رگولاتوری

March 17, 2016
14:08 پنجشنبه، 27ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76643

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد: صدور ۲۹ پروانه و موافقت اصولی حوزه ICT در سال ۹۴

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدامات صورت گرفته در حوزه رگولاتوری ICT در سال ۹۴ را شرح داد.
 
علی اصغر عمیدیان با اشاره به اقدامات سال 94 رگولاتوری اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی همگام با تحولات گسترده حوزه ICT در سال 1394 اقداماتی را در عرصه سیاست‌گذاری، تدوین مقررات جهت تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و ورود بازیگران جدید به بخش ICT، توسعه و بهبود زیرساخت‌ها به سرانجام رسانید.
 
وی عنوان کرد: اقداماتی که بیان آماری مهم‌ترین آنها شاید صرفاً در چارچوب اعطای 12 پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP)، شش پروانه ارائه خدمات ارتباطی ثابت (Servco) و 11 موافقت اصولی پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO)، اجرای طرح خدمات الزامی عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) در 15 هزار روستا و منطقه محروم، راه‌اندازی و نصب ایستگاه‌های اندازه‌گیری تشعشعات غیریونساز، اعتباردهی به پنج آزمایشگاه تائید نمونه در کشور و … جامه تحقق به تن کرده باشد اما تاثیرات آن در آمار و ارقام نمی‌گنجد.
 
معاون وزیر ارتباطات افزود: برخی از این اقدامات حکم پایه‌گذاری بنیان‌های اساسی توسعه را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد و ضرورتی است انکارناپذیر تا با اجرای آنها، بتوان تاثیرگذاری ICT را در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی زندگی مردم، ملموس‌تر به نظاره نشست.
 
او گفت: اما بی‌تردید به ظهور رسانیدن این اقدامات مرهون همت و همکاری تمامی تصمیم‌سازان، تصمیم‌گیران، ذی‌نفعان و بازیگران عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات و صاحبان اندیشه و تجربه است که با دغدغه پیشبرد امور کشور، از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.