امینت

تلفن همراه

March 9, 2016
16:15 چهارشنبه، 19ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76541

تبلیغات آموزش و فروش نرم افزارهای هک تلگرام غیرقانونی است

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در خصوص غیرقانونی بودن تبلیغات آموزش و فروش نرم افزارهای هک تلگرام در فضای مجازی به شهروندان هشدار داد.
سرهنگ علیرضا آذردرخش رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در گفتگو با مهر گفت: یکی از کاربردهایی که در فضای مجازی رشدی چشمگیر داشته و روز به روز بیشتر می شود، تبلیغ در سایت ها و کانال های شبکه های اجتماعی می باشد. تبلیغاتی که گاهی اوقات هیچ پایه و اساسی نداشته و با اهداف کلاهبرداری در فضای مجازی منتشر می شوند.
 
وی گفت: در یکی از جدیدترین نمونه های تبلیغ در این فضا می توان به تبلیغاتی با عنوان "هک تلگرام در چند دقیقه" اشاره کرد.
 
وی افزود: همانطور که می دانید هک و نفوذ بر اساس ماده ۲۵ قانون جرائم رایانه ای، جرم بوده و بر اساس قانون با افراد خاطی برخورد می شود.
 
وی افزود: بر اساس ماده ۲۵ قانون جرائم رایانه ای فروش یا انتشار یا در دسترس قراردادن گذر واژه یا هر داده ای که امکان دسترسی غیرمجاز به داده ها یا سامانه های رایانه ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را بدون رضایت او فراهم می کند، مرتکب جرم شده و به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.
 
سرهنگ آذردرخش یادآور شد: مسئولین پیام رسان تلگرام از متخصصین حوزه it بوده و هک کردن این نرم افزار به این سادگی ها امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین تمامی این تبلیغات، در جهت ترغیب کاربران و راهنمایی آنان به سایت های مخرب  و بعضاً بدست آوردن کد ۵ رقمی تایید تلگرام با روش مهندسی اجتماعی می باشد.
 
رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در توصیه به کاربران تلگرام گفت: برای در امان ماندن از شگرد افراد شیاد به صورت دوره ای با مراجعه به مسیر seting/privacy/active نسبت به بررسی دسترسی از سایر دستگاه ها به تلگرام خود اقدام و در صورت مشاهده دسترسی ضمن تهیه تصویر (پرینت اسکرین) از مشخصات خود،ip و مدل سیستم نفوذگر نسبت به حذف آن اقدام نمایید.
 
سرهنگ آذردرخش در توصیه به کاربران فضای مجازی گفت: هموطنان عزیز دقت نمایند این پیام ها عمدتاً در جهت سرقت اطلاعات کاربری و یا برداشت های غیر مجاز از حساب بانکی قربانیان ارسال شده، بنابراین به این گونه پیام های توجه نکنید.
 
وی با اشاره به آدرس سایت و ایمیل پلیس فتا آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و افزود: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک همچون تبلیغ و آموزش هک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنید .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.