رگولاتوری

April 27, 2016
13:25 چهارشنبه، 8ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77166

رگولاتوری “سهامداری مشترک” بین ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی ثابت و سیار مشتمل بر MVNO, Servco و FCP را به‌صورت مشروط مجاز اعلام کرد

پیرو تغییر و تحولات صورت گرفته در بازار ICT کشور در سال ۹۴ جهت صدور پروانه‌های جدید در حوزه اینترنت و موبایل با سه عنوان ارتباطات ثابت (FCP) و ارائه خدمات ارتباطی ثابت (servco) و اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO)،  سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌قصد ساماندهی تمامی مجوزهای ارتباطی با صدور پروانه‌های جدید اعلام کرد که قرار است در جهت حرکت به سمت همگرایی موبایل و تلفن ثابت تغییراتی را در پروانه‌ها ایجاد کند.
 
موضوع سهامداری مشترک یکی از مشکلات برخی از اپراتورهای سرویس‌دهنده اینترنت در این حوزه بوده است ازآنجاکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر اساس ۲مصوبه قبلی خود(اصلاحات مصوبه شماره ۲ جلسه شماره ۲۱۰ مورخ ۱۳۹۳/۱۲/۱۷ و مصوبه شماره ۲ جلسه ۲۰۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات) هیچ‌گونه سهامداری مشترک و مستقیم غیرمستقیم بین دارندگان پروانه(و موافقت اصولی) اپراتورهای مجازی و کلیه اپراتورهای میزبان و همچنین بین خود دارندگان پروانه (و موافقت اصولی) اپراتورهای مجازی و همچنین سهامداری مشترک بین خود FCPها و بین FCP ها و Servco ها و یا بین FCP ها با دیگر دارندگان پروانه را مجاز ندانسته بود.
 
ضوابط جدید رعایت منع سهامداری مشترک برای صدور پروانه‌های ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) ارائه خدمات ارتباطی ثابت(Servco) و اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO):
 
با توجه به مشکلات یادشده کمسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مصوبه جدید خود، پس از استماع گزارش سازمان در خصوص مشکلات اجرایی رعایت منع سهامداری مشترک برای صدور پروانه‌های ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP)، ارائه خدمات ارتباطی ثابت (Servco) و اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) مصوب کرد که منع سهامداری در دیگر پروانه‌ها، شامل سهامداری‌هایی که تا سقف پنج درصد (۵%) از طریق بورس حاصل‌شده باشند، نمی‌شود. همچنین برای عرضه سهام بیش از پنج درصد (۵%) در بورس اخذ موافقت سازمان الزامی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.