اپراتورها

بازار سرمایه

April 20, 2016
23:10 چهارشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77065

رئیس هییئت مدیره مخابرات: همراه اول برای مواجهه با شرایط رقابتی ظهور MVNO و MNP آماده است

دکتر سیدهاشمی در مجمع عمومی شرکت ارتباطات سیار با اشاره به دو اتفاق مهم این حوزه یعنی ظهور اپراتورهای مجازی ( MVNO ) و ترابردپذیری شماره ها ( MNP)اعلام کرد: شرکت ارتباطات سیار برای مواجهه با شرایط رقابتی بازار ارتباطات سیار آمادگی کامل دارد.
 
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، دکتر سیدهاشمی ضمن اعلام مطلب فوق افزود: شرکت ارتباطات سیار با برنامه ریزی دقیق و اندیشیدن تمهیدات لازم برای بهبود مستمر کیفیت خدمات و ارتقای تجربه مشتری و با اتکا به برند مورد اعتماد خود در صنعت تلکام با چالش ها مواجه شده و کسب عنوان اپراتور برتر کشور به انتخاب سازمان تنظیم مقررات طی دو سال پیاپی ، شاهدی بر مدعای برتری همراه اول است.
 
وی با بیان اینکه خصوصی سازی مخابرات ، مهمترین استراتژی 40 سال اخیر کشورهای توسعه یافته بوده که به تدریج در سراسر جهان عمومیت یافت، گفت: در حال حاضر تلفن ثابت اکثر کشورها و اپراتورهای تلفن همراه همه کشورها خصوصی شده یا در فرایند اجرایی کردن آن هستند .
 
دکتر سیدهاشمی افزود: خصوصی سازی مخابرات در کشور ما زمانی اتفاق افتاد که بیش از 25 سال از آغاز خصوصی سازی مخابرات در جهان می گذشت ، لکن یک تصمیم شجاعانه و بلند مدت بود که در سال 1388 اجرا و هم اکنون گروه های مختلفی از جمله ، دولت ، سهامداران و مشترکان از مزایای آن بهره مندند.
 
رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: امروز ما سهامدار شرکتی با بیش از 100 میلیون مشترک هستیم . شرکت ارتباطات سیار ، یا اپراتور همراه اول ما رتبه نخست در ایران و خاورمیانه و رتبه 24 در جهان را داراست . 59 درصد بازار را در اختیار دارد و با بهره گیری از آخرین فناوری های نسل 3 و 4 ، به هر نیاز جدیدی پاسخ می دهد و با خلق و ارائه محصولات ، خدمات ، فرآیندها به دنبال تولید ارزش افزوده جدید در بازار است.
 
دکتر سیدهاشمی با بیان اینکه همراه اول در حال حاضر تنها اپراتوری است که در بین 100 شرکت برتر ایران در این زمینه جایگاه برتر دارد، گفت: امروز با صراحت اعلام می کنم ، شرکت ارتباطات سیار ، با تلاش تحسین برانگیز خود ، به همه آنچه برنامه ریزی کرده بود ، در بازه زمانی مشخص رسیده است و در آغاز سال 1395 ، برنامه جدید خود را برای رسیدن به چشم اندازهای پیش رو اجرا می کند .
 
وی گفت: همراه اول در سال 1394 مثل سال های گذشته ، با حفظ جایگاه خود در بازار ارتباطات همچنان پیشتاز است و در پایان سال 94 موفق شد ، بیش از 400 شهر را از طریق نصب و راه اندازی بیش از 6500 سایت ، تحت پوشش نسل 3 قرار دهد و توسعه نسل 4 را با نصب 300 سایت در 30 شهر کشور به انجام رساند که باید گفت در یک ماه اخیر نیز توسعه شبکه ادامه داشته است.
 
دکتر سیدهاشمی گفت: از سوی دیگر تغییر رویکرد در حوزه تنظیم مقررات ، این صنعت را با رقابت پذیری روز افزون و پیچیدگی های جدید مواجه می کند . دو اتفاق مهم پیش رو در سال آینده در این حوزه یعنی ظهور اپراتورهای مجازی و ترابردپذیری شماره ها، امکان انتخاب اپراتور و سرویس دهنده برتر بر اساس کیفیت و ملاک های مورد نظر را برای مشترکین فراهم می کند .
 
دکتر سیدهاشمی با بیان این که سیاست مجموعه مخابرات ایران استفاده از منابع خارجی است، گفت: شرکت ارتباطات سیار اگر به رشد 8 درصدی و اشتغال یک میلیونی می خواهد دست یابد، باید از این سیاست تبعیت کند.
 
وی در همین راستا افزود: مجلس شورای اسلامی بودجه 50 میلیاردی برای فاینانس تصویب کرده که هیئت مدیره شرکت ارتباطات سیار نیز باید برنامه خود را را به منظور بهره مندی از سهم سرمایه گذاری خارجی اعلام کند.
 
رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران فضای رقابتی موجود، چالش های سیاسی مدیریت و مقررات گذاری در حوزه سیار را از جمله دیگر چالش های پیش رو عنوان کرد و گفت: با تدبیر و عقلانیت، می بایست همه این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و با ایجاد فضای مثبت و مناسب، برنامه های پیش رو را عملیاتی کنیم.
 
وی، محور برنامه های شرکت ارتباطات سیار را در سال جاری، تحقق مدیریت یکپارچه، منسجم، هوشمند و حرفه ای برای تکمیل و توسعه متوازن و موثر شبکه نسل 3 و 4 ،تکمیل و توسعه زیرساخت های ITدر شرکت ارتباطات سیار و شرکت های تابعه، متنوع سازی خدمات و محصولات متناسب با نیاز مشتریان و مدیریت راه اندازی اپراتورهای مجازی دانست.
 
به گفته دکتر سیدهاشمی، مشارکت با صاحبان طرح ها و کسب و کارهای خلاقانه حوزه فضای مجازی، توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی ،همگرایی و یکپارچه سازی زیرساخت ها ، خدمات و محصولات در سطح شرکت مخابرات ایران و پیاده سازی مبانی ، اصول و راهبردهای اقتصاد مقاومتی در فعالیت ها و اقدامات، از دیگر اهدف کلان شرکت ارتباطات سیار در سال جاری است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.