رگولاتوری

May 9, 2016
10:54 دوشنبه، 20ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77344

سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری منصوب شد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در حکمی حسین فلاح جوشقانی را بعنوان سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات این سازمان منصوب کرد.
 
علی‌اصغر عمیدیان در مراسم معارفه سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات گفت: حوزه نظارت رگولاتوری از حوزه‌های بسیار مهمی است که متناسب با رشد و توسعه تکنولوژی باید سیستمها و فرایندهای نظارتی آن تغییر کند. 
 
وی با اشاره به اینکه مهمترین اولویت رگولاتوری پاسخگوئی به مردم و حاکمیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است افزود: مسئولیت پاسخگوئی به حاکمیت، دفاع از حقوق مردم و اپراتورها از موضوعاتی است که در حوزه نظارت و اعمال مقررات محقق می‌شود و بر همین اساس پس از صدور پروانه و حضور فعالان جدید در بخش ICT کشور، بخش نظارت باید با قدرت بیشتر بر چارچوب پیش‌بینی شده در پروانه نظارت کند. 
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: نظارت امری مستمر و پویاست و سیستمها و فرایندهای نظارتی نیز باید با همین ویژگیها در این بخش پیاده‌سازی شوند. 
وی تعامل با ادارات کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی مناطق نه‌گانه و تدوین دستورالعملهای نظارتی برای پروانه‌های صادر شده را از دیگر اولویت‌های حوزه نظارت و اعمال مقررات عنوان کرد. 
 
همچنین در این مراسم لطف‌اله سبوحی، قائم مقام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی نیز بر تغییر فرایندها، رویکردها و نگاه نظارتی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر همگام با بلوغ حوزه ICT باید در حوزه نظارت به سمتی پیش برویم که موضوع خود نظارتی از سوی اپراتورها و فعالان بخش تحقق پیدا کند. 
 
وی افزود: اگر بخش نظارت جایگاه مناسب خود را نداشته باشد و به طور موثر و قوی فعالیت نکند، بخش مقررات‌گذاری نیز زیرسوال می‌رود. 
حسین فلاح جوشقانی پیش از این مدیر دفتر بررسیهای فنی و اقتصادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی بود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.