باندپهن

April 12, 2016
19:40 سه شنبه، 24ام فروردینماه 1395
کد خبر: 76944

مجمع عمومی فوق العاده شرکت مخابرات ایران تصویب کرد/ افزایش سرمایه، اصلاح اساسنامه و تکمیل هیئت مدیره

مجمع عمومی فوق العاده و عادی به طور فوق العاده شرکت مخابرات ایران  با حضور بیش از  95 درصد سهامداران برگزار و به افزایش سرمایه تا میزان  60 هزار میلیارد ریال و اصلاح اساسنامه به منظور تحقق یکپارچگی در شرکت مخابرات ایران و تکمیل اعضای هیئت مدیره، رای مثبت داد.
 
دکتر سیدهاشمی رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران، در ابتدای جلسه امروز با ابراز رضایت از حضور حداکثری سهامداران در جلسه مجمع، ایام فرخنده و مبارک ماه رجب را تبریک گفت.
 
وی با بیان اینکه اکثریت سهامداران با افزایش سرمایه موافقت کرده اند، گفت: «این افزایش سرمایه به منظور توسعه سرمایه گذاری های جاری  شرکت، توسعه عملیات اقتصادی و تجارت، تقویت بنیه مالی و اعتبار شرکت در جلسه امروز به رای گذاشته می شود».
 
به دنبال آن، افزایش سرمایه از مبلغ بیش از  45 هزار میلیارد ریال  به 60 هزار میلیارد ریال مورد رای گیری قرار گرفت و با اکثریت آرا تصویب شد.
 
به عنوان دستور بعدی مجمع امروز، اصلاح اساسنامه شرکت مخابرات ایران به رای گذاشته شد.
 
دکتر سیدهاشمی با بیان اینکه در گذشته با توجه به اقتضائات موجود، شرکت های مخابرات استانی تشکیل شد، افزود: «شرکت مخابرات ایران با به کارگیری مشاوران داخلی و خارجی در ساختارنویسی  و با توجه به اینکه عدم یکپارچگی هزینه های زیادی را به شرکت مخابرات ایران تحمیل می کرد، اصلاح اساسنامه را در دستور کار خود قرار داد.»
 
 وی گفت: «با اصلاح اساسنامه، از افزایش هزینه ها و اعمال سلیقه های مختلف جلوگیری شده و از  موازی کاری ها در سطح شرکت پرهیز می شود.»
 
وی با بیان اینکه با اصلاح اساسنامه ، امکان حذف هیئت های مدیره شرکت های مخابرات استانی فراهم می شود، گفت: «البته عنوان مدیرعامل در استان ها حفظ می  شود و  این مسئله با توجه به اساسنامه شرکت که وجود حداقل یک مدیرعامل حقیقی را برای شرکت ضروری می داند، توجیه قانونی دارد.»
 
در ادامه، با رای گیری صورت گرفته،  اصلاح اساسنامه  با اکثریت آرای سهامداران حاضر در جلسه به تصویب رسید.
 
دستور بعدی مجمع امروز، تکمیل اعضای هیئت مدیره بود که با توجه با الزامات قانونی به صورت کتبی انجام شد و نتایج آن پس از شمارش آرا اعلام می شود.
 
 در این بخش، مجددا شرکت کارگزاری سهام عدالت اصفهان به نمایندگی از سهام عدالت و وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، نامزد عضویت در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران شدند.
 
خاطرنشان می شود در مجامع عمومی فوق العاده و عادی به صورت فوق العاده شرکت مخابرات ایران در تاریخ های 94/12/26 و 95/1/11 به در خواست نمایندگان دولت، تنفس داده شده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.