لبه تکنولوژی

March 5, 2016
13:26 شنبه، 15ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76458

دعوت خودروسازان برای شراکت در خدمات نقشه

خودروسازان لوکس آلمانی سرگرم مذاکره با شرکای احتمالی برای شرکت نقشه HERE هستند.
 
شرکتهای آئودی، ب ام و و مرسدس بنز سال گذشته با هدف سبقت گرفتن از رقبایشان در عرصه فناوری، به اتفاق یکدیگر سرویس نقشه HERE نوکیا را که برای خودروهای خودران آتی کلیدی به شمار می‌رود، خریداری کردند.
 
روپرت استادلر، مدیرعامل آئودی به خبرنگاران گفت مذاکرات زیادی در حال حاضر در جریان است.
 
بر اساس گزارش رویترز، مدیرعامل آئودی عنوان کرد: این خودروسازان از حضور شرکا و رقیبا برای استفاده مشترک از این پلتفرم استقبال می‌کنند.
 
خودروسازان مایلند به فراهم کننده خدمات تبدیل شوند تا به این ترتیب روابطشان را با مشتریانشان حفظ کنند و مانع از این شوند که غول‌های فناوری مانند گوگل و اپل کنترل سیستم‌های اطلاعات سرگرمی خودروهای آینده را در دست گیرند. از سوی دیگر این خودروسازان امیدوارند با استفاده سرنشینان خودرو از خدمات مختلف مبتنی بر مکان مانند پیدا کردن رستوران یا پارکینگ، رزرو هتل و خدمات دیگر، یک منبع درآمد جدید پیدا کنند.
 
سرویس‌های نقشه دیجیتالی در مقایسه با مدل قدیمی که نقشه ثابتی از راه را فراهم و در سیستم ناوبری خودرو ذخیره می‌کرد، تحول اساسی یافته اند و با ارائه اطلاعات لحظه ای درباره جاده و ترافیک پویایی بیشتری پیدا کرده اند.
 
سیستم‌های نقشه هوشمند به خودروهای خودران متصل به شبکه‌های بی سیم کمک می‌کنند وظایفی مانند تغییر مسیر حرکت در صورت وجود ترافیک یا وقوع تصادف در جاده پیش رو را انجام دهند. چنین سیستم‌های نقشه ای در آینده در تشخیص تصادف و سایر امکانات خودروهای متصل نقش خواهند داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.