فناوری اطلاعات

March 5, 2016
19:57 شنبه، 15ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76474

«سیستم هوشمند انتخاب سایز لباس» در راه است

در سال‌های گذشته فروش اینترنتی لباس مخصوصا لباس زنانه در ایران بسیار محدود و غیرتخصصی بوده و صرفا در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌های فروش نیمه‌حرفه‌ای به صورت پراکنده انجام می‌شد. اما امروزه فروشگاه‌های اینترنتی راه‌اندازی شده است که به صورت تخصصی به فروش آنلاین لباس می‌پردازند. این فروشگاه‌ها همچنین چشم‌اندازهایی برای فروش در آینده در نظر دارند. یکی از این چشم‌اندازها، سیستم هوشمند انتخاب سایز است.
 
روزی که فعالان اینترنتی تصمیم به فروش آنلاین محصولات در ایران گرفتند، با مسیری دشوار روبه‌رو شدند؛ مسیری که مشکلاتی چون نبود زیرساخت‌های مناسب اینترنتی، عدم اعتماد و گرایش مردم به خرید اینترنتی و مشکلات مربوط به تامین و ارسال کالا بخشی از آن بودند، اما می‌توان گفت که در دهه گذشته، بزرگ‌ترین مانع پیش‌روی کسب‌وکارهای اینترنتی ایرانی مخصوصاً فروشگاه‌های آنلاین، جذب اعتماد و اقبال عمومی به خرید اینترنتی بوده است.
 
خوشبختانه علاوه بر رفع موانع زیرساختی و فنی، توجه و اعتماد کاربران اینترنت ایران به خرید اینترنتی جلب شده، به طوری‌که که طبق آمارهای ارائه‌شده در پایگاه خبری دولت، حجم خرید الکترونیکی در ایران طی سال 93 حدود 500 هزار میلیارد ریال بوده است. این رقم به گفته معاون وزیر صنعت و معدن نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 229 درصد رشد داشته است (در سال 92 معادل 139 هزار میلیارد ریال حجم خرید اینترنتی در ایران انجام گرفته است).
 
در سال‌های گذشته، فروشگاه‌های اینترنتی عموماً در تلاش بودند تا تنوع کالایی خود را افزایش داده و محصولات متنوعی را از گروه‌های مختلف کالایی عرضه کنند. با این حال تکثر فروشگاه‌های اینترنتی در سال‌های اخیر مخصوصاً در جهت عرضه کالای دیجیتال، به نوعی بازار آنلاین این محصولات را اشباع کرده است. در حالی‌که توجه همه به این نوع محصولات پرفروش است؛ بازار جدید و بکری در فضای آنلاین کشف شده که توانسته در مدت دو سال گذشته رونق بسیاری بگیرد.
 
اگرچه در سال‌های گذشته سایت‌ها و فروشگاه‌های اختصاصی برای عرضه لباس زنانه و مردانه در جشنواره وب و موبایل شرکت نکرده بودند، در سال جاری تندیس برتر این جشنواره به اولین فروشگاه اینترنتی لباس در ایران رسید.شیکسون اولین سایت فروش اینترنتی لباس و محصولات مد است که برای حل مشکلات خرید اینترنتی به راهکارهایی مانند ارسال رایگان، گارانتی عودت و تعویض 10 روزه محصول، تضمین کیفیت محصول با استفاده از تصاویر و اطلاعات واقعی منتشرشده در سایت تا حد بسیار زیادی این مشکلات را برطرف کرد.
 
گفتنی است، پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک استارتاپ‌های متعددی در زمینه فروش محصولات یا خدمات‌رسانی به فروشگاه‌های آنلاین راه‌اندازی شود؛ خدماتی نظیر سیستم هوشمند انتخاب سایز تنها یکی از چشم‌اندازهای فروشگاه‌های اینترنتی لباس در ایران است.
 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس www.shixon.com مراجعه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.