تلفن همراه

گوشی

February 27, 2016
16:47 شنبه، 8ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76409

اپل توسعه دهنده اپلیکیشن پیام رسان امن Signal را استخدام نمود

گفته می شود اپل، توسعه دهنده ی اپلیکیشن پیام رسان رمزگذاری شده «سیگنال» به نام «فردریک جیکوب» را به استخدام خود در آورده است. «سیگنال» همان اپلیکیشنی است که ادوارد اسنودن، فاش کننده اسرار آژانس امنیت ملی آمریکا بارها به تعریف و تمجید از آن پرداخته و در حال حاضر از آن برای پیام رسانی بهره می گیرد.
 
توسعه دهنده مذکور نیز این خبر را در توئیتر خود تائید نموده و نوشته که: «با خرسندی اعلام می کنم که پیشنهاد همکاری با تیم امنیتی CoreOS اپل را پذیرفته و از تابستان کارم را با آنها آغاز خواهم نمود.»
 
 
او همچنین اظهار داشته برای گذراندن دوره ی کارآموزی در تابستان به شرکت ساکن کوپرتینو ملحق خواهد گشت. کمپانی مورد بحث پیش از این نیز به این صورت کارآموز استخدام نموده بود و از جمله می توان به جیل برک کننده iOS یعنی Comex اشاره کرد.
 
این استخدام در زمان بسیار خوبی انجام پذیرفته زیرا همان طور که شاید در جریان باشید، دولت آمریکا اپل را مجبور به همکاری با FBI نموده تا به واسطه آن بتوانند آیفون تیرانداز حادثه اخیر «سان برناردینو» را باز نموده و همدستان احتمالی او در این عملیات تروریستی را پیدا نمایند. اما تیم کوک راضی به همکاری نمی شود زیرا اعتقاد دارد با ساخت نرم افزاری که بتوان با آن قفل موبایل را باز کرد، امنیت میلیون ها کاربر را در سراسر جهان به خطر خواهد انداخت.
 
شرکت ساکن کوپرتینو دیروز نیز اظهار داشته تن دادن آنها به این همکاری موجب می گردد تا FBI قدرت خطرناکی کسب نماید.
 
اپلیکیشن Signal از طرف محققان امنیتی امتیازهای بسیار بالایی کسب نموده و پس از آنکه اسنودن نیز آن را تائید کرده و به استفاده اش پرداخت، بیش از قبل شهرت یافت. در حال حاضر وظیفه «جیکوب» در اپل هنوز روشن نیست. گزارشات و گمانه زنی ها نیز حکایت از این دارند که این شخص قرار است امنیت محصولات این کمپانی را بیشتر افزایش دهد به طوری که نیروهای دولتی و حتی خود شرکت نیز به هیچ عنوان امکان دسترسی به اطلاعات iCloudی را نداشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.