مشکلی نخواهیم داشت.
 
وی خاطر نشان کرد: اکنون اینترنت پرسرعت را به 14 هزار روستا برده ایم که از تکنولوژی LTE استفاده می کند یعنز به راحتی می توان تا پهنای باند 20 مگابیت بر ثانیه را به دست مشترکان موبایل رساند.
 
عمیدیان در پایان گفت: باید به سمتی برویم که براساس اسناد بالادستی, بالغ بر 50 درصد محتوای شبکه کشور بومی و داخلی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.