اپلیکیشن

تلفن همراه

March 2, 2016
15:40 چهارشنبه، 12ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76447

بررسی اپلیکشن ویسپی: رایگان تماس بگیر!

این روزها اگر چرخی در بازارهای اندرویدی یا حتی iOS بزنید، با لیستی از نرم افزارهای معروف و غیر معروف مواجه می‌شوید که اکثرا زیر مجموعه برنامه‌های ارتباطی به شمار می‌روند.
 
گاهی نرم افزاری مثل وایبر رو شده و گاهی هم برنامه‌ای مثل تلگرام از همه سبقت‌گرفته و به رده اول می‌رسد؛ اما در اینجا قصد داریم تا به یک نرم افزار جدید در حوزه ارتباطات اشاره کنیم. Wispi یکی از اپلیکیشن‌هایی است که می‌خواهد تا در میان کاربران iOS و اندروید کمی متفاوت از بقیه عمل کند.
 
ویسپی با شعار تماس رایگان پای به عرصه دنیای فناوری گذاشته است. این نرم افزار در قابلیت‌های خود بر روی این موضوع تمرکز زیادی دارد.
 
نصب و راه اندازی اولیه Wispi
 
نصب و راه اندازی این نرم افزار رایگان، درست مثل سایر برنامه‌های ارتباطی روز بازار است. شما پس از نصب این برنامه، در منوی ابتدایی، بایستی شماره تلفنی که قصد دارید تا با آن توسط نرم افزار شناسایی شوید، وارد سازید.
 
                                   
 
پس از ورود شماره تلفن، از شما تاییدیه‌ای اخذ شده و سپس می‌خواهد تا اعلام کنید دوست دارید کد تاییدیه چگونه به دست شما برسد. توسط SMS یا تماس از طرف نرم افزار!
 
                                 
 
پس از مدت بسیار کوتاهی کد به دست شما می‌رسد که با ورود آن به قسمت مشخص شده، وارد نرم افزار خواهید شد.
 
                                 
 
در ابتدا، ویسپی از شما می‌خواهد تا با اتصال به وب‌سایت فیس‌بوک، به راحتی آن دوستانی که از ویسپی استفاده می‌کنند را پیدا نمایید! البته برای این قسمت باید دست به دامان نرم افزارهایی خاص در کشورمان شوید!
 
                                
 
پس از گذشتن از این قسمت، صفحه ای باز شده که قابلیت‌های Wispi را به طور خلاصه برای شما شرح می‌دهد. این تصاویر را نیز به صورت گذرا دیده و وارد صفحه اصلی برنامه می‌شویم.
 
                                
 
پس از اولین ورود، به قسمت اکانت هدایت می‌شوید. در قسمت Account شما می‌توانید اطلاعات شخصی خود را به‌راحتی تغییر دهید.
 
                                
 
صفحه اصلی برنامه از چند منوی ساده تشکیل شده است. در قسمت پایین آیکون ورود به قسمت‌هایی چون Chat ،Call History ،Contact و Social را می‌بینید.
 
در قسمت مخاطبین یا همان Contact شما می‌توانید لیست افراد را ببینید. در سمت چپ، مشخصات دوستانی که این نرم افزار را دارند دیده می‌شود. در قسمت میانی تمامی مخاطبین شما و نهایتا در سمت راست مخاطبین شبکه اجتماعی فیس‌بوک که از این نرم افزار بهره می‌برند، نشان داده می‌شود.
 
با توجه به جدید بودن این نرم افزار شاید با نصب اولیه آن، هیچ کدام از دوستانتان این برنامه را بر روی گوشی خود نداشته باشند.
 
قابلیت‌ها و ویژگی‌ها
همان‌طور که گفتیم، این نرم افزار قرار است بر پایه تماس و چت رایگان به شما خدمت کند. پس باید ببینیم که این اتفاق چگونه می‌افتد. اگر در لیست مخاطبین فردی وجود داشته باشد که ویسپی را نصب نموده باشد، در قسمت کانتکت‌ها و در زیر شاخه Wispi نشان داده می‌شود.
 
                              
 
با لمس نام این مخاطب وارد قسمت دیگری می‌شویم. در این بخش مشخصات این فرد نشان داده شده و لیستی از امکاناتی که در اختیار شماست نیز مشخص شده است.
 
          
 
با ورود به قسمت Free Chat می‌توانید به راحتی با دوست خود البته در حالت آنلاین به چت کردن بپردازید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این قسمت، سیستم حذف پیام‌ها و تصاویر به صورت خودکار پس از چند ثانیه (10 ثانیه) است. در واقع شما پس از ارسال عکس به مخاطب خود، او با لمس و نگاه داشتن انگشتش بر روی عکس، تنها به مدت 10 ثانیه وقت دارد تا عکس مورد نظر را ببیند. پس از این مدت، نشانگر از 10 به صفر رسیده و عکس به طور خودکار پاک می‌شود.
 
در این قسمت شما به محض ورود به چت، با پیغامی روبرو می‌شوید که این موضوع را به طور کامل برایتان شرح داده است.
 
در قسمت چت، شما می‌توانید تصاویر خود را از دوربین، گالری و … ارسال کنید. لازم به ذکر است که سیستم ارسال عکس به صورت گفته شده یک آپشن بوده و شما می‌توانید از حالت عادی نیز بهره برده و آن را به راحتی و به طور دائم ارسال نمایید.
 
                                     
 
                                     
 
به جز عکس، امکان ارسال صدا، فیلم، موزیک و… نیز وجود دارد. همچنین در قسمت شکلک‌ها امکانات جالبی در اختیار شماست. بهره‌گیری از استیکرهای مختلف، ارسال استیکرهای متحرک و انیمیشنی و همچنین صداهای پیش‌فرض در قالب استیکر از دیگر امکانات بخش چت ویسپی است.
 
                                    
                                    
 
اما یکی دیگر از مهم‌ترین قابلیت‌های این نرم افزار، برقراری تماس رایگان در قالب اینترنت وای‌فای و یا دیتای سیم کارت شماست.
 
اگر کاربر مد نظر شما این نرم افزار را بر روی گوشی خود داشته باشید، شما به راحتی و با مراجعه به قسمت Call History و لمس گزینه keypad می‌توانید با او به صورت صوتی تماس بگیرید.
 
                                    
 
اما اگر طرف مقابل شما این نرم افزار را نداشت، هنوز دست شما به طور کامل بسته نشده است. در این صورت شما می‌توانید با بهره‌گیری از اینترنت سلولار و یا وای‌فای گوشی خود، به راحتی با وی تماس بگیرید. البته جالب است بدانید که طرف مقابل به هیچ وجه متوجه نخواهد شد که شما در حال تماس با نرم افزار هستید. در این قسمت میزان شارژی به طور رایگان از سوی نرم افزار به شما اختصاص داده شده است.
 
                                   
 
همچنین در قسمت Social می‌توانید به محتوای انتخاب شده از سوی نرم افزار که در بخش‌های مختلفی صورت گرفته است، دسترسی داشته باشید.
 
                                   
 
کلام آخر
به طور کلی، این نرم افزار می‌تواند با قابلیت‌هایی که دارد، یکی از گزینه‌های ارتباط‌های اجتماعی شما باشد. همچنین تماس رایگان به صورت وای‌فای و شبکه دیتا در کنار قابلیت‌های جدید چت می‌تواند Wispi را به زودی به یکی از اپ‌های معروف و محبوب ایران تبدیل کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.