تلفن همراه

گوشی

March 8, 2016
21:26 سه شنبه، 18ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76522

بهترین گوشی‌های هوشمند بازار با قیمت ۶۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان

بسیاری از کاربران قادر به خرید گوشی‌های هوشمند پرچمدار نیستند و به همین دلیل سراغ گوشی‌ها و فبلت‌های میان‌رده می‌روند. در این راهنمای خرید قصد داریم بهترین گوشی‌های میان رده با قیمت ۶۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان را معرفی کنیم.
 
یکی از پرطرفدارترین بخش‌های بازار گوشی‌های هوشمند، میان رده‌ها یا میان قیمت‌ها هستند. کمپانی‌های مختلف نیز این موضوع را کاملا درک کرده‌اند و محصولات مناسبی که می‌تواند نیاز‌های مختلف افراد را به خوبی برطرف کند، عرضه می‌کنند. ممکن است در این ماه قصد خرید گوشی هوشمندی از دسته میان رده را داشته باشید، در مقاله‌ی حاضر بهترین‌ گوشی‌ها و فبلت‌های میان‌رده را برای انتخاب راحت‌تر شما گردآوری کرده‌ایم. همانطور که در مطلب بهترین گوشی‌های هوشمند ۱ تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گفتیم، با توجه به زیاد بودن انواع گوشی‌های میان‌رده آنها را به دو گروه تقسیم می‌کنیم.
 
معرفی بهترین گوشی‌های هوشمند میان رده کاری دشوار است و در این بازه‌ی قیمتی محصولات متنوعی وجود دارد. اما ما نهایت تلاش خود را کرده‌ایم تا گوشی‌هایی را از برند‌های مختلف، با قیمت‌های متنوع و در سبک‌های گوناگون معرفی کنیم تا کار شما هنگام انتخاب آسان شود. تلاش کردیم تا گوشی‌هایی را پیشنهاد دهیم که از جنبه‌های مختلف شاخص بوده و ارزش خرید را داشته باشند. هیچ ترتیب و اولویتی در انتخاب دستگاه‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، دخیل نیست؛ اما در بخش توضیحات هر دستگاه سعی کردیم تا آن تلفن را با دیگر گوشی‌های لیست مقایسه کنیم و نقاط ضعف و قوتش را بیشتر جلوه دهیم.
 
بروزرسانی اسفند ماه ۹۴:
 
در لیست جدید اسفند ماه که قیمت‌های آن از بازار بروز شده است، سعی کردیم همچون گذشته تنوع زیادی را در نظر بگیریم. گوشی‌های میان‌رده در ماه جاری افت قیمت مناسبی داشتند و حالا محصولاتی چون جی ۸ هواوی یا سی ۵ اولترا سونی و زن‌فون ۲ ایسوس را می‌توان با قیمت بسیار خوبی خریداری کرد.
 
در راهنمای خرید اسفند ماه تغییر زیادی نسبت به بهمن ماه صورت گرفته و تلاش کردیم فهرستی کاربردی و متنوع را به شما ارائه کنیم. در همین راستا گوشی‌هایی چون پی ۸ لایت هواوی، گلکسی A3 2016 سامسونگ، اکسپریا ام ۴ آکوا و سی ۴ سونی، دیزایر ۸۲۶ و لومیا ۸۳۰ نوکیا را حذف کردیم و محصولاتی چون جی ۸ هواوی، زن‌فون ۲ ایسوس و سی ۵ اولترا سونی اضافه شده‌اند.
 
نه تنها گوشی‌های حذف شده محصولاتی خوبی هستند، بلکه باید اشاره کنیم در این بازه‌ی قیمتی تعداد گوشی‌های میان‌رده‌ی جذاب زیاد است که تقریبا مشخصات فنی یکسانی دارند. بنابراین می‌توانید با تحقیق خوب از بازار، گوشی مناسب خود را خریداری کنید. در این بازه‌ی قیمتی محصولات زیادی چون گلکسی جِی ۷ سامسونگ، آنر ۵ ایکس و شات ایکس (آنر ۷ آی) هواوی، K10 ال‌جی (که تازه وارد بازار شده) و… نیز وجود دارند که  برای خرید یک گوشی میان‌رده‌ی می‌توانید به آنها فکر کنید.
 
