اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 17, 2016
9:20 یکشنبه، 29ام فروردینماه 1395
کد خبر: 77016

واعظی: سرعت اینترنت ایران تا پایان امسال به 12 هزار گیگابیت برثانیه می رسد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سرعت اینترنت ایران تا پایان امسال به 12 هزار گیگابیت برثانیه افزایش خواهد یافت.
Bit (بیت): بیت کوچک‌ترین واحد حافظه است که فقط دو مقدار صفر (0) یا یک (1) را می‌توان در آن ذخیره کرد. GB (گیگابایت): هر گیگابایت برابر یک هزار مگابایت و هر مگابایت نیز برابر با 103 کیلوبایت است.
محمود واعظی در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا افزود: افزایش سرعت اینترنت یکی از مطالبات رئیس جمهوری هنگام دیدار ابتدای امسال از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که تاکید کرد اقدام ها برای افزایش سرعت انجام شود.
وی به تدوین برنامه های لازم برای تحقق این خواسته رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: برنامه ها در جلسه شورای معاونان به رئیس جمهوری گزارش شد و بر اساس آنها مقرر است سرعت اینترنت به 10 تا 12 هزار گیگابیت برثانیه تا پایان امسال برسد.
واعظی میزان سرعت اینترنت در ابتدای کار دولت یازدهم را 624 گیگابیت برثانیه عنوان کرد و یادآورشد: اقدام های انجام شده از آن زمان تاکنون، سرعت اینترنت را به چهار هزار گیگابیت برثانیه تا پایان اسفندماه سال گذشته ارتقا داده است.
وزیر ارتباطات به برنامه طراحی شده برای رونمایی از شبکه ملی اطلاعات در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: رونمایی از این شبکه و افزایش سرعت اینترنت به کاربران اجازه می دهد در کوتاهترین زمان به اطلاعات دسترسی داشته باشند.
وی در ادامه به تدوین بودجه مورد نیاز برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای امسال اشاره کرد و گفت: بودجه ای که برای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شده براساس توان دولت است و نمی توان بیش از آنچه درآمد هست بودجه نویسی کرد.
واعظی یادآورشد: گرچه بودجه نویسی انجام شده اما برنامه های وزارت ارتباطات بسیار گسترده تر و فراتر از میزان بودجه در نظر گرفته شده است و این امر سبب بروز کمبودهایی برای رسیدن به اهداف تدوین شده خواهد بود.
وزیر ارتباطات افزود: براساس برنامه های تدوین شده، قرار است کمبود بودجه با کمک گرفتن از بخش خصوصی، بانک ها و هلدینگ های سرمایه گذار تامین شود تا در رسیدن به اهداف، خللی ایجاد نشود.
وی به اجرا شدن برجام و رفع تحریم ها از کشور اشاره کرد و گفت: امکان سرمایه گذاری خارجی بعد از اجرای برجام در کشور افزایش یافته که این نیز فرصتی برای جبران کمبودهاست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.