تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 9, 2016
14:38 دوشنبه، 20ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77373

معاون توسعه شرکت پست: فعالیت پست در جمع‌آوری اظهارنامه‌های مالیاتی کاملا قانونی است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت پست با بیان اینکه فعالیت پست و دفاتر پیشخوان در تکمیل اظهارنامه‌های مالیاتی کاملا قانونی است، گفت: اگر قرار بود فعالیت ما خارج از وظایف قانونی‌مان باشد تا امروز کرکره‌مان را پایین کشیده بودند.
 
مجتبی نصیری در گفت‌وگو با تسنیم، همکاری شرکت پست با سازمان امور مالیاتی در راستای ثبت و تکمیل اظهارنامه‌های مالیاتی را کاملا قانونی عنوان کرد و گفت: بالاخره شرکت پست دولتی و دفاتر پیشخوان دولت زیرنظر وزارتخانه‌های ارتباطات و کشور فعالیت می‌کنند و نمی‌توان به راحتی مُهر فعالیت غیرقانونی بر پیشانی آنها زد.
 
وی با بیان اینک عده‌ای معتقدند که پست و پیشخوان با لابی وارد همکاری با سازمان امور مالیاتی می‌شوند، ابراز کرد: این ادعاها خیلی عجیب است زیرا اگر امروز یک واحد صنفی یا مغازه تخلف یا کاری غیرقانونی انجام دهد فردا کرکره‌اش را پایین می‌کشند؛ آن وقت چطور ممکن است مجموعه‌های عریض و طویلی مانند پست و دفاتر پیشخوان تخلف کنند و کسی کاری به کارشان نداشته باشد؟!
 
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت پست با رد هرگونه سوءاستفاده از قدرت نفوذ این شرکت دوتی در انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان امور مالیاتی گفت: شرکت‌هایی نظیر پست جهت حفظ بازار خود موظف هستند در چارچوب وظایف قانونی خود به بازاریابی بپردازند.
 
وی تصریح کرد: در ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه کشور تأکید شده که خدمات باید از طریق دفاتر پستی و پیشخوان ارائه شود. ثبت و تکمیل اظهارنامه‌های مالیاتی هم جزو خدمات دستگاهی به حساب می‌آید و لذا کاملا پشتوانه قانونی دارد.
 
نصیری با بیان اینکه واقعا نمی‌دانم کافی‌نت‌ها زیر نظر چه مجموعه‌ای اداره می‌شوند، درباره نحوه فعالیت آنها با سازمان مالیات گفت: این مجموعه‌ها نیز اگر زیر نظر نهادی معتبر اداره می‌شوند، قطعا می‌توانند وارد رقابت با پست و پیشخوان شده و خدمات اظهارنامه‌ای را انجام دهند.
 
وی افزود: اکنون با توجه به اینکه خود اظهاری مالیاتی یک ماه جلو افتاده، حوزه فنی ما پیگیر انعقاد تفاهم با سازمان مالیاتی جهت تکمیل اظهارنامه‌ها در شعب در نظر گرفته شده توسط این سازمان است.
 
او خاطر نشان کرد: برای دستگاهی که دنبال خدمات‌دهی است، چگونگی ارائه خدمات اهمیت بیشتری نسبت به واسط ارائه دهنده دارد. قطعا اگر سازمان مالیاتی و ثبت احوال به این نتیجه برسند که پست خدمات خوبی به آنها ارائه نمی‌دهد به کافی‌نت‌ها یا امثالهم مراجعه می‌کنند.
 
نصیری همچنین گفت: کسی که با ما طرف قرارداد می‌شود، می‌داند که قادر به مدیریت متمرکز 15 هزار نقطه پستی است و این موضوع قطعا مزیت به حساب می‌آید تا اینکه وارد مذاکره با کافی‌نت‌های هر استان به شکل جداگانه شود.
 
وی ابراز کرد: کافی‌نت‌ها می‌توانند با وزارت ارتباطات هماهنگی داشته باشند و در قالب تفاهماتی، اگر خدماتی به سمت این وزارتخانه آمد قادر به مشارکت در آن باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.