چند توصیه و نکته در زمان خرید گوشی‌های هوشمند میان رده:
 
۱. بعضی اوقات بهترین تلفن میان رده، پرچمدار سال گذشته‌ی شرکت‌ها است، چرا که شرکت‌ها عموما پشتیبانی خوبی از پرچمداران خود دارند و این محصولات از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند.
 
۲. گوشی‌های هوشمند میان رده در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند. بنابراین سعی کنید ابعاد عرض و طول دستگاهی که انتخاب می‌کنید با اندازه دستان شما متناسب باشد و راحت در دست قرار گیرد. به عبارت دیگر خوش‌دست بودن گوشی هوشمند اهمیت زیادی در کار با دستگاه دارد.
 
۳. خوشبختانه در بین گوشی‌های میان رده از حق انتخاب بهتری برای کیفیت صفحه نمایش برخورداریم. کیفیت و وضوح صفحه نمایش یکی از تاثیر گذارترین بخش‌های مورد استفاده شما از یک گوشی موبایل هوشمند است. بنابراین اگر زیاد به صفحه نمایش دستگاه برای مطالعه، پیام دادن، بازی کردن و موارد دیگر خیره می‌شوید، کیفیت نمایشگر دستگاه اهمیت زیادی پیدا می‌کند. معمولا در بین گوشی‌های میان رده این لیست کیفیت صفحه نمایش دستگاه‌ها Full HD است که هر دو رزولوشن برای یک گوشی هوشمند مناسب است، اما سعی کنید با توجه به ترجیح خود انتخاب کنید.
 
۴. به ابعاد و وزن دستگاه حتما توجه خاص داشته باشید. اگر گوشی با وزن زیاد بخرید بعد از مدتی سنگینی آن موجب نارضایتی شما می‌شود. بنابراین ابعاد و ضخامتی مناسب نیز به خوش‌دستی دستگاه کمک بسیار می‌کند.
 
۵. یکی دیگر از چالش‌هایی که زمان خرید گوشی‌های هوشمند با آن رو به رو هستید، بخش دوربین دستگاه است. اگر دوربین از اهمیت بسیار زیادی در انتخاب شما برخوردار است، بهترین دوربین را می‌توانید با گوشی‌های پرچمدار در اختیار داشته باشید. با این‌حال دستگاه‌های دیگری که در کنار سخت‌افزار خوب، دوربین مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهند نیز در لیست قرار داده‌ایم.
 
۶. حتما سعی کنید قبل از انتخاب دستگاه، آن را از نزدیک در دست بگیرید و موردی را انتخاب کنید که نزدیکی بیشتری با سلیقه و ترجیح شما دارد.
 
۷. توجه داشته باشید که قیمت هر کدام از گوشی‌های هوشمند در لیست بر اساس مشخصات آن دستگاه گفته شده است. برای مثال اگر در مشخصات یک گوشی هوشمند مقدار حافظه ۳۲ گیگابایت یا پشتیبانی از دو سیم کارت ذکر شده، قیمت متناسب با همین نسخه است. ممکن است نسخه‌های دیگر از آن گوشی با حافظه ذخیره سازی کمتر یا بیشتر قیمت پایین یا بالاتری داشته باشند.
 
۸. اگر قصد خرید از بازار را دارید، حتما پیش از اقدام به خرید از طریق فروشگاه‌های آنلاین، قیمت‌ها را چک کنید تا حدود قیمت دستگاه مورد نظرتان را بدانید.
 
