اپراتورها

تلفن همراه

April 20, 2016
6:43 چهارشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77046

مدیر اپراتور اول ارتباطی: مذاکره برای دریافت باند ۱۸۰۰ مگاهرتز/مذاکره با MVNOها قطعی نشده است

مدیر عامل اپراتور اول ارتباطی گفت: در حال مذاکره با رگولاتوری برای دریافت باند ۱۸۰۰ مگاهرتز جهت LTE هستیم اما هنوز موفق به دریافت آن نشده‌ایم.
 
در حاشیه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت ارتباطات سیار ایران، مدیر عامل این شرکت در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره تأثیر پبام‌رسان‌ها و OTTها بر درآمد اپراتورها گفت: پیشرفت OTTها و شبکه‌های اجتماعی در دنیا، درآمد اپراتورهای موبایل را با محدودیت مواجه کرده اما راهکار جهانی برای مقابله با این پدیده ارائه ضوابطی برای فعالیت‌های آنهاست.
 
وی عنوان کرد: در این زمینه یا باید قوانین وضع شود که این ابزار به صورت رایگان با اپراتورها به رقابت نپردازند یا حداقل 51 درصد تضامین درآمدی اپراتورها به دولت کاهش یابد.
 
او درباره چرایی ارائه درخواست به رگولاتوری برای تعویق در اجرای ترابردپذیری شماره‌ها گفت: ما به عنوان اپراتور همراه اول هیچ درخواستی در این باره به رگولاتوری نداده‌ایم و بلکه به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرایی شدن این طرح ملی بوده‌ایم؛ درخواستی که اشاره می‌کنید توسط رییس هیات مدیره مخابرات ایران مطرح شده است.
 
مدیر عامل اپراتور اول ارتباطی درباره پیشنهاد رقم به رگولاتوری برای اجرای ترابردپذیری نیز گفت: کمیسیون‌های فنی با حضور اپراتورها در حال بررسی این موضوع هستند و در آینده نرخ مربوط به این طرح ملی مصوب می‌شود.
 
صدوقی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه برای توسعه سایت‌های نسل سوم و چهارم آیا تقاضایی برای اخذ فرکانس بیشتر داشته‌اید؟، اظهار کرد: در حال مذاکره برای دریافت باند 1800 مگاهرتز جهت LTE هستیم اما هنوز موفق به دریافت آن نشده‌ایم.
 
وی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم درباره اختلاف نظر مخابرات و وزارت ارتباطات بر سر حق امتیاز پروانه همراه اول که هنوز هم به سرانجام نرسیده‌ است، گفت: در سال 88 که دولتی بودیم و طبق بودجه سنواتی اداره می‌شدیم، 800 میلیارد تومان به عنوان هزینه پروانه ما پیش‌بینی شد که پرداخت شده است اما اکنون وزارت ارتباطات اینگونه اعلام می‌کند لازم است درباره‌ی این رقم تجدید‌نظر شود که به هرحال این موضوع در مراجع داوری در حال پیگیری است.
 
او افزود: در حال حاضر اختلاف ما بر سر 465 میلیارد تومان است.
 
مدیر شرکت ارتباطات سیار درباره احتمال افزایش تعرفه در بخش‌های مکالمه، دیتاو… گفت: به دنبال اصلاح هزینه‌های خدماتی هستیم چرا که مقایسه نرخ خدمات اپراتوری در ایران با سایر اپراتورهای جهانی چندان همخوانی ندارد. در حال حاضر عددی به رگولاتور پیشنهاد نکرده‌ایم اما درباره متعادل کردن هزینه‌ها بحث‌هایی داریم.
 
صدوقی عنوان کرد: در این میان اگر هزینه‌های ما تعدیل شود، می‌توانیم بحث تغییر تعرفه را پیگیری نکنیم اما اگر هزینه‌ها درهمین حد باقی بماند نیاز به تغییر در تعرفه‌ها وجود خواهد داشت.
 
وی درباره اینکه تاکنون مذاکرات‌تان با متقضایان راه‌اندازی خدمات MVNO به کجا رسیده است نیز به تسنیم گفت: تاکنون با 11 تا 14 متقاضی راه‌اندازی MVNO موافقت صورت گرفته که این تعداد در آینده بیشتر هم می‌شود. در این زمینه طرحی کلی داریم که هیاتی 5 نفره در قالب کمیته آن را پیگیری و شرکت‌های توانمند را به هیات مدیره شرکت معرفی می‌کند.
 
او با بیان اینکه MVNO یک فرصت است، خاطر نشان کردک مذاکرات‌مان با آنها در سطح موردی بوده و در این زمینه به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.
 
مدیر عامل همراه اول همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم ورود ایرانسل به بورس و نظرش به عنوان اپراتور رقیب در این باره، گفت: بهتر است در این زمینه اظهارنظر نکنم اما در کل بورس را باید یک اتاق شیشه‌ای دانست که کار کردن در آن آسان نیست.
 
وی گفت: ما به عنوان یک اپراتور که بخشی از سهامش را واگذار کرده هر سه ماه یکبار باید گزارش‌های مختلفی را در این زمینه به سازمان بورس ارائه کنیم اما به هر حال ورود به بورس باعث شفاف‌سازی‌ اعداد و ارقام مالی شرکت‌ها می‌شود.
 
صدوقی همچنین درباره گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس در ارتباط با هزینه‌های دریافتی از محل پیامک‌های ارزش افزوده نیز گفت: در این گزارش به طور رسمی نامی از اپراتوری برده نشده و در صورتیکه در این باره نامی از ما برده شود آمادگی پاسخگویی را خواهیم داشت اکنون نیز از سامانه‌های 9990 و همچنین 195 مشترکان می‌توانند مشکلات خود را اعلام کنند، اما تاکنون گزارشی از سوی کمیسیون اصل 90 نداشته‌ایم.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه آمادن برخی عناوین مانند درآمد دولت، سرویس ارزش افزوده یا مالیات بر ارزش افزوده در قبض‌ها سوالاتی برای مشترکان ایجاد کرده در سال جاری این عناوین را تغییر خواهیم داد تا مشکل کمتری برای مشترکان ایجاد شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.