اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 16, 2016
11:21 چهارشنبه، 26ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76626

چرا این افراد باهوش در حال ترک گوگل و سایر شرکت های بزرگ تکنولوژی هستند؟

بر اساس گزارشات برخی از کارمندان با استعداد و باهوش شرکت های بزرگ در سیلیکون والی در حال ترک شغل فعلی خود هستند تا استارت آپ خود را راه اندازی کنند. شرکتی که گویا از هم اکنون بسیاری از سرمایه گذران بزرگ اروپایی آن را رصد میکنند.
 
بر اساس گزارشات برخی از کارمندان با استعداد و باهوش شرکت های بزرگ در سیلیکون والی در حال ترک شغل فعلی خود هستند تا استارت آپ خود را راه اندازی کنند. شرکتی که گویا از هم اکنون بسیاری از سرمایه گذران بزرگ اروپایی آن را رصد میکنند.
 
بر این اساس این افراد مستعد که در شرکت هایی نظیر گوگل یا موسسه سرمایه گذاری گلدمن فعالیت میکرده اند در حال خروج از شغل فعلی و ثبت نام در Entrepreneur First هستند. استارت آپی که با یک برنامه یک ساله شروع به کار کرده است و به افراد مختلف در سراسر دنیا کمک میکند تا با سرمایه گذاران بزرگ در حوزه های مختلف آشنا شوند و حمایت های لازم برای راه اندازی کسب و کار خود را بدست آورند.
 
این استارت آپ که در سال 2011 توسط «مت کلیفورد» و «آلیس بنتینک» راه اندازی شده است کار خود را با ثبت نام از 20 نفر از دانشجویان فارغ التحصیل برترین دانشگاه های انگلستان آغاز کرد. اکنون اما در هر سال بیش از 200 نفر را ثبت نام میکند.
 
فهرست شرکت هایی که افراد از آن خارج شده اند تا به این استارت آپ بپیوندند، جالب توجه است زیرا در آن نام های بزرگی همچون گوگل، مایکروسافت، فیسبوک، سامیونگ، جی پی مورگان و گلدمن ساچس دیده میشود.
 
این موسسه به بسیاری از این افراد کمک کرده است که کسب و کار خود را با پیدا کردن سرمایه گذاران بزرگ راه اندازی کنند. برای مثال شرکتی که از طریق این موسسه با نام Lingumi و برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان پیش دبستانی – در کشورهایی که زبان انگلیسی زبان اول آنها نیست – راه اندازی شده، اکنون توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. این شرکت توسط یکی از فارغ التحصیلان رشته زبان از دانشگاه آکسفورد با نام ؟«توبی ماتر» راه اندازی شده است.
 
در واقع موسسه Entrepreneur First همه ورودی های خود را با 17 هزار پوند برای شروع استارت آپ و ایده خود حمایت میکند. در عوض این 8 درصد از سهام شرکتی که به این طریق راه اندازی شده است را در اختیار میگیرد.
 
تا کنون 50 استارت آپ موفق به راه اندازی از طریق این برامه یکساله شده اند که رقم ارزشی آنها اکنون به 60 میلیون دلار میرسد. مجموع همه استارت آپ های راه اندازی شده توسط این موسسه اکنون با رقم 250 میلیون دلار ارزش گذاری شده که همه حوزه ها اعم از سخت افزار تا خدمات را در بر میگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.