تلفن همراه

گوشی

May 10, 2016
10:59 سه شنبه، 21ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77409

تصاویر لو رفته از Moto X4: دو گوشی با طراحی ماژولار

در چند روز گذشته تصاویر و اخبار لو رفته از موتورولا Moto X4 در صدر اخبار گوشی‌هایی قرار داشت که قرار است در آینده نزدیک معرفی شوند. تصوری که از دقیق شدن در این اطلاعات شکل می‌گیرد نظریه‌ای جالب را به ذهن متبادر می‌کند: آیا موتورولا قصد دارد داک‌های لپتاپ گونه‌ی قدیمی خود را به کمک کانکتور بزرگی که در پشت این گوشی قرار گرفته است دوباره احیا کند؟ بر اساس گفته‌ی «ایوان بلس» حقیقت چیزی پیچیده‌تر و بسیار جالب‌تر از این است. در واقع آن‌چه که در این تصاویر می‌بینیم دو مدل جدید از سری Moto است که هر دو از یک قاب پشتی با سیستم گسترش سخت‌افزاری ماژولار کاملا جدید پشتیبانی می‌کنند.
 
 
تصاویر لو رفته از Moto X4 در واقع دو گوشی با ظاهر مشابه ولی مشخصات داخلی متفاوت هستند که هر دو با استفاده از یک کانکتور بزرگ روی پشت بدنه از تجهیزات جانبی مشترکی به نام «امپ» استفاده خواهند کرد.
روز گذشته تصاویری از دو گوشی با رنگ‌های سفید و مشکی با یک کانکتور بزرگ در پشت بدنه لو رفت که فرض می‌شد هر دو مربوط به Moto X4 باشند. ظاهرا این تصور اشتباه بوده و ما با دو گوشی روبرو هستیم که هرچند از نظر ظاهر بیرونی بسیار به هم شبیه هستند ولی قطعات داخلی آن‌ها احتمالا تفاوت زیادی با هم خواهد داشت. شباهت فیزیکی این دو گوشی به یکدیگر هم کاملا عمدی بوده تا هر دو قادر باشند از ماژول‌های مشترکی که «امپ» (Amp) نامیده می‌شوند برای افزودن به کارایی‌های خود استفاده کنند. درست شبیه کاری که ال‌جی در گوشی LG G5 انجام داده است.
 
این امپ‌ها از طریق کانکتوری که در پشت گوشی قرار دارد با گوشی ارتباط برقرار می‌کنند. به نظر می‌رسد موتورولا در حال آماده‌سازی مجموعه‌ای گسترده و جذاب از امپ‌ها باشد. این امپ‌ها می‌توانند به گوشی قابلیت‌های مختلفی نظیر بلندگوهای استریو، عمر باتری بیشتر، پروژکتور کوچک، کنترل دوربین (با زوم اپتیکال) و کیسی محکم (همراه با لنز واید دوربین) ببخشند. انتظار می‌رود تمام این امپ‌ها در زمان معرفی گوشی در دسترس باشند و احتمالا به مرور بر تعداد آن‌ها هم افزوده خواهد شد.
 
 
نام نهایی این دو گوشی در زمان معرفی هنوز دقیقا مشخص نیست ولی بنابر گزارش‌ها گوشی مشکی با نام کد Vector Thin و گوشی سفید با نام کد Vertex خوانده می‌شود.
 
گوشی Vector Thin نسخه‌ای است که مشخصات یک پرچم‌دار را دارد: صفحه‌نمایش OLED با اندازه‌ی ۵٫۵ اینچ و رزولوشن QHD، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ با ۳ یا ۴ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال. باتری این گوشی احتمالا ظرفیتی برابر با تنها ۲۶۰۰ میلی‌آمپر خواهد داشت ولی با ضخامت ۵٫۲ میلی‌متری به شکل غیرمنتظره‌ای باریک خواهد بود.
 
مشخصات گوشی Vertex احتمالا اندکی ضعیف‌تر خواهد بود: صفحه‌نمایش OLED با اندازه‌ی ۵٫۵ اینچ ولی رزولوشن کمتر Full HD، پردازنده‌ی اسسنپدراگون ۶۲۵ با ۲ یا ۳ گیگابایت رم، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار لیزری. باتری این نسخه احتمالا ظرفیت بیشتر ۳۵۰۰ میلی‌آمپری خواهد داشت ولی در نتیجه ضخامت آن هم به ۷ میلی‌متر افزایش خواهد یافت. البته اگر منصف باشیم این ضخامت هم هنوز برای یک گوشی با این مشخصات فوق‌العاده باریک است.
 
در مورد زمان معرفی این گوشی‌ها هم هر چند پیش از این تاریخ ۲۴ آگوست (تاریخی که در عکس‌ها روی صفحه گوشی می‌بینید) به گوش می‌رسید ولی یک احتمال دیگر این است که هر دوی این گوشی‌ها و امپ‌های آن‌ها یک ماه دیگر در تاریخ ۹ ژوئن (۲۰ خرداد) در جریان مراسم «لنوو تک ورلد» (Lenovo Tech World) معرفی شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.