رگولاتوری

April 4, 2016
15:47 دوشنبه، 16ام فروردینماه 1395
کد خبر: 76836

«تبسم» شعار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران توسعه فضای کسب و کار، برناپروری، ساماندهی و مشارکت صنفی را شعار این سازمان و عملکرد بر اساس قوانین و مقررات را از فعالیت‌های آن اعلام کرد.
 
اصغر رضانژاد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه مهم‌ترین رویداد در سال گذشته عملکرد بر اساس قوانین و مقررات بود، گفت: شعار اولیه هیات مدیره دوره چهارم «تبسم» بود که مخفف توسعه فضای کسب و کار، برناپروری، سامان‌دهی و مشارکت صنفی است.
 
وی با اشاره به توسعه فضای کسب و کار اظهار کرد: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای باید کرسی‌های لازم را در جاهای مختلف دولتی به دست بیاورد و کمک کند قوانینی که آماده می‌شود کار مشورتی باشد، موضوعاتی که ممکن است مانع توسعه کسب و کار باشد اتفاق نیفتد و مصوباتی را به تصویب برساند که به توسعه کمک کند و از آن جمله دستورالعمل اخیرا ابلاغ‌شده برای مشارکت بخش خصوصی در حوزه‌های دولتی است.
 
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران ادامه داد: دغدغه بخش خصوصی این بود که وقتی مدیر بخش خصوصی عوض می‌شود ممکن است کل موضوع متوقف شود، ولی با این دستورالعمل این تعهد را از کمیسیون دولت الکترونیک می‌گیریم که با تغییر مدیر دستگاه، آن موضوع از بین نرود که باعث می‌شود ضریب اطمینان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بالاتر رود.
 
رضانژاد با اشاره به برناپروری به عنوان یکی از محورهای فعالیت سازمان نصر اظهار کرد: در برناپروری ما دو دوره جایزه چالش نوآورانه را برگزار کردیم که افرادی انتخاب شدند و کمک‌های بلاعوضی به آنها شد که کارشان را به نتیجه برسانند. همچنین علاوه بر برناپروری بحث حمایت از استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه الکامپ و اختصاص بخش عمده‌ای از سالن 18 به استارت‌آپ‌ها بود که بتوانند بدون هزینه توانمندی‌های خود را ارائه دهند.
 
دبیر سازمان نصر تهران در ادامه افزود: مهمانان دولتی با یک برنامه هماهنگ از سالن استارت‌آپ‌ها بازدید ‌کردند که این موضوع کمک به ایجاد شتاب‌دهنده در حوزه فناوری اطلاعات بود، چون دو سال پیش ما شتاب‌دهنده‌ای در این حوزه نداشتیم اما در حال حاضر نزدیک به 10 شتاب دهنده داریم که بخش عمده‌ای از آن حاصل تلاش‌های هیات مدیره سازمان برای ترویج این موضوع بود.
 
وی با تاکید بر ساماندهی کسب و کارها به عنوان دیگر محور فعالیت‌های نصر بیان کرد: از اتفاقاتی که در این زمینه افتاده، وام وجوه اداره شده است که روال شفافی دارد و به صنف واگذار شده که این طرح‌ها را رسیدگی کند. همچنین یکی دیگر از ساماندهی‌ها بحث نمایشگاه الکلامپ بود که تا قبل از این متولی مشخصی برای برگزاری نداشت، اما از سال 94 برگزارکننده آن سازمان نظام صنفی است که اعتقاد دارد بعد از نمایشگاه باید اتفاقات خوبی برای کسب و کارها بیفتد.
 
رضانژاد به تفاوت الکامپ 94 با سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در الکامپ 94 مشارکت فعالین بیشتر شد، شرکت‌های خارجی بیشتر غرفه داشتند و بازدید بیشتری نسب به 93 ثبت شد. علاوه بر اینکه هیات‌های مختلفی از کشورهای اروپایی و آسیای دور بازدید کردند، علاقمندی نشان دادند و هیات‌هایی را اعزام کردند که در سال 95 حضور فعال‌تری داشته باشند.
 
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران همچنین به تشکیل دبیرخانه دائمی الکامپ اشاره و بیان کرد: تعامل با کشورهای خارجی و شرکت‌های بین‌المللی مستلزم یک تعامل طولانی مدت است و نمی‌تواند چند ماه قبل از نمایشگاه هماهنگی لازم انجام شود. بنابراین تشکیل دبیرخانه دائمی الکامپ کمک می‌کند که این اتفاقات بیفتد. در سال 94 نشست‌های زیادی با کشورهای اروپایی و آسیایی انجام شده برای اینکه بتوانیم زمینه‌ای را ایجاد کنیم که کشورها تعاملاتی با هم داشته باشند.
 
وی در رابطه با بحث مشارکت صنفی توضیح داد: اتفاقاتی که در سازمان رقم خورده مثل ارائه انواع مشاوره‌های حقوقی و دانش‌بنیان شدن مواردی است که قبلا نبوده است. از کارهای دیگری که در سازمان انجام شده افزایش میزان مشارکت در استان تهران و گواه آن میزان برگ رای است، چون شرکت‌هایی که در سازمان عضو هستند و حق عضویت خود را پرداخت می‌کنند اجازه دارند که حق رای داشته باشند.
 
رضانژاد در ادامه گفت: سال گذشته که انتخابات سازمان نظام صنفی برگزار شد ما نزدیک به 2700 برگ رای داشتیم. معمولا در مقاطعی که منتهی به انتخابات است این برگه رای‌ها بیشتر می‌شود اما در سال‌های بعدی تغییری نمی‌کند، اما با اتفاقاتی که در مجموع در سازمان نصر افتاد، میزان برگ رای به 7300 برگه رای رسیده یعنی نزدیک به سه برابر شده است که نشان می‌دهد اتفاقاتی افتاده که اعضا مایل هستند حق عضویت پرداخت کرده و برگ رای داشته باشند.
 
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با بیان اینکه گام های خوبی در محورهایی که هیات مدیره دوره چهارم از ابتدا درباره آن صحبت کرده برداشته شده، درباره فعالیت‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای سال جدید اظهار کرد: محور فعالیت‌ها برای سال جدید همین توسعه فضای کسب وکار، برناپروری، ساماندهی و مشارکت است، اما مصادقش ممکن است تفاوت کند و اقدامات بهتر و بیشتری انجام شود.
 
وی با تاکید بر همدلی و همزبانی دولت با بخش خصوصی گفت: مهم‌ترین اتفاقی که افتاده و ما بابتش از دولت تشکر می‌کنیم، سخن مقام معظم رهبری و بحث همدلی و همزبانی است. دولت یازدهم از سازمان بیشتر از پیش نظر مشورتی می‌گیرد، سازمان را درگیر سیاست‌گذاری‌هایش می‌کند و در تدوین پیش‌نویس برنامه و لایحه‌هایی که بخواهد در حوزه فناوری اطلاعات آماده کند، نظر مشورتی می‌گیرد.
 
رضانژاد همچنین با اشاره به کاهش تصدی‌گری، افزایش سیاست‌گذاری و نظارت بر اجرا به عنوان وظیفه بخش دولتی بیان کرد: سازمان نصر توانسته در کمیسیون توسعه دولت الکترونیک کرسی داشته باشد، رئیس سازمان به کمیسیون تنظیم مقررات دعوت می‌شود و همدلی و مشارکت دادن بخش خصوصی که نماینده‌اش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای است از مهم‌ترین اتفاقاتی است که بخش دولتی انجام داده و امیدواریم این همدلی و همزبانی در سال آینده بیش از پیش شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.