۹. این که تلفن ساخت کدام کشور است اهمیتی ندارد. آن چه مهم است اصل بودن و نو بودن دستگاه است. مسایل مربوط به محل ساخت گوشی، در واقع ترفندی است که برخی فروشندگان غیرمتعهد برای گران فروشی‌ به کار می‌برند. مثلا کیفیت یک گوشی سامسونگ که روی جعبه آن نوشته تولید کره با نمونه دیگر همان گوشی که در چین تولید شده هیچ تفاوتی ندارد.
 
۱۰. اگر تمایل دارید در هنگام خرید گوشی لوازم جانبی مثل محافظ نمایشگر یا قاب بدنه تهیه کنید، قبل از رفتن به بازار قیمت آنها را نیز مورد توجه قرار دهید. امروزه اکثر تلفن‌های رده بالا نمایشگرهایی بسیار مقاوم دارند که از محافظ‌های پلاستیکی و تلقی بی نیاز هستند. برای گوشی‌های میان رده و پایین‌رده نیز، این محافظ‌ها قیمتی بین ۷ تا حدودا ۲۰ هزار تومان دارند.
 
۱۱. تفاوت اصلی گوشی‌های هوشمند با نمونه‌های غیر هوشمند، داشتن سیستم عامل و امکان نصب انواع اپلیکیشن روی آنها است. این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا هر کاربری بتواند با آنها کار کند. نصب اپلیکیشن روی تلفن‌های اندرویدی، آیفون و ویندوزفون‌ها بسیار ساده و راحت است و نیازی نیست شما هزینه هنگفتی برای نصب آنها به فروشنده بپردازید. شما می‌توانید از طریق مارکت‌های اپلیکیشن، هر آن چه نیاز دارید را به ساده‌ترین شکل ممکن روی گوشی خود نصب کنید. اگر هم هیچ چیز در این باره نمی‌دانید، می‌توانید از دوستان یا اعضای خانواده خود کمک بگیرید.
 
آنر 6 هواوی
مشخصات فنی:
 
یک سیم کارته
وزن ۱۳۰  گرم
پردازنده HiSilicon Kirin 920 Chipset Octa-core CPU
صفحه نمایش ۵ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ – تراکم پیکسلی: ۴۴۵ پیکسل
حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت
حافظه رم ۳ گیگابایت
دوربین ۱۳ مگاپیکسل – فلاش
دوربین جلو ۵ مگاپیکسل 
سیستم عامل اندروید ۴.۴ کیت‌کت
باتری ۳۱۰۰ میلی آمپر ساعت
ابعاد: ۱۳۹.۶ در ۶۹.۷ در ۷.۵ میلی‌متر
 
هواوی سال گذشته گوشی Honor 6 را با مشخصات و قیمتی بسیار خوب معرفی کرده است. پردازنده هشت هسته‌ای و حافظه رم سه گیگابایتی اجرای کاملا روان اندروید را برای شما تضمین می‌کند. نمایشگر این دستگاه ۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل در نظر گرفته شده است که تصاویر، ویدیو‌ها و متون در آن، بسیار شفاف و واضح نمایش داده می‌شوند. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی دستگاه عکس‌های بسیار خوبی تهیه می‌کند. ضخامت آنر ۶ تا جای ممکن کم شده است. مانند بسیاری  از دستگاه‌های هوشمند دیگر هواوی، این گوشی هوشمند نیز در ایران قیمتی بسیار خوب دارد.
 
یکی از بهترین انتخاب‌ها در رده گوشی‌های نزدیک یک میلیون تومان، همین دستگاه خوش ساخت هواوی است و با اینکه جزو محصولات سری آنر به شمار می‌رود ولی می‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد. طراحی زیبا با بدنه‌ی شیشه‌ای و از همه مهم‌تر رم ۳ گیگابایتی باعث می‌شود آنر ۶ یکی از بهترین‌های لیست ما باشد. مدتی است بعد از انتشار اندروید ۵.۱.۱ برای آنر ۶ گفته می‌شود طی چند ماه آینده اندروید ۶ مارشمالو نیز برای این محصول ارائه خواهد شد.
 
