تلفن همراه

گوشی

March 15, 2016
10:10 سه شنبه، 25ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76604

تلاش چالش‌برانگیز برندها برای تبلیغات در ابزار همراه

تعداد دارندگان تلفن همراه روز به روز در حال افزایش است و احتمال می‌رود این رقم تا سال ۲۰۱۹ به پنج میلیارد نفر برسد. همین امر فرصت‌های زیادی برای برندها، صاحبان مشاغل و ناشران محتواهای دیجیتال فراهم آورده است.
 
در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵، دارندگان تلفن همراه هوشمند در آمریکا به طور متوسط روزانه ۱۹۸ دقیقه با اپلیکیشن‌های موبایلی کار کرده‌اند. 
 
شرکت‌ها با درک این موضوع که کاربران و مشتری‌ها اکنون زمان بیشتری را به کار با تلفن‌های همراه خود اختصاص می‌دهند، برنامه‌هایی برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در اکوسیستم موبایل در دست اجرا دارند. 
 
هدف از این کمپین‌ها عبارت است از ارائه تجربه خوشایند در کار با موبایل و موفقیت در رساندن پیام به سمع و نظر کاربر. در همین راستا گوگل اخیراً قابلیت App Streaming را به موتور جستجوی خود اضافه کرده است.  
 
کاربران با استفاده این ویژگی می‌توانند برنامه‌های مورد نظر خود در نتایج جستجو را به صورت آنلاین و بدون نیاز به دانلود مورد استفاده قرار دهند. البته انجام کمپین‌های تبلیغاتی در ابزار همراه، فوت و فن‌های بسیاری دارد که غفلت از آنها می‌تواند کل ماجرا را به شکست بکشاند.
 
بازاریاب‌ها علاوه بر این که با فضای نسبتاً پررقابتی روبرو هستند باید با توجه به وضعیت جمعیتی، موقعیت جغرافیایی و تعداد مخاطبان خود، تاکتیک‌های مختلفی را مدنظر قرار دهند و یا امتحان کنند. 
 
یکی دیگر از موانع بر سر راه این مسئله، رواج استفاده از نرم‌افزارهای مسدودکننده آگهی است که بعضاً به چالشی خطرناک برای ناشران محتواهای دیجیتال تبدیل شده است. 
 
این موضوع در کنار نگاه منفی کاربران موبایل به محتواهای تبلیغاتی، عمق مشکل را نشان می‌دهد. با این حساب هر چند آمار و گزارش‌ها همگی نشان می‌دهد که ترافیک جستجوی همراه در حال افزایش است و به عبارت دیگر بر تعداد کاربرانی که با استفاده از ابزار همراه وبگردی می‌کنند مرتباً افزوده می‌شود، ولی فرصت‌های تجاری نهفته در این فضا به راحتی در دسترس نیست و به برنامه‌ریزی‌های دقیق و گسترده‌ای نیاز دارد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.