اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 8, 2016
12:41 سه شنبه، 18ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76512

امکان وارد کردن مطالب اختصاصی به نتایج جستجوی گوگل، به زودی برای چهره‌های مشهور و برندها میسر خواهد شد

امکان وارد کردن مطالب اختصاصی به نتایج جستجوی گوگل، به زودی برای چهره‌های مشهور  و برندها میسر خواهد شد
    
غول موتورهای جستجو، این بار قصد دارد تا به برندهای کوچک و افراد مشهور، فرصت ارتباط مستقیم با مخاطبانشان را بدهد. در صورت اجرای چنین طرحی، به زودی شاهد تغییراتی قابل توجه در نتایج جستجوی گوگل خواهیم بود.
 
گوگل را باید به عنوان یکی از قطب‌های اصلی اینترنت نام برد. غول موتورهای جستجو نه تنها روز به روز از لحاظ فنی پیچیده‌تر می‌شود، بلکه روز به روز امکانات بیشتری را در اختیار کاربران بی‌شمارش قرار می‌دهد. بعد از معرفی امکانات ویژه‌ی بزرگترین رویداد سیاسی آمریکا (انتخابات ریاست جمهوری) و قرار دادن امکانات ویژه برای کاندیداهای انتخاباتی، همچون دیدن صحبت‌ها و نقل‌قول‌های آنها در نتایج جستجو و ارتباط مسایل مختلف سیاسی به انتخابات، حالا گوگل در حال آزمایش امکانات جدیدی است که می‌تواند فرصت طلایی برای برندها و شرکت‌های بزرگ و کوچک برای دیده شدن در نتایج جستجو باشد. 
 
این امکان جدید را ابتدا مایک بلومنتال، یکی از متخصصین حوزه‌ی موتورهای جستجو، در حالی که برای پیدا کردن جواهر فروشی در آمریکا از گوگل استفاده می‌کرد، کشف کرد. در نتایج جستجو برای جواهر فروشی andrew jewlers، با بخشی مواجه خواهید شد که در آن اطلاعاتی از این جواهر فروشی قرار گرفته است. با کلیک بر روی هر یک از این اطلاعات وارد صفحه‌ای خواهید شد که در آن می‌توانید صفحه شخصی این فروشگاه و  اطلاعات کاملی از آن را مشاهده کنید.  
 
 
قابلیت جدید گوگل، هر چند هنوز اسم دقیقی برای آن مشخص نشده، ولی در حال حاضر با نام Google Posts شناخته می‌شود و تنها کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا هستند که امکان استفاده از آن را دارند. بدین ترتیب آنها می‌توانند با ارائه‌ی متن، تصاویر و ویدیوهای دلخواهشان در نتایج جستجو، صدایشان را به گوش میلیون‌ها بازدیدکننده‌ای که موضوع خاصی در این رابطه را جستجو می‌کنند، برسانند. 
 
البته گوگل وعده داده که به زودی این امکان را برای باقی چهره‌های مشهور و برندهای کوچک و بزرگ نیز فراهم خواهد کرد و شما می‌توانید از الان به لیست انتظار آنها بپیوندید. 
 
نکته‌ی قابل توجه در این رابطه آن است که در حالی که گوگل پلاس نتوانست گوگل را به غول شبکه‌های اجتماعی تبدیل کند، این اقدام می‌تواند نقش بسیار زیادی در ایجاد شبکه‌ای منسجم‌تر و اجتماعی‌تر برای گوگل در پی داشته باشد. گوگل همچنین اعلام کرده که هنوز قصد دریافت هزینه برای اینچنین امکاناتی را ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.