قیمت ۸۰۰,۰۰۰ تومان
 
جی ۸ هواوی
مشخصات فنی:
 
دو سیم کارته
وزن ۱۴۴ گرم
پردازنده‌ی ۶۴ بیتی Qualcomm Snapdragon 615 Chipset Quad-core Cortex-A53 + Quad-core Cortex-A53
صفحه‌‌نمایش ۵.۵ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل – تراکم پیکسلی: ۴۰۱ پیکسل بر اینچ
حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایت
حافظه‌ی رم ۳ گیگابایت
دوربین ۱۳ مگاپیکسل – فلاش
دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
سیستم‌‌عامل اندروید ۵.۱ آب نبات چوبی
باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
ابعاد: ۱۵۲ در ۷۶.۵ در ۷.۵ میلی‌متر
 
بعد از معرفی و استقبال نسبتا خوب کاربران از گوشی میان‌رده جی ۷ هواوی که از بدنه‌ی فلزی، پردازنده‌ی ۶۴ بیتی، ضخامت کم و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد، امسال این غول چینی نسل جدید آن را به نام جی ۸ وارد بازار کرده که علاوه بر طراحی زیبا و کیفیت ساخت خوب، از سخت‌افزار بسیار خوبی در محدوده‌ی قیمتی خود بهره گرفته است. این گوشی دارای طراحی زیبا همراه با بدنه‌ی فلزی از آلومینیوم است که به دلیل وزن و ضخامت کم مشکلی با در دست گرفتن آن نخواهید داشت. هواوی برای جی ۸ یک پردازنده‌ی ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۶۱۵، رم ۳ گیگابایتی، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، نمایشگر ۵.۵ اینچی فول‌اچ‌دی، سنسور اثر انگشت و دوربین ۱۳ مگاپیکسل را در نظر گرفته که با خیلی از پرچمداران تفاوت آنچنانی ندارد. یکی از نقاط ضعف این گوشی را باید باتری آن بدانیم که بهتر بود از یک نمونه‌ی قویتر استفاده می‌شد.
 
قیمت ۹۹۰,۰۰۰ تومان
 
زن‌فون ۲ (ZE551ML) ایسوس
مشخصات فنی:
 
دو سیم کارته
وزن ۱۷۰ گرم
پردازنده‌ی Intel Atom Z3580 Quad-core 2.3 GHz
صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل – تراکم پیکسلی: ۴۰۱ پیکسل بر اینچ
حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایت
حافظه‌ی رم ۴ گیگابایت
دوربین ۱۳ مگاپیکسل – فلاش
دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
سیستم‌عامل اندروید ۵ آب نبات چوبی
باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
ابعاد: ۱۰.۹ در ۷۷.۲ در ۱۵۲.۵ میلی‌متر
 
 کمپانی ایسوس محصولات زیادی در بازار گوشی‌های هوشمند ندارد، ولی سعی کرده در مدت اخیر با دستگاه‌های سری زن‌فون به ویژه زن‌فون ۲ که با مشخصات فنی متفاوت وارد بازار شده، در مقابل رقبا ایستادگی کند. یکی از بهترین گوشی‌های بازار به عنوان اولین گوشی با رم ۴ گیگابایتی زن‌فون ۲ (ZE551ML) ایسوس است که با طراحی منحصر به فرد، بدنه‌ی فلزی و پردازنده اینتل در نسخه‌های ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. ایسوس پیش‌تر نیز بارها از پردازنده‌های اینتل استفاده کرده بود و این بار نیز سراغ مدل چهار هسته‌ای زد ۳۵۸۰ اتم رفته تا در کنار ۴ گیگابایت عملکردی قابل قبولی را ارائه دهد. این گوشی با توجه به قیمت خود یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید به شمار می‌رود که تجربه‌ی آن شما را پشیمان نخواهد کرد.
 
