اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 15, 2016
10:31 جمعه، 27ام فروردینماه 1395
کد خبر: 76991

بزرگترین دیتاسنتر کشور جانمایی شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توسعه خدمات پستی گفت: به زودی بزرگترین مرکز داده کشور در ساختمان مرکز مکانیزه پست راه‌اندازی می‌شود.
 
در روز پایانی همایش تبیین سیاست‌های شرکت پست در سال 95، محمود واعظی با حضور در جمع مدیران این شبکه طی سخنانی اظهار کرد: سال جدید آغاز خوبی داشت چرا که رئیس جمهوری با قبول دعوت وزارت ارتباطات، در دیدار رسمی با مدیران، از عملکرد این مجموعه به ویژه پست ابراز رضایت کرد.
 
وی در ادامه افزود: دکتر روحانی با بیان این نکته که از ارتقاء جایگاه پست در منظر افکار عمومی و دستیابی به ثبات بسیار خرسند هستم، بهترین هدیه را در آغاز سال نو به ما اهدا نمود.
 
او سپس با تقدیر از تلاش جمعی کارکنان و مدیران شبکه پستی گفت: اقدام مهمی که شرکت پست بدون اطلاع از نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری انجام داد، تدوین برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و ترسیم نقشه راه برای اجرای این برنامه‌ها بود.
 
وزیر ارتباطات در همین ارتباط افزود: امسال در پست هم سال تحول و هم اقتصاد مقاومتی است و باید با قوت برنامه‌های آن را ادامه داد و بر اساس آن خدمات مختلفی را تعریف نمود و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی سهم بیشتری در ایجاد اشتغال فراهم کرد.
 
واعظی سپس به درآمد و نفوذ برخی از ادارات پست دنیا اشاره کرده و افزود: در برخی از کشورها، ادارات پست رقابت زیادی با بخش خصوصی و دیگر سازمان‌ها دارند به نحویکه میزان نفوذ خدمات پستی در این جوامع با هیچ یک از دیگر سازمان‌های خدماتی قابل قیاس نیست.
 
وی همچنین خواستار تقویت بخش بین‌الملل شرکت پست شده و گفت: وقتی به اداره بین‌الملل می‌رسیم، همه به فکر سفرهای خارج از کشور می‌افتند در صورتیکه اداره بین‌الملل باید با مطالعه در خدمات پستی کشورهای موفق و ارائه ترجمه خوب از پژوهش‌های انجام شده در این کشورها به مقایسه و تحقیق بپردازد و به بخش فنی برای بومی‌سازی خدمات کمک نماید.
 
وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود به انتخاب ساختمان مرکز مکانیزه پست برای ایجاد بزرگترین دیتا سنتر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: به زودی بخشی از یک طبقه ساختمان مرکز مکانیزه پست در اختیار سازمان فناوری اطلاعات برای ایجاد بزرگترین دیتاسنتر کشور اختصاص می‌یابد که این اقدام می‌تواند در جهت ایجاد سرویس‌های الکترونیکی پستی نیز کمک شایانی نماید به طوریکه مسئولان شبکه پستی دیگر دغدغه‌ای برای اختصاص پهنای باند نخواهند داشت.
 
دولت الکترونیک و نقش مهمی که پست در استقرار آن دارد یکی دیگر از نکات مهم سخنان وزیر ارتباطات بود.
 
وی در این باره بیان کرد: شما مهم‌ترین بخش در تحقق و استقرار دولت الکترونیک در کشور هستید که بدون حضور پست این امر محقق نخواهد شد.
 
او همچنین سرمایه‌گذاری در تجارت الکترونیک از سوی پست را اقدامی بسیار ارزشمند و خوب توصیف نمود که هم از منظر اجتماعی و هم اقتصادی برای این شبکه سود و منفعت خواهد داشت.
 
وزیر ارتباطات پس از آن با برشمردن برخی از مشکلات موجود در شبکه پستی، خواستار رفع هر چه سریع‌تر این دسته از مسائل شده تا ضمن حفظ اعتماد مردم، در جایگاه و شأن موقعیت حقوقی پست نیز خللی ایجاد نشود.
 
وی در پایان سخنان خود، ابراز امیدواری کرد تا در سال 95، شاهد تحول بزرگ در شبکه پستی و تحقق اهداف مد نظر باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.