تلفن همراه

گوشی

April 8, 2016
13:29 جمعه، 20ام فروردینماه 1395
کد خبر: 76889

سامسونگ دسترسی محدود به اپلیکیشن های گیر اس 2 را برای کاربران ایرانی فراهم کرد

تا پیش از این امکان خرید اپلیکیشن‌های غیر رایگان ساعت گیر اس 2 سامسونگ برای کاربران ایرانی وجود نداشت، اما به بدنبال رفع تحریم‌ها سامسونگ، اپلیکیشن‌های تایزنی Gear S2 را برای کاربران ایران فراهم کرد. 
 
تحریم‌های بین المللی در سال‌های گذشته بسیاری از صنایع داخلی و مخصوصا مصرف کنندگان را تحت تاثیر قرار داد که البته در برخی موارد شماری از کمپانی‌ها نیز با بهانه قراردادن تحریم‌ها، سو استفاده از مشتریان ایرانی را در دستور کار قرار دادند. البته در این بین هیچگاه شاهد محدود شدن دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه‌های نرم افزاری نظیر گوگل پلی و اپل استور بصورت طولانی مدت نبودیم، اما سامسونگ بصورت کامل دسترسی به اپلیکیشن‌های پولی خود را برای کاربران ایرانی بسته بود. حدود یک ماه و نیم پیش و به دنبال توافق ایران با کشورهای گروه ۵+۱، زومیت این موضوع را از دفتر سامسونگ در ایران و همچنین توسعه‌دهندگان خارجی اپلیکیشن‌های ساعتِ گیر اس 2، پیگیری کرد و حالا خوشبختانه، اپلیکیشن‌های تحت پلتفرم تایزن برای کاربران ایرانی در دسترس قرار گرفته‌اند.
 
تحریم‌های بین المللی در سال‌های گذشته باعث شد تا بسیاری از مصرف کنندگان داخلی محصولات مورد نظر خود را با قیمت بالاتر و بعضا بصورت محدودی مورد استفاده قرار دهند. برای مثال می‌توان به گوشی‌های هوشمند آیفون اشاره کرد که با وجود عدم پشتیبانی رسمی از سوی اپل در داخل کشور، شاهد فروش همزمان آن با عرضه‌ی جهانی و امکان استفاده از بروزرسانی و فروشگاه اپلیکیشن‌ها بودیم. البته نبود امکان استفاده از خدمات مشتریان اپل، در برخی موارد هزینه‌های گزافی را به کاربران تحمیل کرده و می‌کند، از این‌رو امیدواریم با برچیده شدن تحریم‌ها، شاهد حضور این کمپانی‌ها بصورت رسمی در کشورمان نیز باشیم. گوگل نیز از جمله‌ی دیگر کمپانی‌هایی است که می‌توان به فروشگاه آن دسترسی پیدا کرده و حتی از طریق گیفت کارت‌های موجود، به خرید اپلیکشن‌های پولی پرداخت، اما سامسونگ که یکی از بزرگ‌ترین عرضه کنندگان رسمی گجت‌های هوشمند در ایران است، دسترسی به اپلیکیشن‌های غیر رایگان خود را به طور کامل برای کاربران ایرانی مسدود کرده بود و حتی اگر کارت اعتباری بین‌المللی نیز داشتید نمی‌توانستید با هیچ روشی، این اپلیکیشن‌ها را خریداری کنید.
 
سامسونگ با حضور و تبلیغات گسترده‌ی خود در بازار، بخش بزرگی از بازار کشور را در اختیار دارد، اما با این وجود مشتریان ساعت پر فروش گیر اس ۲، قادر به استفاده از اپلیکیشن‌ها و واچ‌فیس‌های غیر رایگانِ آن نبودند. علاوه بر آن، ایران جزو آخرین کشورهایی است که بروزرسانی‌های نرم‌افزاری گوشی‌های این شرکت را دریافت می‌کند. به عنوان مثال، چندین هفته پس از ارائه‌ی بروز رسانی اندروید ۶ برای گلکسی اس 6، کاربران ایرانی قادر به دریافت آن شدند. 
 