قیمت ۹۵۰,۰۰۰ تومان
 
گلکسی A5 سامسونگ
مشخصات فنی: 
 
دو سیم کارته
وزن ۱۲۳ گرم
پردازنده Qualcomm MSM8916 Snapdragon 410 Chipset Quad-core Cortex-A53 CPU
صفحه نمایش ۵ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ پیکسل- تراکم پیکسلی: ۲۹۴ پیکسل بر اینچ
حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت
حافظه رم ۲ گیگابایت
دوربین ۱۳ مگاپیکسل – فلاش
دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۴.۴ کیت‌کت
باتری ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعت
ابعاد: ۱۳۹.۳ در ۶۹.۷ در ۶.۷ میلی‌متر
 
گلکسی A5 یکی از جدید‌ترین گوشی‌های سامسونگ است که به تازگی نسل دوم آن نیز معرفی شد. سامسونگ پس از اینکه استقبال زیاد از تولید گوشی‌های هوشمند فلزی گلکسی آلفا را تجربه کرد، دو گوشی دیگر A5 و A3 را با فریم فلزی معرفی کرد. گوشی‌های فلزی سامسونگ از ضخامت بسیار کمی برخوردارند و وزن آن‌ها نیز بسیار مناسب و سبک به نظر می‌رسد. تفاوتی که گلکسی A5 با گلکسی آلفا دارد به پنج مورد مهم باز می‌گردد. گلکسی A5 از آلفا سنگین‌تر است، پردازنده متفاوتی دارد، نمایشگر آن ۰.۳ اینچ بزرگتر است، دوربین آن یک مگاپیکسل بالاتر است و در نهایت باتری قوی‌تری دارد.
 
به هر حال گلکسی ای ۵ را باید یک میان‌رده‌ی شایسته بدانیم که با توجه به قیمت، کیفیت ساخت و طراحی و امکانات آن ارزش خرید زیادی دارد. بسیاری از خریداران نسبت به گوشی‌های اِی ۵ و اِی ۷ سامسونگ ابراز رضایت کرده‌اند. نسخه‌ی ۲۰۱۵ گلکسی اِی ۷ نیز به تازگی معرفی شده که بهبودهای خوبی داشته و انتظار می‌رود به زودی این محصول نیز وارد بازار شود.
 
قیمت ۸۵۰,۰۰۰ تومان
 
اکسپریا C5 اولترا سونی
مشخصات فنی:
 
دو سیم کارته
وزن ۱۸۷ گرم
پردازنده‌ی ۶۴ بیتی Mediatek MT6752 Chipset
صفحه‌‌نمایش ۶ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در۱۰۸۰ پیکسل – تراکم پیکسلی: ۳۶۷ پیکسل بر اینچ
حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایت
حافظه‌ی رم ۲ گیگابایت
دوربین ۱۳ مگاپیکسل – فلاش
دوربین جلو ۱۳ مگاپیکسل
سیستم‌‌عامل اندروید ۵ آب نبات چوبی
باتری ۲۹۳۰ میلی آمپر ساعت
ابعاد: ۸.۲ در ۷۹.۶ در ۱۶۴.۲ میلی‌متر
 
سی ۵ اولترا یک فبلت از سوی سونی برای عاشقان سلفی است. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در جلوی این دستگاه با فلش همراه شده تا تجربه‌ی بی‌نظیری را ارائه کند. اما این دوربین تنها وجه تمایز سی ۵ اولترا نسبت به سایر فبلت‌ها نیست. هر چند این گوشی زبان طراحی مشابه گوشی‌های سونی را دارد، اما سونی با حذف حاشیه‌های کناری و قرار دادن دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی به همراه فلش، سعی کرده تا فبلت خود را از رقبا متمایز کند. با اینکه می‌توان اکسپریا سی ۵ اولترا سونی را یکی از رقبای گوشی دیزایر آی اچ‌تی‌سی بدانیم، ولی استفاده از پردازنده‌ی ۶۴ بیتی، نمایشگر ۶ اینچی فول‌اچ‌دی و اندروید ۵ آبنبات‌چوبی می‌تواند از برتری‌های محصول سونی نسبت به رقیب تایوانی باشد. البته ممکن است کار با یک گوشی ۶ اینچی برای هر کسی ساده نباشد× ولی به هر حال کاربران می‌دانند که با یک فبلت روبرو خواهند بود.
 
