سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 20, 2016
14:42 یکشنبه، 1ام فروردینماه 1395
کد خبر: 76662

تصاویری از نسخه‌ جدید گوگل گلس در eBay فاش شد

گوگل از تابستان سال گذشته‌ی میلادی تصمیم به توقف فروش عینک هوشمندش یا همان گوگل گلس گرفت، اما همزمان با انتشار این خبر، شنیده‌ها نشان از توسعه‌ی نسل جدیدی از عینک هوشمند گوگل برای استفاده توسط مشتریان اینترپرایز داشت. حال تصاویری منتسب به این عینک هوشمند که توسط یک فروشگاه در سن‌فرانسیسکو برای فروش در eBay منتشر شده است.
 
 
از زمان توقف تولید گوگل گلس توسط غول جستجو، تنها اطلاعات محدودی در مورد توسعه‌ی یک نسخه‌ی جدید از گوگل گلس برای مشتریان تجاری منتشر شده است. حال یک فروشگاه در سن فرانسیسکو تصاویری منتسب به نسل جدید گوگل گلس را منتشر کرده که بنابر اطلاعات ارائه شده نسخه‌ی مخصوص مشتریان اینترپرایز است که گوگل در ماه‌های اخیر اقدام به توسعه‌ی آن کرده است. این تصاویر که در فروشگاه eBay قرار گرفته نکات بسیار جالبی را از تغییرات در نسل جدید این عینک هوشمند مشخص می‌کند. گوگل در سال ۲۰۱۳ نسخه‌ی اول از گوگل گلس را با نام اکسپلورر روانه‌ی بازار کرد که البته عرضه‌ی این نسخه نیز بصورت محدود انجام شد.
 
یکی از مواردی که در همان ابتدا توجه را به خود جلب می‌کند، قرار گرفتن لولا در محل اتصال بازوهای عینک به بدنه‌ی اصلی است که از این‌رو می‌توان گوگل گلس را نیز همچون عینک‌های معمول بصورت جمع شده قرار داد. یکی دیگر از تغییرات ظاهری که جلب نظر می‌کند، اضافه شدن درگاه اختصاصی پاور و همچنین دیتا است که در ظاهر می‌توان شباهت این درگاه‌ها را با MagSafe اپل مشاهده کرد. در نسل اول گوگل گلس تنها یک درگاه میکرو USB مورد استفاده قرار گرفته بود.
 
 
براساس اطلاعات ارائه شده که خلاصه‌ای از شایعات پیشین منتشر شده است، نمایشگر منشوری مورد استفاده در نسخه‌ی جدید گوگل گلس قادر است به موجب داشتن مساحت بیشتر، اطلاعات افزون‌تری را در مقایسه با نسل پیشین به کاربران نمایش دهد. همچنین شنیده‌ها حکایت از این دارد که این عینک از یک ال‌ای‌دی نیز بهره می‌برد که در صورت استفاده از دوربین روشن شده و دیگران را از فیلم‌برداری توسط این گجت آگاه می‌کند. انتظار می‌رود نسخه‌ی مخصوص مشتریان تجاری گوگل گلس از وجود پردازنده‌ی بهینه‌تری استفاده کند. همچنین باید به بهبود مصرف باتری نیز اشاره کرد. برای سهولت استفاده از این عینک در تمام شرایط، گوگل قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب را نیز به گجت هوشمند خود اضافه کرده است. ضمنا باید به پشتیبانی از شبکه‌های بی‌سیم ۵ گیگاهرتزی اشاره کرد.
 
هنوز مشخص نیست که آیا گوگل این گجت هوشمند را در اختیار تمام علاقمندان قرار خواهد داد یا خیر؟ براساس اطلاعات ارائه شده غول جستجو عینک هوشمند خود را تنها در اختیار شماری محدود از مشتریان تجاری خود قرار خواهد داد. نسل پیشین این عینک هوشمند با قیمت ۱٫۵۰۰ دلار در اختیار علاقمندان قرار می‌گرفت، حال باید دید که نسل جدید این محصول چه قیمتی خواهد داشت. پس از توقف تولید نسل اول گوگل گلس، این محصول به تیم پروژه‌ی Aura تحت رهبری تونی فدل، موسس کمپانی نست که هم اکنون تحت نظر گوگل فعالیت می‌کند، سپرده شده است.
 
 
فروشگاه مورد نظر در سن فرانسیسکو از تمایل خود برای فروش این عینک هوشمند سخن گفته، هر چند اطلاعاتی در خصوص کانالی که این عینک را به دست آورده، ارائه نکرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.