بازی

فناوری اطلاعات

April 3, 2016
15:10 یکشنبه، 15ام فروردینماه 1395
کد خبر: 76821

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای: آرشیو ملی بازی‌های رایانه‌ای ایرانی عرضه می‌شود

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به یکی از برنامه‌های سال 1395 این بنیاد اشاره کرد و گفت: امسال آرشیو تمامی بازی‌های رایانه‌ای ایرانی را به صورت دیجیتالی تهیه و تجمیع خواهیم کرد.
 
کریمی تاکید کرد: هم‌اکنون در بازار جهانی بیش از نیمی از فروش بازی‌های ویدئویی به فروش دیجیتالی اختصاص دارد و فروش فیزیکی هر ساله رشد منفی را تجربه کرده است.
 
وی با اشاره به این که در سال‌های گذشته، بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای ایرانی برای رایانه‌های شخصی تولید و به صورت فیزیکی عرضه شده‌اند گفت: بخش زیادی از این بازی‌ها از قفل‌های پیامکی و غیره استفاده می‌کرده‌اند که امروز سامانه فعال‌سازی اکثر آن‌ها غیرفعال است، در نتیجه تهیه بازی‌های قدیمی ایرانی عملا برای مخاطب ایرانی غیرممکن شده است.
 
وی ادامه داد: به همین دلیل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، درصدد برآمده تا آرشیو ملی بازی‌های رایانه‌ای که شامل زحمات چندین ساله تمام بازی‌سازان کشورمان است را به صورت دیجیتالی جمع‌آوری کند تا امکان استفاده مجدد آن‌ها فراهم شود.
 
کریمی به غیرانحصاری بودن این آرشیو اشاره کرد و گفت: این آرشیو، پس از تهیه در اختیار فروشگاه‌های دیجیتالی قرار می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند به راحتی به عرضه این بازی‌ها بر بستر اینترنت و اینترانت داخلی بپردازند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.