فناوری اطلاعات

April 14, 2016
10:41 پنجشنبه، 26ام فروردینماه 1395
کد خبر: 76978

سهم فناوری اطلاعات در سبد خانوار ایرانی افزایش یافت

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش سهم ICT در سبد خانوار ایرانی با توجه به ظرفیتهای ارتباطی ایجاد شده، خبر داد.
مرتضی براری امروز چهارشنبه در همایش پست و تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: امروز شکاف دیجیتالی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بین شهرها و روستاها از بین رفته است و باید تلاش کنیم متناسب با ظرفیت هر استان، زمینه ایجاد درآمد و اشتغال را فراهم کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه نگاه توسعه ای وزارت ارتباطات باید از محصول محور به سمت نگاه مشتری محور تغییر یابد، اضافه کرد: به جای نگاه به سبد محصولات به سبد مشتری نگاه می کنیم.
 
معاون امور استانهای وزیر ارتباطات تاکید کرد: درصورتی که در هر استان متناسب با ظرفیتها، امکانات ارتباطی ایجاد شود، اقتصاد مقاومتی را می توان به استانها رساند. چرا که زیرساخت های لازم برای توسعه اقتصادی کشور در استانها موجود است.
 
براری با اشاره به اهمیت اشتغال جوانان افزود: در تمام استانها نیروها و ظرفیت های مناسب وجود دارد، امروز سهم ICT در سبد خانوارها افزایش پیدا کرده است و باید به این حوزه که امروز در خانوارها جایگاه ویژه ای پیدا کرده در استانها نگاه متفاوتی داشته باشیم.
 
وی با اشاره به تحقق اقتصاد مقاومتی در شبکه پستی کشور نیز گفت: قرار بر این نیست که شبکه پستی را بزرگ کنیم، قرار است با صنعت پست کسب و کار لازم را ایجاد کنیم. با توجه به ظرفیت موجود در استان ها در ارتباطات، باید نگاهی متفاوت به این حوزه و ایجاد کسب و کار نو در استان ها داشته باشیم.
 
معاون حقوقی، دولت و امور استانها در وزارت ارتباطات با اشاره به نقش ICT در پست و راهکارهای افزایش سهم شرکت پست در اقتصاد کشور توضیح داد: در برنامه ششم توسعه درآمد پست را ۱۰ برابر در نظر گرفته ایم و بر اساس استانداردهای جهانی باید افزایش درآمد پست بیش از ۲۰ درصد باشد. اگر خواهان اقتصاد ۱۰ برابری در صنعت پست هستیم باید جهش خوبی که طی چند سال در این صنعت داشتیم را به یک گام بلندتر تبدیل کنیم تا شکاف خود را با استاندارد جهانی از بین ببریم.
 
براری با اشاره به جایگاه پست در نقاط دیگر جهان و بازار جهانی گفت: امروز بازرگانی شرکت های بزرگ دست شرکت ها و اپراتورهای پستی است و این به معنی فرصت های بی شماری است که در صنعت پست وجود دارد. در پست گنجی وجود دارد که هنوز کشف نشده است و بسیاری از دستگاه ها حاضر هستند این بخش ارزشمند را با هر هزینه ای در اختیار بگیرند و این همان پتانسیل بالای شرکت پست است.
 
وی خواستار نگاهی متفاوت به صنعت پست شد و بیان کرد: با همکاری و برنامه ریزی دقیق با دانشگاه ها و دانش آموختگان می توانیم کسب و کارهای نو را در صنعت پست ایجاد کنیم که این امر مشابه تحقق اقتصاد مقاومتی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.