قیمت ۹۸۰,۰۰۰ تومان
 
وان E9 اچ‌تی‌سی  
مشخصات فنی:
 
دو سیم کارته
وزن ۱۴۷ گرم
پردازنده Mediatek MT6752 Octa-core Helio X10 2.0 GHz Cortex-A53
صفحه نمایش ۵.۵ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل – تراکم پیکسلی: ۴۰۱ پیکسل بر اینچ
حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت
حافظه رم ۲ گیگابایت
دوربین ۱۳ مگاپیکسل – فلاش
دوربین جلو ۴ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۵ آب نبات چوبی
باتری ۲۸۰۰  میلی آمپر ساعت
ابعاد: ۷.۵ در ۷۶.۵ در ۱۵۶.۵ میلی‌متر
 
گوشی‌های سری E ا‌چ‌تی‌سی را باید جزو خوش‌قیمت‌های بازار بدانیم که با مشخصات فنی خوب امکانات قابل قبولی را ارائه می‌کنند. وان ای ۹ اچ‌تی‌سی یکی از بهترین محصولات این سری به شمار می‌رود که به یک پردازنده‌ی ۶۴ بیتی هلیو ایکس ۱۰ مدیاتک، نمایشگر ۵.۵ اینچ فول‌اچ‌دی، دوربین ۱۳ مگاپیگسل و اندروید ۵ آب نبات چوبی مجهز شده است. ضمن اینکه این گوشی به خوبی می‌تواند از عهده‌ی کارهای شما برآید. باتری ۲۸۴۰ میلی آمپر ساعتی را می‌توان از دیگر ویژگی‌های این فبلت جذاب دانست. بدنه‌ی این گوشی از پلی‌کربنات ساخته شده که استحکام خوبی دارد. این گوشی را می‌توان محصولی بین سری دیزایر و سری وان اچ‌تی‌سی دانست که اگر این کمپانی تایوانی از حافظه‌ی داخلی یا حافظه‌ی رم بهتر استفاده می‌کرد، می‌توانست طرفداران بیشتری را به سمت خود جلب کند.
 
قیمت ۸۵۰,۰۰۰ تومان
ردمی نوت ۳ شیائومی
مشخصات فنی:
 
دو سیم کارته
وزن ۱۶۰ گرم
پردازنده‌ی Mediatek MT6795 Octa-core 2.0 GHz Cortex-A53- 2.2 GHz Cortex-A53
صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل – تراکم پیکسلی: ۴۰۱ پیکسل بر هر اینچ
حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایت
حافظه‌ی رم ۳ گیگابایت
دوربین ۱۳ مگاپیکسل – فلاش
دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
سیستم‌عامل اندروید ۵.۱ آب‌ نبات چوبی
باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
ابعاد: ۸.۷ در ۷۶ در ۱۵۲ میلی‌متر
 
شیائومی به خوبی توانسته با محصولات متنوع خود نه تنها در چین که در بازارهای جهانی نیز نامی برای خود دست و پا کند. طراحی قابل قبول، مشخصات فنی قدرتمند، قیمت مناسب و رابط کاربری اختصاصی از جمله مشخصات مهم گوشی‌های شیائومی به شمار می‌رود که به همین دلیل اپل چین توانسته جایگاه خوبی در بین کمپانی‌های فروشنده گوشی‌های هوشمند داشته باشد. ردمی نوت یکی از محصولات پرطرفدار شیائومی بود که چندی پیش ردمی نوت ۳ نیز با هدف برای ادامه‌ی موفقیت نسل قبلی خود معرفی شد. این گوشی یکی از بهترین گزینه‌های این محدوده‌ی قیمتی است که به یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای قدرتمند، نمایشگر فول‌اچ‌دی، رم ۳ گیگابایتی، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده و با توجه به قیمت این فبلت می‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد.
 
