لبه تکنولوژی

May 9, 2016
15:02 دوشنبه، 20ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77379

سرمایه‌گذاری ۱۸۲ میلیون دلاری خودروسازی فورد در حوزه خدمات ابری

شرکت فورد اعلام کرد در مرکز توسعه خدمات پردازش ابری Pivotal حدود ۱۸۲.۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند و این اقدام به عنوان بخشی از طرح جامع این شرکت بزرگ خودروسازی برای توسعه فعالیت‌ها در فضای موبایلی صورت می‌گیرد.
 
این خودروساز بزرگ در بیانیه خود اعلام کرد سرمایه‌گذاری در شرکت Pivotal که دفتر مرکزی آن در شهر سانفرانسیسکو واقع شده است به طرح‌های گسترده فورد کمک می‌کند تا نه تنها به عنوان یک کارخانه خودروسازی معرفی شود، بلکه خود را به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ در عرصه خدمات موبایلی معرفی کند.
 
مرکز Ford Smart Mobility در نظر دارد روی سیستم‌های ارتباطی، موبایلی، خودروهای خودران، و سیستم‌های تحلیل داده تمرکز کند و به صورت همزمان شرکت فورد بر طراحی، فعالیت کارخانه‌ای و خدمات تجاری تمرکز خود را معطوف می‌سازد.
 
این دو شرکت اعلام کردند پول نقد مربوط به این سرمایه‌گذاری از بخش کارخانه خودروسازی به بخش خدمات کارخانه‌ای و موبایلی انتقال می‌یابد. در این میان شرکت Pivotal در نظر دارد به همکاری‌های خود با فورد در زمینه توسعه خدمات نرم‌افزاری، سیستم‌های تحلیل داده و فناوری‌های پردازش ابری ادامه دهد که این همکاری‌ها مبتنی بر گروه Product Development and IT فورد صورت می‌گیرد.
 
شرکت فورد همچنین در نظر دارد در راستای توسعه خدمات پردازش ابری آزمایشگاه تخصصی جدیدی را با نام Ford Smart Mobility راه‌اندازی کند.
 
به عنوان بخشی از این همکاری‌ها قرار شده است «مارسی کلورن» مدیر اطلاعات فورد وارد هیئت مدیره شرکت نرم‌افزاری Pivotal شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.