اپراتورها

تلفن همراه

February 29, 2016
16:54 دوشنبه، 10ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76429

پیامک‌های وسوسه‌کننده قاتل رانندگان

رانندگانی که حواسشان توسط دستگاه‌های تلفن همراه پرت می‌شود، نسبت به سایر افراد نزدیک به چهار برابر احتمال تصادف بیشتری دارند.
 
امروزه موارد بسیاری وجود دارد که حواس رانندگان را در حال نقل مکان از یک نقطه به نقطه دیگر پرت می‌کند پیام‌های متنی‌ می‌تواند ما را وسوسه کند، ایمیل‌ها ما را به دام می‌اندازد و زنگ‌های تلفن همراه می‌تواند ما را بفریبد.
 
اما کدام یک از این حواس‌پرتی‌ها ریسک بالاتری دارند؟ موسسه ویرجینیاتک پاسخ این پرسش را در یک گزارش منتشر کرده است.
 
با تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده از میلیون‌ها مایل رانندگی در طول سه سال، این گروه دریافتند که شماره‌گیری تلفن خطرناک‌ترین حواس‌پرتی است و احتمال تصادف راننده را 12 درصد افزایش می‌دهد.
 
پس از شماره‌گیری تلفن، خواندن یا نوشتن در رتبه دوم قرار می‌گیرد که احتمال تصادف را 10 برابر افزایش می‌دهد. پس از آن، رسیدن به بخشی دیگر در تلفن همراه با افزایش 9 برابری احتمال تصادفات، در رتبه بعدی قرار می‌گیرد. فرستادن پیام کوتاه احتمال تصادف را شش برابر افزایش می‌دهد، یافتن تلفن همراه در ماشین، باعث افزایش پنج برابری احتمال تصادفات شده و چرخیدن در تلفن‌های همراه یا خواندن ایمیل، احتمال تصادف افراد را حدودا سه برابر می‌کند.
 
محققان دریافتند حواس رانندگان در بیش از نیمی از سفرهایشان پرت شده و احتمال تصادفاتشان دو برابر می‌شود. حواس‌پرتی‌ها همچنین عاملی موثر در نزدیک به 70 درصد از 900 تصادف جدی رانندگی بودند.
 
البته هیچ یک از این حواس‌پرتی‌ها با احتمال تصادف در شرایط رانندگی در حال مصرف دارو یا الکل رقابت نمی‌کند که نرخ تصادفات را 36 برابر افزایش می‌دهد. محققان همچنین دریافتند که رانندگی در حال گریه کردن و یا خشم زیاد، به اندازه خواندن یا نوشتن خطرناک است، یعنی احتمال تصادفات را 10 برابر افزایش می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.