اپراتورها

بازار سرمایه

رگولاتوری

April 21, 2016
1:35 پنجشنبه، 2ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77068

مدیرعامل همراه اول میگوید ترابردپذیری شماره مشکلات فنی دارد و رئیس هییت مدیره مخابرات خواهان یکسال تاخیر در ارائه این سرویس شد

مدیر عامل همراه اول اجرای طرح ترابردپذیری را دارای مشکلات فنی دانست و رئیس هیئت مدیره مخابرات نیز گفت: از رگولاتوری تقاضای یک سال تنفس کردیم اما نپذیرفتند.
 
وحید صدوقی در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام درباره چالش احتمالی اجرای ترابردپذیری شماره ها برای همراه اول اظهار کرد: قرار هست طبق وعده مسئولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این طرح در اردیبهشت ماه اجرایی شود و ما هم از قبل زیرساخت های لازم را برای اجرای این طرح ایجاد کرده ایم.
 
مدیر عامل همراه اول ابراز کرد: اکنون سه معاون شرکت در کمیته ای برای این طرح مسئولیت دارند و برای ایجاد زیرساخت ها از حضور مشاور خارجی حرفه از بهره گرفته ایم.
 
وی با بیان اینکه تجارب کشورهای اجرا کننده این طرح را بررسی کرده ایم، گفت: روشی که در ایران دنبال می شود استاندارد نیست. اگر قرار باشد از داخل و خارج از کشور با اجرای ترابردپذیری، تماس حاصل شود، ترافیک باید به سمت سوئیچ های استانی زیرساخت و مخابرات رود تا بعد از آن به اپراتور مربوطه منتقل شود.
 
وی افزود: قرار است ترافیک از بستر ثابت به همراه اول و بعد اپراتورها منتقل شود. این کار مشکلات فنی دارد و موضوع را به رگولاتوری اطلاع داده ایم.
 
مدیر عامل اپراتور اول موبایل اشاره‌ای به یکی از طرح‌های اپراتور رقیبش که شرایط رقابتی سختی را ایجاد می‌کرد، اشاره کرد و گفت: اپراتور رقیب ما به ازای هر میزان شارژ، صد برابر اعتبار برای مشترک به صورت درون شبکه در نظر می‌گرفت اما در کمتر از یک ماه طرحی با عنوان مکالمات نامحدود درون شبکه "هدف رو بزن" را برای تمامی مشترکان خانواده همراه اول استارت زدیم.
 
وی تصریح کرد: قدرت این طرح به اندازه‌ای بود که ظرف دو ماه 2000000 مشترک فعال به شبکه اضافه کردیم. هر چند درآمد ما از محل ارائه این طرح کاهش یافته بود اما برای مشترکان بسیار خوب بود و رشد قابل توجهی داشتند.
 
او افزود: موفقیت این طرح به اندازه‌ای بود که رسما گفتند جلوی آن را بگیرید؛ این طرح جواب محکمی به اپراتورهای رقیب بابت فعالسازی طرح‌های‌شان بود که باعث شد رقیب اصلی ما مدام طرحش را از چند روزه به هفتگی و ماهانه تغییر دهد.
 
صدوقی خاطر نشان کرد: بعد از فعال‌سازی هدف رو بزن در طرح *1000# میزان مکالمات از روزانه 700 میلیون به یک میلیارد و 50 میلیون دقیقه رسید.
 
مدیر عامل همراه اول در پاسخ به سوال سهامداری که معتقد بود سرمایه‌گذاری‌های این اپراتور از محل تسهیلات بانکی و وام‌های با بهره زیاد صورت گرفته و نهایتا هم در هزینه های تمام شده لحاظ گردیده که به نوعی سهامداران را هم در این موضوع دخیل می‌کند، آیا برنامه‌ای برای کاهش این اعتبارات یا به حداقل رساندن نرخ بازگشت آنها ندارید؟، گفت: بالاخر وام می‌گیریم تا شبکه را توسعه دهیم و بهره آن را در آینده داشته باشیم. نمی‌شود گفت که وام 2000 میلیارد تومانی که با نرخ 24 تا 27 درصد گرفته‌ایم بی‌هیچ تأثیری بوده است.
 
وی عنوان کرد: در حال حاضر وندورهای ما حاضر به ارائه تسهیلات با نرخ 3.5 درصد هستند اما این موضوع در تطابق با قوانین بانک مرکزی نیست؛ از طرفی تسهیلات ارزی هم نرخ بازگشت بالایی دارد اما با این حال به فکر استفاده از منابع خود اپراتور در سال جاری هستیم و این موضوع را از طریق دیفر پیمنت پیش می‌بریم.
 
در این مراسم سید مصطفی سید هاظمی رئیس هیات مدیره مخابرات ایران نیز در ارتباط با ترابردپذیری گفت: این موضوع تهدید مهمی برای اپراتور برتر است و لذا از رگولاتوری تقاضای یک سال تنفس کردیم اما نپذیرفتند.
 
وی عنوان کرد: ترابردپذیری به نفع اپراتورهایی با حداقل مشترکان است لذا از مدیر عامل همراه اول می خواهیم خود را برای این شرایط آماده کنند.
 
او ابراز کرد: توقع داریم سهم 59 درصدی همراه اول با اجرای این طرح در بازار ارتباطات ایران حفظ شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.