گیر اس ۲ یکی از محصولاتی است که براساس همین سیاست روانه‌ی بازار ایران شد. پس از رونمایی از این ساعت هوشمند در جریان نمایشگاه IFA 2015، شاهد حضور این ساعت به فاصله‌ی چند هفته‌ای در ایران بودیم. همچون همیشه پس از عرضه‌ی این محصول، بیلبوردهای شهرهای مختلف کشور مزین به گیر اس ۲ سامسونگ شد.
 
پس از تهیه گیر اس ۲، نکته‌ی جالبی در زومیت نظر ما را به خود جلب کرد. برای دسترسی به فروشگاه اپلیکیشن‌های گیر اس ۲ باید از اپلیکیشن Samsung Gear استفاده کرد، اما نکته‌ای که در زمان ورود به صفحه‌ی فروشگاه گیر اس جلب نظر می‌کرد، عدم نمایش اپلیکیشن‌ها و واچ فیس‌های پولی در این فروشگاه بود. سامسونگ فروشگاه گیر را به گونه‌ای طراحی کرده که نمی‌توان از مجرایی غیر از اپلیکیشن مورد نظر به آن دسترسی پیدا کرد. پس از امتحان چندین روش، با یکی از توسعه دهندگان واچ فیس‌های پولی تماس گرفته و از وی در مورد عدم نمایش محصولات این کمپانی پرس و جو کردیم. وی با اشاره به این نکته که آیا می توانیم سایر اپلیکشن‌های پولی را در فروشگاه ببینیم یا نه، این موضوع را متوجه سامسونگ دانسته و در جواب ارائه‌ی روشی دیگر به منظور دسترسی به محصولات نرم‌افزاری، دلیل این موضوع را سیاست‌های سامسونگ خواند و اعلام کرد که توسعه‌دهندگان دخالتی در این موضوع ندارند.
 
پس از مطمئن شدن از عدم دسترسی به اپلیکشن‌های پولی گیر اس توسط کاربران ایرانی، این موضوع را با دفتر نمایندگی سامسونگ در ایران در میان گذاشتیم. پس از چند هفته پیگری از طریق دفتر سامسونگ در ایران، نهایتا سامسونگ دلیل این موضوع را تحریم‌ها دانست و اعلام کرد به زودی برای کاربران ایرانی رفع خواهد شد. به نظر می‌رسد از صبح دیروز سامسونگ دسترسی به فروشگاه اپلیکیشن‌های گیر اس را بصورت خاص ایجاد کرده است. کاربرانی که ساعت گیر اس ۲ را در اختیار داشته و گوشی هوشمندشان نیز از محصولات سامسونگ باشد، می‌توانند از طریق اپلیکیشن Galaxy Apps اقدام به خرید واچ فیس‌ها و اپلیکیشن‌های پولی برای گیر اس ۲ کنند، اما هنوز خبری از دسترسی به اپلیکیشن‌های پولی در اپلیکشن Gear App نیست و به نظر می‌رسد کاربرانی که گیر اس ۲ را در اختیار داشته و گوشی غیر سامسونگی استفاده می‌کنند، باید همچنان در انتظار باشند.
 
با توجه به حضور گسترده‌ی کمپانی نظیر سامسونگ در بازار کشورمان، انتظار می‌رود پشتیبانی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز به اندازه‌ی تبلیغات برای این کمپانی کره‌ای اهمیت داشته باشد. همچنان پیگیر رفع کامل محدودیت‌ اپلیکیشن‌ها و واچ‌فیس‌های گیر اس 2 هستیم و در صورت به نتیجه رسیدن آن، موضوع را اطلاع رسانی خواهیم کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.