رسانه‌های اجتماعی

April 30, 2016
16:37 شنبه، 11ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77218

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر فعالیت‌های شرکت پست

برخلاف آنچه تصور می شود گویا فعالیت شبکه‌های اجتماعی نه تنها فعالیت‌های پست را کم نکرده بلکه باعث افزایش آن نیز شده است.
طی سال‌های گذشته با توجه به گسترش استفاده کاربران از تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی بخش قابل توجهی از مکاتبات از این طریق منتقل می‌شود، موضوعی که این تصور را ایجاد می‌کند که فعالیت‌های پستی بر این اساس با کاهش مواجه شوند. با این وجود مسوولان شرکت پست نقطه‌نظر متفاوتی در این زمینه دارند.
 
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت پست در این خصوص به ایسنا گفت: همگان فکر می‌کردند که آی تی، پست را از بین خواهد برد اما قطعا از این ابزار می‌توان برای توسعه خدمات استفاده کرد و برهمین اساس در کل ای تی به توسعه پست کمک می‌کند.
 
مجتبی نصیری در ادامه با اشاره به گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی موبایل اظهار کرد: حتی اگر تمام مکاتبات هم به این فضا منتقل شده و موبایلی شود برای نقل و انتقال کالاها راهکاری به غیر از پست وجود نداشته و با شبکه‌های موبایلی نمی‌توان این بخش خدمات پستی را ارائه کرد.
 
وی ادامه داد: اکنون با رونق بیشتر این شبکه‌ها بحث خرید و فروش اینترنتی نیز راحت‌تر شده است و در موارد متعدد کاربران تلفن همراه وسائل مورد نیاز خود را از طریق اینترنت و یا شبکه‌های اجتماعی تهیه می‌کنند. برهمین اساس در سال‌های 1393- 1394 هر سال حدود پنج میلیون خرید اینترنتی در این حوزه وجود داشته که اگر ارزش این بازار را هم در نظر بگیریم پولی که در این بازار در سال 1394 منتقل شده نسبت به سال 1393 بیشتر بوده است که این موضوع گویای آن است که اعتماد مردم به خرید و فروش در این فضا بیشتر می‌شود به گونه‌ای که می‌توان گفت حدود 3500 میلیارد ریال خرید و فروش در این فضا انجام گرفته است که از این میان بخشی از این موارد از طریق شبکه پستی به دست خریداران رسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.