نکته‌ی قابل توجه در مورد ردمی نوت ۳ که به تازگی نسخه‌های مختلف آن وارد بازار شده این است که این گوشی نسبت به نسل قبلی خود از بدنه‌ی فلزی و حسگر اثر انگشت بهره می‌برد که باعث شده ارزش خرید این فبلت بیشتر شود. این گوشی در سه رنگ خاکستری، سفید و طلایی عرضه شده که در حال حاضر نسخه‌ی خاکستری آن بیشتر به فروش می‌رسد. عدم پشتیبانی از کارت حافظه‌ی خارجی یکی از نقاط ضعف این گوشی جذاب است. ردمی ۳ نوت در نسخه‌ی پرو با پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای اسنپدراگون ۶۵۰ کوالکام، سنسور دوربین ۱۶ مگاپیکسل و پشتیبانی از کارت حافظه‌ی خارجی وارد بازار شده که هنوز به صورت فراگیر امکان دستیابی و خرید آن وجود ندارد. قیمت نسخه‌ی پرو حدود ۱ میلیون تومان است.
 
قیمت ۸۰۰,۰۰۰ تومان
 
لومیا 640XL LTE مایکروسافت
مشخصات فنی:
 
دو سیم کارته
وزن ۱۷۱ گرم
پردازنده Qualcomm Snapdragon 400 Chipset
صفحه نمایش ۵.۷ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰  پیکسل – تراکم پیکسلی: ۲۵۹ پیکسل بر هر اینچ
حافظه داخلی ۸ گیگابایت
حافظه رم ۱ گیگابایت
دوربین ۱۳ مگاپیکسل – فلاش
دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
سیستم عامل ویندوزفون ۸.۱
باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
ابعاد: ۹ در ۸۱.۵ در ۱۵۷.۹ میلی‌متر
 
مایکروسافت در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۵ بارسلون اسپانیا از دو گوشی میان‌رده‌ی جذاب به نام لومیا ۶۴۰ و لومیا ۶۴۰ ایکس‌ال رونمایی کرد که طی چند ماه گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و حتی در خبرها داشتیم که توانسته‌اند رکورد فروش یک گوشی ویندوزفونی را در آمریکا از چنگ لومیا ۵۲۰ در بیاورند. لومیا ۶۴۰ ایکس‌ال از نظر طراحی و رنگ‌بندی با دیگر گوشی‌های سری لومیا تفاوت چندانی ندارد و نسخه‌ی 4G آن در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است. این گوشی‌هوشمند از صفحه‌ی نمایش ۵.۷ اینچ با رزولوشن اچ‌دی بهره می‌برد که می‌توان آن را دنباله‌روی لومیا ۱۳۲۰ خواند. از جمله‌ی مشخصات فنی این گوشی‌هوشمند می‌توان به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۰۰ و همچنین دوربین ۱۳ مگاپیکسلی به‌همراه فلاش ال‌ای‌دی اشاره کرد.
 
ضمنا ردموندی‌ها یک سنسور ۵ مگاپیکسلی را در جلوی گوشی‌هوشمند تعبیه کرده‌اند. حافظه‌ی داخلی لومیا ۶۴۰ ایکس‌ال نیز ۸ گیگابایت و از حافظه‌ی رم یک گیگابایتی در آن استفاده شده است. نقطه برتری لومیا ۶۴۰ ایکس‌ال مایکروسافت به دوربین پرقدرت و باتری خوب آن بر می‌گردد که به راحتی می‌تواند با پرچمداران مختلف مقابله کند و باعث شده این گوشی به یک انتخاب جذاب تبدیل شود. به نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک با نصب ویندوز ۱۰ موبایل روی این گوشی باید شاهد تغییرات مهمی در عملکرد آن باشیم.
 
قیمت ۷۸۰,۰۰۰ تومان
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.